2021-08-03, 12:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Nej, tog inte mot Svininfluensan...
Varför inte?
Visste du då att det fanns problem med vaccinet eller vad gjorde att du inte tog det som årets influensavaccin?

Det var godkänt av EU och kan inte anses som något "experiment" som ni som motarbetar covid vaccin gör.
Citera
2021-08-03, 12:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag tänker inte vara tyst för jag har rätt och du har fel. Jag tror du vet det men du försöker slingra dig.

I DIN EGNA LÄNK står det att vaccinen minskar smittspridningen för de varianter som man utfört studier gentemot. Studier har inte utförts gentemot Delta så där vet man ännu inte. Troligast är, utifrån tidigare resultat, att den minskar smittspridningen men inte lika mycket som med andra varianter. Vi får se när studierna trillar in. Detta är en slutsats som lutar åt "mitt" håll, inte ditt.

Du hävdar att vaccinen INTE minskar smittspridningen; det är bevisat vara sant för exakt noll varainter. Jag hävdar att vaccinen minskar smittspridningen; det är bevisat för exakt alla varianter där studier genomförts.

Vad tror du är mest troligt gällande för Delta?

Men säg att det ändå faktiskt är så att Delta helt går förbi vaccinen i fråga om smittspridningen, då är det med mRNA-vaccin lätt att ta fram nya vaccinversioner med lite justerat mRNA som nu igen funkar på de nya varianterna. Så därför bör man ändå ta vaccinen, men då också den nya versionen. På så sätt har man skydd mot BÅDE de tidigare varianterna och Delta-varianten.

Det enda jag får ge dig är att du länkade en seriös källa när jag trodde du skulle komma med nån foliehatts-wordpress-blog. Det var bra gjort av dig. Synd för dig att din källa talade emot dig.

Till sist: Det är helt OK att man har fel ibland. Även jag har det. Men det blir mindre smärtsamt om man då erkänner det när man är överbevisad och sedan låter det vara (i vårt fall efter att jag skickat med länkar till studier som talade emot dig). Som du håller på nu så gräver du din grop djupare och djupare.

Tyst bara.

Rännskita som kommer från din mun.

Finns inga studier på delta och som det ser ut som sprids det mycket nu när delta har tagit över trots hög vaccination.
Citera
2021-08-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jo jag är också kritisk till vissa politikers och hur man styr landet men knappast panikslagen som du och tror allt är en konspiration. Hur kass blir inte livet om man ständigt ska oroas som du för "DEN STORA KONSPIRATIONEN"

Vaccinet mot covid ser jag endast som en hjälp att skydda mot allvarligt sjukdom. Precis som säkerhetsbälte i bilen. Nej det skyddar inte heller till 100% men jag använder det av egen vilja och inte för att vi måste ha det. Säkerhetsbältet är uppfunnit av tekniker för att skydda människor och inte av regeringar för att låsa fast folk vilket du troligen också tror.

Du borde nog söka för din ångest om den är verklig eller annars så trollar du här i tråden.

Ja, är det inte rädslor så är det ångest...

Eftersom du drar fram halmgubbar gör jag det också - Jag frågar (retoriskt) igen i hur många fall inte vi "rädda" foliehattar fått rätt, i punkt efter punkt, område efter område, vad gäller den havererade massinvandringen och integrationen? Även där har har vi hela tiden och fortfarande blivit bespottade och att vi är rädda och faan vet, allt medan en stor del av folket bara följt strömmen som nu! Med detta vill jag belysa att vad som ser ut att vara en sak tidigt, kan sedan visa sig vara något HELT annat... Nog om detta!

Jag tror inte att allt är konspiratoriska, men mången fler än vad vi ser är det - det är så mycket som framställs såsom godhet och altruism, men när an lyfter lite på locket och törs röra om lite i grytan så kan man få se de mest otroliga sammansvärjningarna och allt utgår i från hungern efter makt, ekonomi och kontroll. Ja, det händer att jag skulle vilja vara ett dumhuvud som bara gick omkring som en lallande idiot, med huvudet i sanden och med en naiv livssyn, men det är inte vem jag är. Se bara på allt som människan gjort mot varandra genom världshistorien och som fortfarande fortgår och ställ dig själv frågan - vill de styrande verkligen mig väl?
Citera
2021-08-03, 12:48
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Mångdubbelt? Nja.
Man blir lika lätt smittad, vaccinerad som ovaccinerad.
Vaccinerade kan även smitta andra vaccinerade.

