2021-07-28, 20:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
För få enligt dig då? Jag tycker det är många.

För få enligt både LMV och de flesta forskare. 350 fall på 6 330 448 vaccinerade med en dos eller 4 068 808 med två doser och totalt 10 399 256 doser är inte ens statistiskt signifikant.
2021-07-29, 00:05
Medlem
Dundeess avatar
Fick första dosen idag (Pfizer) och har främst känt mig öm i muskeln där nålen stacks in. Känner mig spänd upp i nacken och lite stel i armen nu men annars inga konstigheter - ännu. Skriver igen om det dyker upp värre symptom.
2021-07-29, 00:44
Medlem
Fick andra dosen tidigare vid 12:45, 11 dagar innan datumet på vaccinationskortet.

Biverkningar just nu:

Öm i armen som sist, som alltid med sprutor.
Otroligt låg kroppstemp för att vara kväll, 36.5. Vanligtvis ligger jag på 37.4 när jag lägger mig. Inga andra symptom just nu.
2021-07-29, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
För få enligt både LMV och de flesta forskare. 350 fall på 6 330 448 vaccinerade med en dos eller 4 068 808 med två doser och totalt 10 399 256 doser är inte ens statistiskt signifikant.

Cirka hälften är väl män som knappast bör uppvisa mensrubbningar... Tycker de biverkningar som vissa, om än få, drabbar hela kroppen på ett oroväckande sätt: myokardit, hjärtstopp, parkinson-darrningar (närstående drabbades av pillertrillarskakningar direkt efter andra sprutan i 6 veckor), försvunnen muskelkraft, mensrubbningar, större bröst, blodproppar, anafylaxi, blindhet osv. osv. Dessutom tycker jag att det ihärdiga förnekandet att det kan ha med vaccinen att göra, är en klar indikation att alla med bestående men kan se sig i stjärnorna efter ersättning från staten överhuvudtaget. Allvarligt om man är barn eller ung och vanliga försäkringar inte gäller. Ingenting kommer att erkännas vara en biverkan från vaccinet.

Att ta en oprövad medicin när man är sjuk är en helt annan sak- då kan den statistiska risken vara relevant när man samtycker till behandlingen. Med detta virus är det tvärtom - inga mediciner får prövas eftersom de är osäkra trots att biverkningarna är kända, däremot ska alla friska vaccineras med en helt ny teknik i stället för med ett traditionellt vaccin med avdödat virus.
2021-07-29, 01:17
Medlem
Och där kom ADE in i matchen.

Intervju med Dr Robert Malone om att allt pekar på att vaccinet gör att viruset blir värre för vaccinerade.

Tyvärr säger han också "jag vill inte låta som en alarmist, men det ser ut som om vi håller på att rulla ut worst case senario"

https://rumble.com/embed/vhtswl/?pub=4
2021-07-29, 02:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Hörde precis med ena örat på tv4 nyheterna och just mensrubbningar nämndes. Är på jobbet så jag får kolla om detta närmare i natt.

Ja, de körde de på morgon nyheterna i går.
Sedan är missfall 4 ggr vanligare nu i usa för vaccinerade.

Ytterst tveksam till att ta vaccinet.

Vad som händer om 2-5 år framåt är ytterst osäkert. Visar det sig att vaccinerade kan dö av en enklare åkomma blir det jobbigt.

Ibland under man om hela spektaklet är till för reducera jordens befolkning med en 50%.

Behövs egentligen. Men med injektioner? Mengele gnuggar händerna i gravens djup.
2021-07-29, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ja, de körde de på morgon nyheterna i går.
Sedan är missfall 4 ggr vanligare nu i usa för vaccinerade.

Ytterst tveksam till att ta vaccinet.

Vad som händer om 2-5 år framåt är ytterst osäkert. Visar det sig att vaccinerade kan dö av en enklare åkomma blir det jobbigt.

Ibland under man om hela spektaklet är till för reducera jordens befolkning med en 50%.

Behövs egentligen. Men med injektioner? Mengele gnuggar händerna i gravens djup.

Ja med tanke på att jag har haft en menstruation sedan jag tog andra dosen i mars så blir jag lite fundersam som sagt. Jag ska googla lite nu på det tänkte jag.
2021-07-29, 03:03
Medlem
9h sen första dosen.

Armen/axeln ganska öm, känns om man lyfter på armen. Annars inga andra biverkningar.
2021-07-29, 05:09
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2

Det kanske är lite mycket begärt att alla ska veta vem/vilka som jobbar med att hålla koll på biverkningar. Socialstyrelsen och läkemedelsverket lär ha en hel del medarbetare som knappast har stenkoll på avdelningar de inte jobbar på eller med. Så är det i alla fall på mitt jobb. Samtidigt är det antagligen inte speciellt svårt ifall man vänder sig till deras generella kontaktnummer, ifall någon avdelning sysslar med sådant så bör de ha koll på vart man ska vända sig.

Nej du missförstår, han ringde runt och blev skickade till flera olika personer som alla trodde att den ena eller den andra hade kunskapen men det var ingen som visste något alls.

Det finns ju en del personer som ska vara ansvariga för en del saker.
2021-07-29, 05:13
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det vaccineras ganska friskt mot influensa. Så här såg det ut i USA 2019:

Ja fast det är inget snack om att alla ska vaccineras, ingen pratar om att hela jorden ska vaccineras, det pratas inte om tvång och vacccinationspass.

Inte heller råder det någon hets mot folk att vaccinera sig.

Så vad var din poäng?
2021-07-29, 05:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja fast det är inget snack om att alla ska vaccineras, ingen pratar om att hela jorden ska vaccineras, det pratas inte om tvång och vacccinationspass.

Inte heller råder det någon hets mot folk att vaccinera sig.

Så vad var din poäng?
Skojar du?
2021-07-29, 05:41
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Skojar du?

Vi pratar om vanligt influensavaccin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto