Citat:
Ursprungligen postat av
aloc
Försvar mot vad? Lindell vägrar ju lämna ut dessa bevis som han stoltserat med att han haft sen januari/februari - allt som delats hittills har ju visat sig vara värdelöst eller information vem som helst kan ta fram för några dollar. Det är extremt allvarliga anklagelser som skadar tron på hela den amerikanska demokratin, och Lindell sitter antingen och håller på bevismaterial i över ett halvår medans en illegitim president har fria tyglar ELLER så hittar han på och har ingenting. Vilket tror du? Vilken linje säljer mest kuddar och ger honom mest tvtid ?
Att vi ska fortsätta låtsas som att det kanske finns något, att Lindell, Powell, Wood, Trump själv, är rimliga människor i den här frågan när de gång på gång motbevisar detta själva, får folk som inte orkar sätta sig in i frågorna att tro att det kanske finns något bakom anklagelserna trots allt.
Det är dags att sluta lalla runt, antingen bevisar valfuskanhängarna sina galna påståenden (och om detta hade hänt hade det funnits bevis i drivor när de nu i tio månader vetat om var de ska leta) eller så håller man tyst. 60+ domare. Department of justice under två trumptillsatte chefer, republikanska guvernörer i republikanskt styrda stater har genomfört grundliga kontroller, och ingenting har hållit. Om något hade skett hade bevis för detta funnits. Om Lindell eller cyberninjas har bevis hade de presenterat detta framför en domare. Prove me wrong.
Jämför med EU val, om någon inom Sverige anser att något parti fuskat med EU valet och någon organisation inom EU undersöker detta och inte hittar ngt, skall inte Sverige ha rätt att undersöka valprocessen som bedrivs i Sverige också?
Det verkar ganska rimligt att Sverige borde ha den möjligheten tycker jag och därmed så tycker jag också att det verkar rimligt om AZ etc också skulle ha dessa möjligheter därför att de är bättre med decentraliserad makt, men nackdelen är då att alla dessa processer kan då komma att ta ganska lång tid tyvärr, jag ser i alla fall inget alternativ till att låta det ta tid.
Givetvis så ville jag att Trump skulle undersökas grundligt angående de ev Putin samarbete och givetvis så tyckte jag att detta var rimligt även om jag tyckte det tog lite för lång tid och det är samma sak nu, givetvis så tycker jag att det tar lite för lång tid, men givetvis så vill jag att det skall undersökas.
Det är bättre dessa processer får ta sin tid så kan ingen komma i efterhand och ifrågasätta sakerna.
Tänk om någon hade avbrutit Mueller rapporten när den pågått i 3 år och då hade halva landet fortfarande ansett att Trump hållet på och samarbetat med Putin.
Nu pga Mr Mueller fick tid och möjlighet att undersöka det ordentligt så kunde i alla fall huvudanklagelserna avvisas om än det finns kvar vissa saker givetvis.
På samma sätt tror jag det nu är med diverse pågående detaljer kring valfusket, dessa saker måste upp i ljuset och undersökas grundligt för att säkerställa och lugna de folk som inte misstänker fuffens och i alla fall tillåta folk som vill undersöka detta få tid att granska sakerna i lugn och ro.
(Därmed inte sagt att jag tycker det är bra att det tar denna tiden, självklart inte)