2021-08-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Om en har en inhägnad med fyra giraffer och tar in en flodhäst, har en inte bytt ut girafferna, utan en har bara inkluderat en flodhäst. Girafferna är kvar.

https://www.youtube.com/watch?v=VUbxVfSqtt8

Det finns fler vita människor än någonsin tidigare idag, och barnafödandet går ner i hela världen när alla blir rikare och får det bättre. Till och med i Afrika, även fast de på grund av kolonialism och utsugning har börjat spurta lite snabbare (med hjälp av kinesiska investeringar).

De som säger att det pågår ett vitt folkmord och att vi antirasister är "antivita" vill bara egentligen förvränga människors moral och rättsuppfattning för att kunna skapa ett verkligt folkmord, på alla underbara ickevita människor i våra länder. De människor som flytt från länder i krig, och som arbetar för att betjäna oss i låglönearbeten de flesta av oss anser oss för "fina" för att göra.

För sådana personer är det ingen skillnad mellan om Lisa skaffar barn med Ali och ifall Rudolf skjuter Golda och dumpar henne i en massgrav i Ukraina. Det tjänar två syften - att dels relativisera Förintelsen, och dels att legitimera en framtida Förintelse.

Ni är inte antirasister, ni är bara egoistiska och självupptagna samt tänker irrationellt.
Citera
2021-08-09, 19:10
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Slutshaming är inte samma som gruppvåldtäkt. Sluta slingra dig, vilka är det som håller på med gruppvåldtäkter och har det förekommit förut annat än i krigstid? Det är krigstid vi är i nu, det är inte det sexuella de är ute efter utan att förnedra och skada. Gruppvåldtäkt har väldigt lite med sex att göra.

Vilka är det som gör detta i Sverige?

Det är män som gör det, och det är för att män inte fått lära sig att det är fel att våldta eller att ett nej är ett nej.
Citera
2021-08-09, 19:12
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Det är för att tidigare blev unga kvinnor i Sverige utsatta för "slut shaming". Idag har anmälningsbenägenheten ökat, vilket gör att paradoxalt kan högre siffror vara ett positivt tecken eftersom de visar att fler kvinnor vågar anmäla.

Finns det någon källhänvisning till något alls av det du säger - eller går allt på magkänslan?

Missade vad du avhandlat din doktorsexamen i - var det statistik eller kriminologi? Du verkar uppenbarligen långt över snittet här på flashback iaf

Behövs fler som du - som säger ifrån - bara för att. Fakta är passé. Säg det som känns rätt! Säg ifrån!
Citera
2021-08-09, 19:13
Medlem
Citat:
Det är män som gör det, och det är för att män inte fått lära sig att det är fel att våldta eller att ett nej är ett nej.
Ja alla våldtäktsmän är män, så långt har du rätt.
Citera
2021-08-09, 19:15
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Hur kommer det sig att män, män i Sverige just nu hittat en gammal krigsföring från medeltiden eller världskrigen?

Män, vilka män är det är det Björn och Anders eller är det Muhammed och Mohammed? Hör de hemma här?
Citera
2021-08-09, 19:16
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hur kommer det sig att män, män i Sverige just nu hittat en gammal krigsföring från medeltiden eller världskrigen?

Män, vilka män är det är det Björn och Anders eller är det Muhammed och Mohammed? Hör de hemma här?

Gruppvåldtäkterna är en försvinnande liten andel av de hundratals våldtäkter som sker varje år i Sverige. Varför är det bara de som ska bekämpas?
Citera
2021-08-09, 19:18
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Jag har aldrig våldtagit någon, men när jag var i tonåren satt jag ibland tyst då mina vänner berättade sexistiska vitsar eller klagade på tjejer. Det skäms jag för idag, men det var för att jag saknade de verktyg för att kunna artikulera ett motstånd mot sexismen.

Jag har hört kvinnor sitta på caféer och klaga på män i deras liv, jag har haft kvinnliga vänninor som kommit till mig och klagat på deras pojkvänner, men jag har också haft manliga vänner som klagat över kvinnor. Senast i förrgår klagade min flickvän (som är vänster och feminist) över män i allmänhet när hon läste någon nyhet på internet. Folk klagar över det andra könet från och till i perioder. Vem är du att komma och säga att de inte får göra det?
Du saknade verktyg att artikulera dig tidigare skriver du, men du tycks sakna både ett och annat nu idag med. Det är lite roande att se att för varje kommentar du slänger ur dig så är det åtminstone tio negativa reaktioner du får av folk runt om som upplever det du säger som stötande på ett eller annat sätt. Det är heller inte bara jag som menar att du undviker frågor visar dig flyktig varje gång någon konfronterar dina meningar.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Gruppvåldtäkterna är en försvinnande liten andel av de hundratals våldtäkter som sker varje år i Sverige. Varför är det bara de som ska bekämpas?
När sa jag det?
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Den som betraktar en extremist, och politisk aktivist som "forskare" inom psykologi är dum i huvudet.
Läste Ekis Ekmans "recension" av hans bok, där hon menade att han inte gjorde några egna slutsatser, vilket gjorde den mindre intressant. Han är ju jävig i frågan om adoption, så man får förmoda att han kanske haft vett att hålla käft för en gångs skull.

Han är förvisso både vänsterextremist och aktivist, och nu har jag verkligen inte läst något av hans alsfef, men jag får känslan från andra akademiska håll att han bättrat sig, men fortfarande endast forskar kring sånt han tidigare bildat opinion om.
Citera
2021-08-09, 19:19
Medlem
Kan man inte se det pågående folkutbytet, folkmordet av vita Européer så måste man vara blind eller gravt vänsterbliven.
Citera
2021-08-09, 19:19
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Varför relativerar du gruppvåldtäkter, ett nytt fenomen på kartan sedan invandringen tog fart?
Citera
2021-08-09, 19:20
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Varför relativerar du gruppvåldtäkter, ett nytt fenomen på kartan sedan invandringen tog fart?

Varför relativiserar du våldtäkter och skapar en hierarki där vissa våldtäkter räknas som värre än andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in