2021-07-31, 08:27
Bannlyst
Hur många tusen miljarder kronor kommer Sverige spara in?

Alla bostadsresurser, mark och naturtillgångar och ekonomiska tillgångar kostar för att ta emot invandrare, hur många tusen miljarder kronor kan sverige spara in om vi avslutar invandringen helt till Sverige?

Det kan handla om flera tusen miljarder eller ännu mer? Det är därför SD behövs i regeringen, vad tror ni andra?
Citera
2021-07-31, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
Hur många tusen miljarder kronor kommer Sverige spara in?

Alla bostadsresurser, mark och naturtillgångar och ekonomiska tillgångar kostar för att ta emot invandrare, hur många tusen miljarder kronor kan sverige spara in om vi avslutar invandringen helt till Sverige?

Det kan handla om flera tusen miljarder eller ännu mer? Det är därför SD behövs i regeringen, vad tror ni andra?

Mellan 4,9 och 5 tusen miljarder om året om jag förstår sverigedemokraterna själva rätt. Hisnande.
Citera
2021-07-31, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Mellan 4,9 och 5 tusen miljarder om året om jag förstår sverigedemokraterna själva rätt. Hisnande.

Dom förtjänar då att vara med i regeringen tycker jag. Det handlar om mycket pengar och resurser som kan satsas på annat än invandring.

Med dom pengarna kan sverige lyckas göra sitt land ännu bättre.
Citera
2021-07-31, 08:39
Medlem
kakburks avatar
Vi "sparar" ingenting, det blir bara mindre nya utgifter.
Skadan är redan skedd och tidigare regeringar har cementerat kostnader och samhällsproblem i landet.
SDs politik fungerar inte på dagens samhällssituation. Den har passerat bäst före datum med 30 år.
Hade SD varit maktbärande parti i början av 90-talet så hade det möjligen fungerat.
Citera
2021-07-31, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Vi "sparar" ingenting, det blir bara mindre nya utgifter.
Skadan är redan skedd och tidigare regeringar har cementerat kostnader och samhällsproblem i landet.
SDs politik fungerar inte på dagens samhällssituation. Den har passerat bäst före datum med 30 år.
Hade SD varit maktbärande parti i början av 90-talet så hade det möjligen fungerat.

Det går att spara in pengar enligt Somenlitenpil post, denne skrev var "Mellan 4,9 och 5 tusen miljarder om året" detta är mycket pengar och Sverige behöver avsluta sin invandring så vi kan spara in en del pengar, dom kan satsas på andra roliga grejer inom sverige.
Citera
2021-07-31, 08:41
Medlem
Lär ju bli en bostadskrasch utan dess like. Miljontals kommer sitta med bolån på 4 mille på en kåk som går att sälja för en halv.

Gigantisk finanskris helt enkelt, därmed inte sagt att det skulle vara fel. Kan behöva rensas lite.
Citera
2021-07-31, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
Dom förtjänar då att vara med i regeringen tycker jag. Det handlar om mycket pengar och resurser som kan satsas på annat än invandring.

Med dom pengarna kan sverige lyckas göra sitt land ännu bättre.
Upplysningsvis så är 5 tusen miljarder hela Sveriges BNP och det var ett raljant svar på ett fantasipåstående. Sverige har ingenting ekonomiskt att tjäna på att minska invandringen. Det är bara en fråga om vilka människor vi vill se omkring oss.

https://news.cision.com/se/linkopings-universitet/r/ny-bok-visar-hur-flyktinginvandring-gynnar-samhallsekonomin,c3313343
Citera
2021-07-31, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Lär ju bli en bostadskrasch utan dess like. Miljontals kommer sitta med bolån på 4 mille på en kåk som går att sälja för en halv.

Gigantisk finanskris helt enkelt, därmed inte sagt att det skulle vara fel. Kan behöva rensas lite.

Blir det inte fler lediga bostäder i storstäderna till svenskar då? Om vi avslutar invandringen och bromsar eller minskar den helt.
Citera
2021-07-31, 08:47
Medlem
Den överinvandring (dvs invandring större än vad som är bra för landet) vi haft i några decennier kostar kanske 200-400 miljarder per år. Den siffran ökar sakta men säkert ju fler vi tar in. Men kostnaden för alla dessa försvinner inte över en natt om invandringen stoppas. På kort sikt kanske vi sparar typ 50 miljarder per år, vilket inte är försumbart. Jag tror migrationsverket har en budget i den storleksordningen. Kommuners kostnader för bidrag, utbildning

Som jämförelse är totala offentliga utgifter ca 2500 miljarder per år. Öresundsbron m citytunneln kostade typ 30 miljarder att bygga. Försvaret ca 60 miljarder per år tror jag.
Citera
2021-07-31, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EmmanuelGoldstein
Den överinvandring (dvs invandring större än vad som är bra för landet) vi haft i några decennier kostar kanske 200-400 miljarder per år. Den siffran ökar sakta men säkert ju fler vi tar in. Men kostnaden för alla dessa försvinner inte över en natt om invandringen stoppas. På kort sikt kanske vi sparar typ 50 miljarder per år, vilket inte är försumbart. Jag tror migrationsverket har en budget i den storleksordningen. Kommuners kostnader för bidrag, utbildning

Som jämförelse är totala offentliga utgifter ca 2500 miljarder per år. Öresundsbron m citytunneln kostade typ 30 miljarder att bygga. Försvaret ca 60 miljarder per år tror jag.

Det är mycket pengar ändå, och det kan man satsa på annat kul.
Citera
2021-07-31, 08:49
Medlem
Treantprotectors avatar
Äsch, jag som precis gjort ett kap (lurade en gamling) på bostadsmarknaden önskar inte att min bostad ska tappa i värde eller åtminstone stå stilla. Mer invandring och min bostad kommer skjuta i höjden jämfört med alla lånetorskars bostäder. Den är egentligen värd det dubbla, men den får gärna dubblas några gånger till innan jag säljer och flyr landet på grund av osäkerhet. Planerar att i framtiden söka asyl i Polen eller Japan.
Senast redigerad av Treantprotector 2021-07-31 kl. 08:54.
Citera
2021-07-31, 08:52
Medlem
Tarrous avatar
Ganska lite pengar, eftersom det redan finns över 600 000 invaderade svenskar som är mer eller mindre beroende av bidrag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in