2021-07-29, 19:53
Medlem
PutinPowers avatar
Hej, min flickvän lyckades ta bort alla mina filmer,spel,dokument på min D drive, samt att hon rensade papperskorgen, några tips på bra och billiga sätt att återskapa detta?
Citera
2021-07-29, 20:28
Medlem
sommarlovs avatar
Enskilda filer, som bilder och sånt brukar gå bra att återskapa.
Men hela katalogstrukturer i spel är antagligen omöjligt att fixa, annat än att återinstallera dom...
Citera
2021-07-29, 21:48
Medlem
Orgelnistens avatar
https://www.ccleaner.com/recuva
Citera
2021-07-29, 22:10
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinPower
Hej, min flickvän lyckades ta bort alla mina filmer,spel,dokument på min D drive, samt att hon rensade papperskorgen, några tips på bra och billiga sätt att återskapa detta?

Denna firma har jag anlitat några gånger när det har gällt totalrasade hårddiskar.
De har lyckats återskapa det mesta från fysiskt kraschade diskar, så är det bara raderat så bör väl 100% kunna återställas.

https://aurora.se/

Edit: läste nu "billiga sätt". Mina notor har hamnat på 15 000 - 20 000 kr per disk, men då har de öppnat diskarna i labb och lagt ner lång tid.
Citera
2021-07-29, 22:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Enskilda filer, som bilder och sånt brukar gå bra att återskapa.
Men hela katalogstrukturer i spel är antagligen omöjligt att fixa, annat än att återinstallera dom...
Spel kan återinstalleras och spelfilmer kan hämtas på nytt. Är ju främst dokument och privata bilder och filmer som det är viktigast att försöka återskapa.
Viktigt är att inte spara några nya filer på den aktuella disken innan man försöker återskapa. Sparar man nya filer så riskerar man att dessa skriver över dom filer man vill försöka rädda.
Citera
2021-07-30, 11:02
Medlem
Citat:

Att återskapa filer som raderats från papperskorgen går utöver papperskorgen. Återställningsverktyg för papperskorgen som Wondershare Recoverit gör det dock enkelt att återställa filer som raderats från papperskorgen.
Wondershare Recoverit är ett populärt namn i dataåterställningsvärlden och är den populäraste appen för att återställa förlorade data för miljontals användare i många länder i världen. Om du ofta arbetar med viktiga filer är det nära nog en nödvändighet att ha Wondershare Recoverit installerat på din dator. Återställningsmjukvaran gör det möjligt för dig att hämta tillbaka alla raderade eller förlorade filer, återställa filer från tömd papperskorgen.
Citera
2021-07-30, 12:47
Medlem
Då varje sector har en liten address-lapp i sig kan man då en delete av en fil betyder att du tar bort tabellen där filens alla address-lappar ligger. så kan vissa program läsa sector address-lapparna och bygga upp filer igen men om en sector blivit överskriven så kan du få tex en bild där det saknas sammanhängande delar av bilden. jag tror att jag använde https://www.majorgeeks.com/files/details/getdataback_for_ntfs.html
senast. ett annat sätt om du har fått elektronik fel är att hitta en likadan disk och flytta över kretskortet.
mvh Hasse
Senast redigerad av piphalu 2021-07-30 kl. 13:36.
Citera
2021-07-31, 09:33
Bannlyst
Citat:

1) Börja med stäng av datorn, rör inte innehållet. FRYS LÄGET!
2) Gör en image på hårddisken till annan hårddisk
3) Gör ett undelete program på imagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in