2021-08-06, 22:11
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Beundransvärt hur du strävar efter enkla svar på svåra frågor
Varken frågan eller svaret är svårt. Men eftersom du tydligen inte kan svaret betvivlar jag att du ens kommit till mellanstadiets matematik. Med tanke på det lär du inte ha kommit längre i fysik heller.
Citera
2021-08-06, 22:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Gallimatias. Det räknas på fakta, som ni "woke" snöflingor inte begriper. Ni är korkade, så är det bara. En så enkel sak som att installera en parabol, eller se solen gå ner och upp, eller saker som skyms av vatten av någon skum anledning, nämligen kurvaturen, det kan ni aldrig få in i era döskallar. Beklagar, du är korkad.

Jag kan tillägga att orden woke och snöflingor inte är passande.

Vetenskapsmännen sysslar inte med dina grodord.

Vad du försöker göra är att skapa ord som automatiskt betyder att något är fel eller dåligt, men du ger inga evidens.

Och varför bryr du dig? Har du kanske en egen uppvakning?
Citera
2021-08-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag kan tillägga att orden woke och snöflingor inte är passande.

Vetenskapsmännen sysslar inte med dina grodord.

Vad du försöker göra är att skapa ord som automatiskt betyder att något är fel eller dåligt, men du ger inga evidens.

Och varför bryr du dig? Har du kanske en egen uppvakning?
Evidens? Jag har skaffat mig massor av evidens i verkligheten, vad är det du inte förstår? Har installerat paraboler på olika platser, bevittnar SOLNEDGÅNG OCH UPPGÅNG, inget jävla tona bort i fjärran trams. Ditt drag!
Citera
2021-08-06, 23:27
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Evidens? Jag har skaffat mig massor av evidens i verkligheten, vad är det du inte förstår? Har installerat paraboler på olika platser, bevittnar SOLNEDGÅNG OCH UPPGÅNG, inget jävla tona bort i fjärran trams. Ditt drag!

Och jag har sett solen dra sig längre och längre bort samtidigt som den blir mindre och mindre tills ett knappnålshuvuds storlek inte syns längre.

Har också sett avancerad utrustning zooma tillbaks solen när den går ner/bortåt.

Ditt drag.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2021-08-06 kl. 23:35.
Citera
2021-08-06, 23:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Så vatten är alltid vilande utan vågor tex som kan Stiga över horisonten är du menar.
Slutsurfat nu då?
Vem har påstått något sådant?

Citat:
Och jag har sett solen dra sig längre och längre bort samtidigt som den blir mindre och mindre tills ett knappnålshuvuds storlek inte syns längre.

Har du en automatisk parabol som följer efter satellitens bana? Eller fixerar du den?
Eftersom Satelliterna som sänder satellitTV ligger på geostationär omloppsbana så behöver man inte följa någon bana.
Citera
2021-08-06, 23:36
Medlem
Citat:

Har också sett avancerad utrustning zooma tillbaks solen när den går ner/bortåt.

Ditt drag.
Du behöver glasögon din lögnare.
Citera
2021-08-06, 23:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ditt drag.

Fascinerande. Du menar du har aldrig sett en solnedgång?
Citera
2021-08-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fascinerande. Du menar du har aldrig sett en solnedgång?

Nä det är ju det ämnet nya bevis tillkommit till med den utrustningen dom inte trodde vi skulle få lägga tassarna på.
Har sett en solnedgång. Bakom berg och andra höjder som täcker enligt vårt perspektiv.

Felet här är väl att du tror solen är längre bort än vad den är och inte lyser upp lokalt, som jag misstänker.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2021-08-06 kl. 23:46.
Citera
2021-08-06, 23:47
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Varken frågan eller svaret är svårt. Men eftersom du tydligen inte kan svaret betvivlar jag att du ens kommit till mellanstadiets matematik. Med tanke på det lär du inte ha kommit längre i fysik heller.

Snick snack jag kommer inte acceptera att man tror sig kunna bestämma avstånd till en icke verifierbart fysiskt objekt. Kan vara en ljusstrimma med källa på helt annat ställe. Vi har ingen aning om solens faktiska position.
Citera
2021-08-06, 23:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nä det är ju det ämnet nya bevis tillkommit till med den utrustningen dom inte trodde vi skulle få lägga tassarna på.
Har sett en solnedgång. Bakom berg och andra höjder som täcker enligt vårt perspektiv.

Felet här är väl att du tror solen är längre bort än vad den är och inte lyser upp lokalt, som jag misstänker.

’Utrustning’. Vilka är ’dom’ och vad menar du. Solen går ner varje dag, och är det molnfritt går den ner med precis samma storlek den hade tidigare under dagen.
Citera
2021-08-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
’Utrustning’. Vilka är ’dom’ och vad menar du. Solen går ner varje dag, och är det molnfritt går den ner med precis samma storlek den hade tidigare under dagen.

Frågorna vet du svaret till.
Solen kan du zomma in och den reser sig över horisonten om den inte passerat massa berg skog och annat som blockerar.
Men över vatten. No biggie. Testa. Det är fascinerande.
Citera
2021-08-06, 23:58
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Du har alltså aldrig sett en solnedgång över havet? Inga berg ivägen.

Sedan spelar det ingen roll vad för utrustning du menar, när solen väl gått ner går den inte att få fram igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in