2020-07-16, 15:50
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Köpte en skiva därifrån en gång. Den skickades från USA vilket jag fick veta i efterhand och då blev jag skeptisk. Tullkostnader kan ju bli riktigt saftiga, men jag slapp betala tull som tur var. Dock är det ju ingen garanti att slippa undan tullen så i dagsläget skulle jag nog inte köpa därifrån igen, även om det inte var något fel med skivan jag köpte när den väl kom.
Annars vettefan, de verkar seriösa i alla fall. De fungerar ungefär som amazon, ebay osv.
mm en sidan man kan vända sig till när den svenska marknaden inte räcker till
Citera
2020-07-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
nån som har handlat från fruugo.se och kan bekräfta att man får hem grejerna?

Handlat två gånger olika produkter och butiker, första gången fattade jag inte plattformen och bara beställde.

Resulterade i en defekt vara och det var riktigt krångligt att få den tillbakaskickad och reklamation godkänd.

Andra gången kom fel vara men med korrekt märkning, det var oerhört krångligt denna gång att få butik att förstå att de skickat fel vara när produkten såg rätt ut i deras lagersaldo. Slutade med att rätt vara inte fanns alls i deras sortiment och jag fick behålla felaktiga varan för returfrakten var ungefär samma kostnad som varan.

Numera tänker jag både en och två gånger före jag handlar därifrån.
Citera
2020-07-16, 17:34
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Handlat två gånger olika produkter och butiker, första gången fattade jag inte plattformen och bara beställde.

Resulterade i en defekt vara och det var riktigt krångligt att få den tillbakaskickad och reklamation godkänd.

Andra gången kom fel vara men med korrekt märkning, det var oerhört krångligt denna gång att få butik att förstå att de skickat fel vara när produkten såg rätt ut i deras lagersaldo. Slutade med att rätt vara inte fanns alls i deras sortiment och jag fick behålla felaktiga varan för returfrakten var ungefär samma kostnad som varan.

Numera tänker jag både en och två gånger före jag handlar därifrån.
som sagt..man får vända sig dit om sortimentet i sverige inte räcker till
Citera
2021-08-05, 01:40
Avslutad
Åker man på tull om varan som man beställer skickas från Storbritannien? Läste tidigare i tråden något om att tullavgift kan förekomma vid leverans från ett land utanför EU och EU är väl Storbritannien inte längre medlemmar i? Söker en säsong av en tv-serie och fruugo är av allt att döma det enda stället som jag kan skicka efter den ifrån. Den verkar slut överallt inklusive Tradera och liknande tjänster. Varan kostar 199 kr samt 86,49 kr i frakt. OM jag skulle åka på tull på en sådan beställning, vad skulle den avgiften bli?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in