2021-07-29, 12:02
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Risken är stor. De svetsaren förlorar går till iranska kommunisten och de Lööf vinner går från KD och L. De Åkesson vinner går från M.

Sen kör Bonnier och Schibsted med sina resurser igång hetsjakten mot SD och KD lagom till nästa vår.
Och Public service är inget att lita på som saklig balanserare med opartisk hållning, det vet vi om och om igen genom årren.
Men Sverige är så pass gånget nu så det spelar knappast någon roll vilken konstellation som sitter vid makten från 2022.

Åkesson vinner även Socialdemokrater.
Citera
2021-07-29, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Var det inte Socialdemokraterna som startade inbördeskriget i Finland 1918?

Läs vad jag skrev innan du citerar mig.
Citera
2021-07-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Risken är stor. De svetsaren förlorar går till iranska kommunisten och de Lööf vinner går från KD och L. De Åkesson vinner går från M.

Sen kör Bonnier och Schibsted med sina resurser igång hetsjakten mot SD och KD lagom till nästa vår.
Och Public service är inget att lita på som saklig balanserare med opartisk hållning, det vet vi om och om igen genom årren.
Men Sverige är så pass gånget nu så det spelar knappast någon roll vilken konstellation som sitter vid makten från 2022.

Varför skulle denna borgerliga massmedia hetsa mot borgerliga partier som KD och SD, menar du?
Citera
2021-07-29, 12:08
Medlem
Allt är sedan länge kört - bästa rådet till alla är att lämna det sjunkande skeppet. Hade det inte varit för att alla styrande vill mig illa och mången därtill, så hade jag kunnat tänka mig att stanna och kämpa - men, varför göra detta för de som helst vill se mig död? Finns ingen rim- och reson i detta!

Jag sade tidigt att Dagostar skulle flyga fram i opinionssiffrorna direkt efter hennes ställningstagande mot Lövfen och Annie och rätt fick jag. Trodde iofs på något runt 12.5% i närmsta OU. Ganska nära.

Nej, siste man tar med sig flaggan, men gör det innan allt är helt slut för dig och din familj - inte värt att offra något för.
Citera
2021-07-29, 12:09
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
"Därför borde det vara allas skyldighet som vill få bort regeringen att förklara för nära, kära, vänner och familj hur de ska rösta. För uppenbarligen vet svenskarna inte bättre."

Eller så vet de som röstar vänster bättre?
För mig är det underbara nyheter att V går framåt. Högerns kapitalism kommer inte att rädda vårt jordklot.
Vänstern kommer inte heller rädda vårt jordklot. Ett fortsatt vänsterstyre kommer dessutom resultera i att Sverige går under. Mindre barn är det enda som kan rädda jorden, vilket knappast rimmar väl med vänsterns politik.
Citera
2021-07-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vänstern kommer inte heller rädda vårt jordklot. Ett fortsatt vänsterstyre kommer dessutom resultera i att Sverige går under. Mindre barn är det enda som kan rädda jorden, vilket knappast rimmar väl med vänsterns politik.

Wow, vilken dramatik du lyckas åstadkomma i ditt inlägg.
Kapitalismen är förödande för jordklotet och det är vederlagt. Du menar färre barn, antar jag? Inte mindre, dvs som i yngre eller kortare?
Färre barn är definitivt inte vad högerkapitalisterna vill ha, som ju bl.a är abortmotståndare. Hur tänker du där?
Citera
2021-07-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Enligt SVT/Novus ökar vänstern kraftigt i partisympatiundersökningarna och får hela 13,3 % av rösterna. Samtidigt backar S med 1 % medans Centern återigen ökar 1 % efter sitt tapp.

Hur står det till i Sverige egentligen? Vart kommer alla dessa rösterna ifrån? Bor folk under en sten, eller?

SÅ RÖSTAR SVENSKARNA OM DET VORE VAL I DAG

V 13,3 (+2,1)
S 23,8 (-1,7)
MP 3,8 (+0,3)
C 8,9 (+1,0)
L 2,2 (-0,3)
M 21,0 (-0,8)
KD 4,5 (-0,5)
SD 21,6 (+0,2)

Med det sagt. Skulle MP nå 4 % spärren så är skräcken ett faktum. Regeringen når sin majoritet på 50 % och svetsarn sitter kvar.

Därför borde det vara allas skyldighet som vill få bort regeringen att förklara för nära, kära, vänner och familj hur de ska rösta. För uppenbarligen vet svenskarna inte bättre. Man velar lite, tycker Noshi är lite häftig som står upp mot Löven, unga tjejer gillar Annie och tycker hon är cool och de äldre kör S ända in i döden. Man röstar på partiledaren och inte partiets politik.

Vi måste öppet börja prata om politiken nu och inte vara så tystlåtna för så här kan vi verkligen inte ha det. Snälla, alla ni som känner folk som röstar på nuvarande regeringspartier. Prata med dem!

