Citat:
Ursprungligen postat av
slicklapp
Jag har aldrig behövt betala någon bank vid lägenhetsköp! Sålde en för sju miljoner i februari rich köpte en för fem miljoner i maj. Inga som helst avgifter inblandade vare sig för
Mig eller den andra köparen/säljaren !
Inblandade banker: Handelsbanken, Swedbank och SBAB.
Båda två var kontantköp då antar jag? För det är det som frågan gäller.
Det är en avgift som banken tar för att lösa upp eventuella pantbrev och dylikt. Eller ni tycker att banken ska göra detta av välgörenhet för att ni får insatt er lön på ett konto hos dem varje månad?
Sen när man lyckats spara ihop en större summa och tar ut den på en och samma gång så ska banken som gett er möjlighet att förvara den skänka bort den av ren vänlighet?
Givetvis ska banken ha lön för sitt jobb i det hela. Passar det inte kan man antingen byta ifrån låtsasbanker som Ica och Länsförsäkringar, eller förvara pengarna i madrassen.
De stora riktiga bankerna är givetvis mer medgörliga på den här avgiften om man är kund hos dem. Tänk på att de bara ser dig som en kassako som är lätt tjäna pengar på om du får in 22 000 netto den 25:e varje månad och bränner det med ditt 35 kronor i månadens Visakort på Systembolaget och utemat innan den 25:e nästa månad. Kund är man när man förvarar pengar och nyttjar deras tjänster.
Ni som har Icabanken kan fan ha all elände och noll service.