2021-07-28, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Vi har hört det där 100 ggr, vg sluta spamma och lämna tråden om du inte har något att tillföra tack.
Jag har så mycket att tillföra och jag tackar för att du ger mig den uppmärksamhet jag törstar efter..
Backstory!

Enligt underrättelsekällor har USA:s militär gjort en razzia mot Scytls servrar i Tyskland för att hitta bevis för manipulation i USA:s val 2020, efter att företaget avslöjats av lojala patrioter i skandalen med röstbyten.
Scytl har en lång historia av valfusk i olika länder, bland annat genom att injicera skadlig kod mjukvara (backdoor)

Vidare säger underättelsekällor att SCYTL i själva verket ägs av George Soros.

Inget pålitligt nyhetsorgan gav något trovärdighet åt ryktet, men den högerextrema, Trumpvänliga kabelkanalen OANN ägnade ändå en del sändningstid åt det, med en intervju med en sittande kongressledamot för Republikanerna, Louie Gohmert från Texas.

Normalt sett hade jag knappast brytt mig om vad Q-nötter sitter och tycker,men när trådens egna chefspropagandaminister faktiskt påstått att det har hänt,så bör han åtminstonde utfärda en dementi.

Annars förutsätter jag att Armén faktiskt har frankfurtservern som ska bevisa att Donald Trump vann med 400elektorröster mot Biden.

#MAGA
#TRUMPWON
2021-07-28, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TatueradeSnutkukar
Ska kanske tillägga att jag är tveksam till följande scenario och att det skulle gå i hamn.

Lin Wood, Mike Lindell, Sidney Powell står inför 1,3 billion USD lawsuit vardera.

Följer dem på Telegram och de är som sagt vid gott mod.

Så vi får se

Hur ofta messar de tiggarbrev och ber sina crazies om donationer ?
2021-07-28, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Är det kanske Ninjorna som har den men de vet inte hur de ska göra för att komma in i den.
De hade ju vissa problem med att öppna filerna med alla data om valet. Påstod ju att filerna var raderade ända till någon visade deras dataexpert hur man skulle göra för att öppnade filerna.
Om de kommer in i den, klarar de att komma ut igen? Vad jag har hört var det inte *en* server, utan att helt system av serverkabinett med hundratals terabyte eller t o m flera petabyte ...
2021-07-28, 05:00
Medlem
TatueradeSnutkukars avatar
Faktiskt aldrig. I alla fall inte till mig
Jag gissar att de gör sitt bästa att inte förlora 1,3 miljarder i alla fall

Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Hur ofta messar de tiggarbrev och ber sina crazies om donationer ?
2021-07-28, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du skriver samma inlägg om och om igen. Varför? Vi kan väl gå on topic så berättar du för mig exakt vad du syftar på när du pratar om "påstådd fuskräkning, nummer som inte summerar fram till statistiska abnormaliteter"

Vi är ändå i valfusktråden och den som inte är en komplett idiot kan utveckla sina åsikter kring statistiska abnormaliteter

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
Det är dessutom mer än tydligt att en hel del av gänget här i tråden, de som försvarar tesen att Trump inte fuskade, också menar att autokratiskt dumhårda ledare som Trump är vad alla länder i västvärlden behöver. I Nordeuropa med, alldeles särskilt här. Utan Trump och hans likar som ledare är det slut med väst, det är tänket.

Och håller man inte med om detta är man "Fake News" eller kommunist,
2021-07-28, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Är det kanske Ninjorna som har den men de vet inte hur de ska göra för att komma in i den.
De hade ju vissa problem med att öppna filerna med alla data om valet. Påstod ju att filerna var raderade ända till någon visade deras dataexpert hur man skulle göra för att öppnade filerna.

De kan kontakta mig. Jag lånar gärna ut en kofot
2021-07-28, 08:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Man skulle önska att någon utav er åtminstone försökte förstå en text innan ni kom med era "dråpliga" svar, men det ligger förstås i sakens natur att ni inte gör det. För om så vore fallet skulle ni inte svälja allt som CNN serverar er med hull och hår. Det ni lider av (förutom totala idioter som Klyban och Siister) är antagligen inte ren ointelligens, men en ovilja att tänka kritiskt när detta riskerar att rubba era förutbestämda cirklar. Jag känner t ex en del extremt intelligenta amerikanska liberaler som dock är totalt naiva och nollställda när det gäller politik. De resonerar som er: "Trump är rasist", men har åtminstone vett att skämmas en smula när man påvisar att de är oinsatta.
Man ska vara försiktig med att klistra på andra värderingar utan koll. Jag tillskriver inte dig några värderingar. Lycka till att hitta att jag hävdat att Trump är rasist, vilket jag inte gjort och inte tror. Trump är däremot ynklig och narcissistisk, det är en slutsats jag lätt kunna dra helt själv utifrån hans ofiltrerade Twitterflöde. Den Trump-anhängare som invänder mot detta lever i total förnekelse. Förstå att jag inte har mer synpunkter på Trumps sakpolitik i stort än mot tidigare presidenters som Obama och GWB. Det är Trumps personlighet som gör honom olämplig, inte hans politik.