Om nu miljöpartiet och liberalerna åker ut. Hur blir då fördelningen utav rösterna??
Då dessa partier ej verkar som de klarar 4 % spärren om det var val idag.
Socialdemokraterna och vänsterpartiet har ca 37% och
Centerpartiet ca 9 %
Moderaterna + Kristdemokraterna+
Sverigedemokraterna har ca 47 %.
Miljöpartiet har ca 3,8 % och Liberalerna ca 2,2%.
Så hur kommer deras procentsatser fördelas?? Ifall de åker ut??
Och hur kommer centerpartiet ställa sig gentemot SD och V??
Busch KD har förlorat röster pga sina husaffärer tror jag.
Citera
2021-07-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Allt är sedan länge kört - bästa rådet till alla är att lämna det sjunkande skeppet. Hade det inte varit för att alla styrande vill mig illa och mången därtill, så hade jag kunnat tänka mig att stanna och kämpa - men, varför göra detta för de som helst vill se mig död? Finns ingen rim- och reson i detta!

Jag sade tidigt att Dagostar skulle flyga fram i opinionssiffrorna direkt efter hennes ställningstagande mot Lövfen och Annie och rätt fick jag. Trodde iofs på något runt 12.5% i närmsta OU. Ganska nära.

Nej, siste man tar med sig flaggan, men gör det innan allt är helt slut för dig och din familj - inte värt att offra något för.

Jag måste säga att jag är imponerad av högerfalangens alla känslostyrda och mycket dramatiska inlägg. Sällan skådat en liknande katastrof-retorik.
Citera
2021-07-29, 12:30
Medlem
Citat:
Jag måste säga att jag är imponerad av högerfalangens alla känslostyrda och mycket dramatiska inlägg. Sällan skådat en liknande katastrof-retorik.

Hehe, det tar jag enkom som en komplimang... Men, intressant att höra - om du ser det från min synvinkel som inte vill ha en demografi såsom ett MENA-land, gängbrottslighet, mord och våldtäkter som bara ökar - i vilken del har jag fel. Vad kommer bli bättre, menar du? Du gillar kanske att leva i kaos, precis som de du vill skall invandra eller redan har gjort det? Övertyga mig om att det kommer bli bättre så lovar jag att stanna, inte för att du vill det, men som ett tankeexperiment...
Citera
2021-07-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Hehe, det tar jag enkom som en komplimang... Men, intressant att höra - om du ser det från min synvinkel som inte vill ha en demografi såsom ett MENA-land, gängbrottslighet, mord och våldtäkter som bara ökar - i vilken del har jag fel. Vad kommer bli bättre, menar du? Du gillar kanske att leva i kaos, precis som de du vill skall invandra eller redan har gjort det? Övertyga mig om att det kommer bli bättre så lovar jag att stanna, inte för att du vill det, men som ett tankeexperiment...

Det är helt okej att vara känslostyrd. Väldigt underhållande att läsa också. Tack för dagens asgarv.
För att göra det enkelt för mig själv, citerar jag vad jag skrev till någon annan här:

Du har vänt på steken. Målet är istället en totalitär, högerstyrd världsstat som till stor del redan styrs av högerkapitalistiska diktatorn USA.

Så alla rasister som inbillar sig att muslimerna ska ta över vårt land, kan suga i sig fakta att vårt land till stor del redan har tagits över av höger-globalismen med diktatorn USA i spetsen. Norge och Danmark likaså. Hela EU är ett USA-bygge.

Invandrarhatet, rysshatet, kvinnohatet, kinahatet, feministhatet osv, som borgerliga massmedia och internetlobbyister har spridit främst de senaste två decennierna, har alltså bara varit ett sätt att flytta folks (framför allt mäns) fokus från den verkliga agendan och få dem att närma sig högern.
Citera
2021-07-29, 12:41
Bannlyst
Dadgostar är överskattad, hon vann en viktig fråga, men dom kommer inte få nåt inflytande så länge Annie Lööf bestämmer.
Citera
2021-07-29, 12:46
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Wow, vilken dramatik du lyckas åstadkomma i ditt inlägg.
Kapitalismen är förödande för jordklotet och det är vederlagt. Du menar färre barn, antar jag? Inte mindre, dvs som i yngre eller kortare?
Färre barn är definitivt inte vad högerkapitalisterna vill ha, som ju bl.a är abortmotståndare. Hur tänker du där?
Dramatiskt vet jag inte, det är tyvärr sanningen. Jag menar ett mindre antal barn, skönt att du kunde påpeka det när argumenten lös med sin frånvaro. Jag är tillhör de s.k. högerkapitalisterna, och jag vill ha färre barn. Speciellt färre barn hos familjer/kulturer som söndrar. Detta är motsatsen till vad vänstern vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in