2021-08-06, 19:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Den skulle kunna uppstå genom att solen lyser genom någonting liknande en kupol/membran? Vi kan vara en pytteliten del av ett större system. Lätt att bli filosofisk när man tänker på det.

Hur som helst tror jag inte på rymden och det finns inga som helst bevis för att den finns förutom vad nasa "producerar"

Själv utgår jag från de bevis man kan "ta på"

Hur var det med jordens form? Varför säger du både den är platt och linsformad?

Är ni flera som delar på kontot, lider du av disocciativ personlighetsstörning eller är det bara så att du är dum i huvudet och skriver lite vad som faller dig in?
Citera
2021-08-06, 19:22
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Den skulle kunna uppstå genom att solen lyser genom någonting liknande en kupol/membran? Vi kan vara en pytteliten del av ett större system. Lätt att bli filosofisk när man tänker på det.

Hur som helst tror jag inte på rymden och det finns inga som helst bevis för att den finns förutom vad nasa "producerar"

Själv utgår jag från de bevis man kan "ta på"
Fast spekulationer om kupol/membran och en pytteliten del av ett större system är ju inget bevis man kan "ta på". Att avstånden stämmer på globen men inte alls på plattan däremot är ju handfasta bevis som vem som helst kan undersöka med hjälp en t ex en segelbåt.
Varför spekulerar du om kupoler och membra och optiska fenomen medan du sedan säger att du tror på bevis som man kan "ta på".
Citera
2021-08-06, 19:23
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Finns åtskilliga bevis för platt jord här lägg ner trollandet. Sen som precis med alla "bevis" för globformen så kan man alltid hitta felkällor och avvikelser i teorierna.
Samtliga ”bevis” har motbevisats otaliga gånger i samma tråd. Men ständigt dyker det upp nya ”stjärnor” som likt en ko spyr upp lite gammal mat och idisslar den igen. Tröttsamt
Citera
2021-08-06, 19:34
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur var det med jordens form? Varför säger du både den är platt och linsformad?

Är ni flera som delar på kontot, lider du av disocciativ personlighetsstörning eller är det bara så att du är dum i huvudet och skriver lite vad som faller dig in?

Den kan vara allt förutom rund. Det strider mot logiska fundamenta
Citera
2021-08-06, 19:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nej du säger att alla bevis säger den är platt.
Citera
2021-08-06, 19:48
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast spekulationer om kupol/membran och en pytteliten del av ett större system är ju inget bevis man kan "ta på". Att avstånden stämmer på globen men inte alls på plattan däremot är ju handfasta bevis som vem som helst kan undersöka med hjälp en t ex en segelbåt.
Varför spekulerar du om kupoler och membra och optiska fenomen medan du sedan säger att du tror på bevis som man kan "ta på".

Jag har sett hur många klipp som helst från höghöjdsballonger där man inte ser någon som helst kurvatur. Där har vi oberoende fakta. I dessa grundar sig min tro på en plattformad jord
Citera
2021-08-06, 19:50
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej du säger att alla bevis säger den är platt.

Höghöjdsballonger tex. Eller varför inte orkansäsongen? Stormarna börjar alltid norröver kring Juni för att ebba ut söderut kring November. Varje år samma sak
Citera
2021-08-06, 19:51
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag har sett hur många klipp som helst från höghöjdsballonger där man inte ser någon som helst kurvatur. Där har vi oberoende fakta. I dessa grundar sig min tro på en plattformad jord
Maxhöjden för höghöjdsballonger är omkring 40-50 km vilket är väldigt lite i förhållande till jordens storlek. Dessutom beror det väldigt mycket på vilken brännvidd du har så detta är inget handfast bevis.
Citera
2021-08-06, 19:52
Medlem
Citat:
Varför vill du då att jorden ska vara rund?
Citera
2021-08-06, 19:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Höghöjdsballonger tex. Eller varför inte orkansäsongen? Stormarna börjar alltid norröver kring Juni för att ebba ut söderut kring November. Varje år samma sak

Fast ibland säger du linsformad, ibland att alla bevis tyder på platt. Hur många är ni som delar på kontot?
Citera
2021-08-06, 19:59
Medlem
Citat:
Fel! Mage II från Mr. Sensible visar en kurvatur från en ballong.
Citera
2021-08-06, 20:02
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Fel! Mage II från Mr. Sensible visar en kurvatur från en ballong.

Höjd? Optik? Confirmation bias?

Ska kolla klippet du tipsar om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in