Du har fallit för propagandan.

Det är klassiskt Sverige, man har manipulerat siffrorna och slutat testa.

Dragit ner på testningen för att visa hur duktiga de är och VILKEN EFFEKT VACCINET GER, så idioter som du själv kan sen hävda hur bra det är att vaccinera sig.

Du tror alltså inte att vi haft mångdubbelt fler smittade än våra grannar?
Dödstalen pekar på det?

Är du måhända lite efterbliven?
Citera
2021-08-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Nu tycker jag att du speglar dig själv här i ditt inlägg, det är väl snarare du själv som vill ha "tuffare tag" och vi andra, anti-vaxxers som ej är övertygade om att pandemin är särskilt dödlig och därför har svårt att se nyttan med vaxxet osv. som inte vill ha "tuffare tag", restriktioner, tvång m.m. Jag har svårt att uppfatta Vetefasiken som en person som vill ha "tuffare tag" av det jag läser att Vetefasiken skriver.

Jo, det vill jag, men det är inom svenskt rättsväsende jag vill ha oerhört skärpta straff, för nästan alla brottskategorier, förutom några få som skall tas bort eller sänkas... Restriktioner är det för sent med i denna pandemi - världen skulle ha isolerat Sydostasien DIREKT och hållit hårt på detta - nu är det sedan länge kört att försöka isolera något virus och det behövs ej heller. Vaxxinpassen kan de bara köra upp i arslet för detta är ett skämt - varför inte en stjärna på bröstet?
Citera
2021-08-03, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du tror alltså inte att vi haft mångdubbelt fler smittade än våra grannar?
Dödstalen pekar på det?

Är du måhända lite efterbliven?

Har jag sagt något om att vi inte har haft det?

Ska du placera ord i min mun nu för att du själv kommer med så efterblivna argument?
Citera
2021-08-03, 12:54
Medlem
Citat:
TBE är inget kul.
Haft borrelia 3 gånger och bor i stan men fått det vid sommarstugan via fästingar. Så vaccinering mot TBE är knappast något att skämta om. Konsekvenserna blir inte kul.
Vi har hund så kanske fästingarna kommit via den vägen.
Nej influensavaccin brydde jag mig inte heller om till jag blev jäkligt sjuk 1993 med influensa.
Tillhör ingen speciell riskgrupp mer än jag hatar att vara sjuk.
Vaccin mot hepatit behöver man givetvis även för oss hetero.
Stelkrampsvaccin inget heller att avstå.
Så man behöver knappast vara skogsmulle, gammal eller konstig för att inte vilja bli sjuk när det finns enkla lösningar.

Nej inte haft covid heller, nu fullvaccinerad och hoppas det räcker.

Och du åker bil givetvis utan säkerhetsbälte eller motorcykel utan hjälm. För varför skulle du ha det om du inte avser att krocka?
Åker man bil eller motorcykel (eller vanlig cykel) blir man automatisk del av en riskgrupp. Är man frisk och inte lastgammal är man inte i någon riskgrupp för Covid.

Men jag går mot röd gubbe, utan hjälm.
Senast redigerad av HalHandyman 2021-08-03 kl. 13:09.
Citera
2021-08-03, 12:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag tänker inte vara tyst för jag har rätt och du har fel. Jag tror du vet det men du försöker slingra dig.

I DIN EGNA LÄNK står det att vaccinen minskar smittspridningen för de varianter som man utfört studier gentemot. Studier har inte utförts gentemot Delta så där vet man ännu inte. Troligast är, utifrån tidigare resultat, att den minskar smittspridningen men inte lika mycket som med andra varianter. Vi får se när studierna trillar in. Detta är en slutsats som lutar åt "mitt" håll, inte ditt.

