Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Jo jag är också kritisk till vissa politikers och hur man styr landet men knappast panikslagen som du och tror allt är en konspiration. Hur kass blir inte livet om man ständigt ska oroas som du för "DEN STORA KONSPIRATIONEN"
Vaccinet mot covid ser jag endast som en hjälp att skydda mot allvarligt sjukdom. Precis som säkerhetsbälte i bilen. Nej det skyddar inte heller till 100% men jag använder det av egen vilja och inte för att vi måste ha det. Säkerhetsbältet är uppfunnit av tekniker för att skydda människor och inte av regeringar för att låsa fast folk vilket du troligen också tror.
Du borde nog söka för din ångest om den är verklig eller annars så trollar du här i tråden.
Ja, är det inte rädslor så är det ångest...
Eftersom du drar fram halmgubbar gör jag det också - Jag frågar (retoriskt) igen i hur många fall inte vi "rädda" foliehattar fått rätt, i punkt efter punkt, område efter område, vad gäller den havererade massinvandringen och integrationen? Även där har har vi hela tiden och fortfarande blivit bespottade och att vi är rädda och faan vet, allt medan en stor del av folket bara följt strömmen som nu! Med detta vill jag belysa att vad som ser ut att vara en sak tidigt, kan sedan visa sig vara något HELT annat... Nog om detta!
Jag tror inte att allt är konspiratoriska, men mången fler än vad vi ser är det - det är så mycket som framställs såsom godhet och altruism, men när an lyfter lite på locket och törs röra om lite i grytan så kan man få se de mest otroliga sammansvärjningarna och allt utgår i från hungern efter makt, ekonomi och kontroll. Ja, det händer att jag skulle vilja vara ett dumhuvud som bara gick omkring som en lallande idiot, med huvudet i sanden och med en naiv livssyn, men det är inte vem jag är. Se bara på allt som människan gjort mot varandra genom världshistorien och som fortfarande fortgår och ställ dig själv frågan - vill de styrande verkligen mig väl?