Citat:
Ursprungligen postat av
qanty
Jadå gått i KBT och DBT samt även ''vanlig'' samtalsterapi med psykolog. Gått på antidepressiva i några år så heller inte det som är problemet. Atarax var min tidigare ''go to'' då jag hade ångest men nyligen fått Lergigan då Ataraxen inte hjälpte ett jävla piss. Lergiganen hjälper absolut men som sagt efter en jävligt hög dos, därför jag tänkte se om någon har mycket bättre/sämre erfarenheter av Theralen.
Hoppas du får exempel på bättre upplevelser än mina. Men jag tänker att vad förlorar du på att prova Theralen? Det är ju tämligen lätt att avbryta om det inte funkar. Jag trycker dock igen på att kolla folat/B12. "Vitamin, blaha blaha", tänker du säkert. Det gjorde jag också, men de senaste två åren har jag djupdykt i ämnet och förfäras över hur dålig kunskap läkare har om vikten av just dessa två. Framförallt inom psykiatrin när de stöter på behandlingsresistenta ångesttillstånd. Jag skulle kunna skriva en roman, men jag nöjer mig med att säga att det är fullständigt ofarligt att prova behandling, även om du ligger inom referens. Det är vattenlösliga vitaminer som pissas ut om du inte behöver dem och varenda liten cell i din kropp är beroende av dem!