Du hävdar att vaccinen INTE minskar smittspridningen; det är bevisat vara sant för exakt noll varainter. Jag hävdar att vaccinen minskar smittspridningen; det är bevisat för exakt alla varianter där studier genomförts.

Vad tror du är mest troligt gällande för Delta?

Men säg att det ändå faktiskt är så att Delta helt går förbi vaccinen i fråga om smittspridningen, då är det med mRNA-vaccin lätt att ta fram nya vaccinversioner med lite justerat mRNA som nu igen funkar på de nya varianterna. Så därför bör man ändå ta vaccinen, men då också den nya versionen. På så sätt har man skydd mot BÅDE de tidigare varianterna och Delta-varianten.

Det enda jag får ge dig är att du länkade en seriös källa när jag trodde du skulle komma med nån foliehatts-wordpress-blog. Det var bra gjort av dig. Synd för dig att din källa talade emot dig.

Till sist: Det är helt OK att man har fel ibland. Även jag har det. Men det blir mindre smärtsamt om man då erkänner det när man är överbevisad och sedan låter det vara (i vårt fall efter att jag skickat med länkar till studier som talade emot dig). Som du håller på nu så gräver du din grop djupare och djupare.

Dagens vettigaste inlägg. Kudos!
Citera
2021-08-03, 12:59
Medlem
Citat:
Varför inte?
Visste du då att det fanns problem med vaccinet eller vad gjorde att du inte tog det som årets influensavaccin?

Det var godkänt av EU och kan inte anses som något "experiment" som ni som motarbetar covid vaccin gör.

Då hade jag inställningen (tror jag) att varför ta sprutor mot säsongsinfluensor? Nu när jag blivit äldre tar jag mot säsongsinfluensan. Men helt säker på varför kommer jag faktiskt inte ihåg.
Citera
2021-08-03, 13:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det räcker med att jag skriver att jag är inte bättre, eller sämre än min "motståndare". Jag ger tillbaks med samma mynt som mig själv gives, förstår du? Jag tar ingen skit för att jag skall tystas. För det är detta mycket av "propagandan" går ut på. Se bara i tråden och se på hur mången relevanta och adekvata frågor jag ställt som jag verkligen fått svar på (någon som svarat på mitt sista inlägg ovan - tror inte det för ingen kan eller vågar). De är inte många, men de inlägg där jag är konfrontativ efter att ha svarat på ett konfrontativt inlägg, ja dessa konversationer kan pågå i evigheter, utan att utmynna i något relevant. Vill man inte svara, eller inte kan - ja, då är den konfrontativa idén ett suveränt medel och båda sidor använder denna i överflöd...
Ett lite märkligt svar när jag ansträngde mig att svara på dina frågor och få igång en diskussion kan jag tycka.

Varför vill du inte diskutera?

Varför vill du inte svara på mina frågor när du i stort sett kräver att andra ska svara på dina frågor?
Citat:
Konstigt att ni alltid väljer ut vilka inlägg ni svarar på och att ni ofta även klipper och klistrar i de som ni då väljer adressera - jag har ställt mängder med adekvata frågor men får enkom svar på de som ni kan skapa konflikt kring, inga andra. Detta är en tydlig vänsteragenda så ni utmärker er mer än vad ni tror att ni gör! Jag svara på ALLA citeringar jag får - vänstervurmare vågar eller kan inte det! Fanns mängder med intressanta spörsmål jag ställt som jag trodde vi kunde diskutera kring men de blev väl för svåra att svara på för nåldynorna och sprutludren!
  • Vilken skit det är du utsätts för?
  • Vad syftet är att öka polariseringen genom att använda falsk information?
  • Vilken dynga det är som sprids?
Citera
2021-08-03, 13:09
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Har jag sagt något om att vi inte har haft det?

Ska du placera ord i min mun nu för att du själv kommer med så efterblivna argument?

Citat från dig!

” Mångdubbelt? Nja.”
Citera
2021-08-03, 13:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Citat från dig!

” Mångdubbelt? Nja.”

Så det enda jag skrev var "mångdubbelt".
Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in