2021-07-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det finns garanterat andra som kan berätta mer än jag. Mhallami är en arabisktalande folkgrupp som levde i dagens Turkiet. Efter första världskriget flyttade en del av dem till Libanon och efter Libanonkriget 1982 flyttade flera av dem i sin tur vidare till främst Tyskland, Nederländerna och Sverige.

Deras ursprung är oklart. De talar arabiska, som sagt, men använder även många kurdiska ord, så enligt vissa spekulationer är de arabiserade kurder. Andra menar att de härstammar från den arabiska halvön.

Kända mhallami-klaner utöver Ali-Khan och Al-Zein är exempelvis Miri, Remmo och Simmo. De två falanger (Ali-Khan och Simmo) som var inblandade i det uppmärksammade upploppet i Hjällbo tillhörde med andra ord mestadels två olika mhallami-klaner. I princip samtliga mhallami-klaner, men inte alla individer givetvis, som invandrat till Europa är kopplade till organiserad brottslighet av olika slag.

Tack för svaret Stefan.
Helt klart är dessa klaner som har om primära mål att att dominera med alla möjliga brottsliga sätt. De är de mest extrema hoten som finns i en demokrati.
De kommer aldrig att acceptera lagstiftning som inte är deras egen och utdöms av deras egna.

Själva nummret i "broshor, kusiner etc" utgör ett seriöst problem. Nitar du en sänker nästa tre så fortsätter de, vilket jag själv notetat.
Och att i princip hela släkten är kriminella, aldrig jobbat en dag, går på soc när de inte sitter inne och att alla manliga övet 16år har straff register våldtäckt, rån missandel mord etc

Faktum är att vi har släkter som behöver bli totalt utvisade innan vi behöver kalla in armen.
Senast redigerad av KnullaBella 2021-07-29 kl. 14:09. Anledning: Typos
Citera
2021-07-29, 14:27
Medlem
Är inte italienska maffian väldigt verksam i Tyskland? Har svårt att tänka mig dessa inavel är på samma nivå och därför lär inte deras verksamhet störa italienska maffians och därmed inget för spaggarna att oroa sig över?
Citera
2021-07-29, 15:52
Medlem
Mecanicuss avatar
Det finns bara 2 saker som kan få folk att ändra sig på något sätt

Att det kostar ekonomiskt

Att det gör ont fysiskt eller psykiskt

Sluta gulla med PK-folket och alla som tagit sig hit för att ställa till med problem och sätt hårt mot hårt!
Citera
2021-07-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Tack för svaret Stefan.
Helt klart är dessa klaner som har om primära mål att att dominera med alla möjliga brottsliga sätt. De är de mest extrema hoten som finns i en demokrati.
De kommer aldrig att acceptera lagstiftning som inte är deras egen och utdöms av deras egna.

Själva nummret i "broshor, kusiner etc" utgör ett seriöst problem. Nitar du en sänker nästa tre så fortsätter de, vilket jag själv notetat.
Och att i princip hela släkten är kriminella, aldrig jobbat en dag, går på soc när de inte sitter inne och att alla manliga övet 16år har straff register våldtäckt, rån missandel mord etc

Faktum är att vi har släkter som behöver bli totalt utvisade innan vi behöver kalla in armen.

Här är en artikel från tysk media som ursprungligen publicerades på tyska, men nu återfinns även i engelsk översättning, om mhallami-familjer och deras kriminalitet i Tyskland:
https://www.dw.com/en/clan-crime-the-whos-who-of-germanys-most-notorious-crime-families/a-57570978

Ännu bättre artiklar, för de som kan tyska, återfinns här, med väldigt många bra länkar till enskilda händelser (Abou-Chaker är en palestinsk klan, men övriga är mhallami som Miri, Remmo, Omeirat och Al-Zein):
https://praxistipps.focus.de/clans-in-deutschland-von-abou-chaker-ueber-miri-bis-remmo_116032
https://www.rtl.de/cms/abou-chaker-rammos-miris-co-die-clan-landschaft-in-berlin-und-im-ruhrgebiet-nimmt-zu-4702221.html
https://www.bz-berlin.de/berlin/wie-funktioniert-das-berliner-clan-milieu-und-wer-sind-die-clans
https://www.rnd.de/panorama/die-macht-der-familie-clankriminalitaet-in-deutschland-VNYRKIUT4NDVBIKTDCXZFGAMEM.html

Google Translate är din vän om skoltyskan inte sitter som den ska:
https://translate.google.com/
Citera
2021-07-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Är inte italienska maffian väldigt verksam i Tyskland? Har svårt att tänka mig dessa inavel är på samma nivå och därför lär inte deras verksamhet störa italienska maffians och därmed inget för spaggarna att oroa sig över?

"Italienska maffian" Grejen är för att kontrollera en trakt behöver man ha många unga män med stort våldskaptial. Det finns inte så mycket av sånna italienska män men det finns enormt många sånna arabiska unga män.
Citera
2021-07-29, 22:19
Medlem
Inte så insatt, men med italienska maffian menas sicilianska?
Sicilianska språket är influerat av arabiskan. Inte utan orsak.
Senast redigerad av Tulk 2021-07-29 kl. 22:30.
Citera
2021-07-30, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaNationalist
Varför finns det så många "klaner" i Sverige?
Har Finland samma problem?

Har Island eller Grönland detta hemska importerade problem?

Eller Slovenien, Tjeckien, Monaco?
Citera
2021-07-30, 05:18
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Jag gillar hur man konfiskerade allt dom äger och nu väntar fängelsestraff.

I Sverige däremot skrattar dom åt våra lagar, dom är tandlösa och förlegade! Jag förstår inte varför det är så svårt att ändra på detta??
Citera
2021-07-30, 07:17
Medlem
Så jävla uppfriskande att rättvisa skippas på riktigt i andra länder. Man tar alltså hela jävla huset och allt som finns där inne. Helt jävla rätt. Det absolut värsta jag vet i världen är kriminella som skördat sitt guld på bekostnad av samhället godatrogna vingar. All heder är Tyskarna, nu kör vi!
Citera
2021-07-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
I Sveriges kallas dom väll för Ali-khan? Ska vara samma familj det där.
Nej det är två olika, det finns flera olika.
El-Zein finns framförallt i Malmö
Citera
2021-07-30, 10:19
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
Jag gillar hur man konfiskerade allt dom äger och nu väntar fängelsestraff.

I Sverige däremot skrattar dom åt våra lagar, dom är tandlösa och förlegade! Jag förstår inte varför det är så svårt att ändra på detta??

Konfiskerar även saker, kontanter etc... i Sverige. Kronofogden ofta med ute och via deras medverkan kan polisen ta i beslag allt av värde vid en aktion.
Citera
2021-07-30, 10:26
Medlem
Vi har genom åren haft en del avrättningar i Sverige. Jag är ganska övertygad om att klaner som El-Zein i Tyskland är de som utför avrättningarna på önskan/betalning från klanmedlemmar i andra länder som Sverige.

Det är helt enkelt väldigt praktiskt att någon annan utför mordet och bara stannar i landet kanske något dygn. Så polisen kan inte använda sina egna erfarenheter vilka de kriminella är och har inte den blekaste aning hur de ska komma vidare när mördaren är helt okänd och inte ens finns kvar i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in