Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Det skulle vara jättelätt för Republikanerna att köra över Demokraterna i den frågan. Det är bara att föreslå att samtliga amerikaner ska erbjudas gratis ID-kort. Hur tror du att Demokraterna skulle kunna protestera mot det förslaget? Varför lägger inte R fram ett sådant förslag? Jo, då skulle man riskera ökat valdeltagande i de grupper som brukar rösta på D.
Vissa delstater erbjuder gratis ID kort, vilket verkar vara en väldigt bra sak att göra.
(Alabama tex, kan dock ingen annan på rak arm, även om det rimligtvis borde finnas andra också hoppas jag)
USA är ett stort land och många delstater skiljer sig åt i mycket och det förmodligen finns bra lösningar om USA bara skulle välja att ta de bästa delarna ur olika delstater tycker jag.
( Sedan är jag 100% övertygad att om statlig verksamhet säkerligen har långsammare handläggning då de inte tjäner pengar på dett, etc. Men det är ett bra alternativ till de som inte tagit körtkort eller dylikt, vilket jag iofs hoppas de flesta har möjlighet till )
Alla fixar för sakerna måste inte komma från federalt håll, de delstater som vill fixa sakerna kan enkelt göra det om de vill som tex Alabama, som för övrigt är styrt av R.
Det finns helt enkelt "gott" om idioter på båda sidorn försöka skylla sakerna på D versus R är svart-vitt tänkande och inte det mest konstruktiva sättet att lösa problemet.