Citat:
OnT: Jag har aldrig hävdat att demokraterna inte skulle kunna fuska i en delstat eller kommun som styrs av republikaner.
Nej, du hävdade däremot att D hade all makt inklusive i de stater och countyn där det påståtts fusk. Jag rättade dig där. Istället för att medge att detta inte stämde kom ett långt försvarstal varför Trump var en helt maktlös president (trots att han utsett fler HD-domare än någon annan, hade en lojal senat i 4 år och ett lojalt repr.hus i 2 år).

Citat:
Ursäkta, men på vilket sätt hedgade Big Tech för att Trump skulle vinna? Genom att porta honom från alla sociala plattformer och censurera allt material som hade med Bidens korruption att göra? Jag vägrar att tro att du är så efterbliven att du inte begriper att Big Tech gick all in för Biden. Läs själv Financial Times skryta om hur Big Tech "räddade valet" åt Biden: https://www.ft.com/content/3de79496-b4ad-4d26-b516-4ff7e154b0e7
Termen "Big Tech" är för det första missvisande, jag antar att du menar Twitter, Facebook och Google/Youtube.
Twitter och Facebook stängde inte av Trumps konton förrän efter valet (vilket jag var emot).
Twitter stämplade Trumps mest "sanningsutmanande" inlägg som felaktiga/ifrågasatta.
Detta är dock en del av en mycket större balansgång där de stora plattformarna attackeras för att tjäna pengar på att saluföra propaganda och osanningar. Särskilt Facebook (ett företag som jag för övrigt föraktar) har sedan ett tag tillbaka lagt mycket stora resurser på att upprätthålla denna balansgång med oberoende "domare" som avgör regelöverträdelser och sanktioner.

Citat:
Mer än 90% av Wall Streets donationer gick till Biden. En kinesisk universitetslärare knuten till CCP förklarar varför i en video som du och jag inte var menade att se. Men se den för Guds skull ändå, professorn berättar att nämligen att CCPs kompisar på Wall Street inte kunder kontrollera Trump (vars Kinapolitik var dålig både för CCP och för Wallstreets kortsiktiga vinstmaximering) men med Biden skulle det minsann bli bra igen:

https://www.youtube.com/watch?v=Eh9r-MBkcVM&ab_channel=news.com.au
Min poäng är att Wall Street inte har någon ideologi utan gör vad som gynnar Wall Street. Det är fråga om stora opportunister som inte har något emot att spela på två hästar samtidigt. Den främsta anledningen till att Wall Street inför valet 2020 gav Trump mindre stöd än inför valet 2016, tror jag är att de inte såg honom som en sannolik vinnare. Sakpolitiken hade man inget emot, Wall Street gick bra under Trumps år, vilket han själv påpekade hela tiden.
Senast redigerad av Enterprise 2021-07-28 kl. 08:03.
2021-07-28, 08:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Är du på allvar?
Vad är meningen med att besvara dina frågor, ifall du ändå aldrig läser det?

Är ändamålet med din tillvaro här att enbart ställa frågor du redan vet svaret på?

När någon påstår att Twatter stängt kontot pga av att Ken Bennet stod som ansvarig för det, så vill jag veta om så faktist är fallet.

En rimlig förklaring kan tyckas, men att efterfråga en källa ska jag tydligen inte få göra.
2021-07-28, 08:14
Medlem
Citat:
OnT: Jag har aldrig hävdat att demokraterna inte skulle kunna fuska i en delstat eller kommun som styrs av republikaner. För att ånyo anknyta till din absurda frågeställning: SVAR JA: en opposition kan fuska så länge regimen inte har full kontroll. Trump hade presidentskapet men inte så mycket mer, han var en outsider i politiken. Underrättelsetjänsterna och många RINOs hatade honom och gjorde allt för att snärja och sätta käppar i hjulet för honom. I exempelvis Putins Ryssland (och antagligen i Löfvens Sverige) har regimen full kontroll och där vore det totalt omöjligt att fuska för oppositionen, men situationen i Trumps USA var helt annorlunda. Är det någonting här du inte begriper som måste förklaras vidare?

Och, om det nu är så här, tycker du då att det finns någon anledning för Trump att vilja vara president igen? Tycker du att en president ska vara en maktlös person som låter att oppositionen styra landet medan presidenten spelar golf? Tror du det blir ett bra land? Varför ska väljarna välja en sådan galjonsfigur?

Vore det inte bättre, inte minst för väljarnas möjlighet att utkräva ansvar för den förda politiken, om ämbete och makt fanns hos samma person/parti?

Finns många länder där man har presidenter utan maktbefogenheter (Schweiz, Tyskland, Italien). Ett sådant ämbete kanske skulle passa Trump bättre? I en del länder är det faktiskt allmänna val även till den typen av presidentposter.
2021-07-28, 08:27
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
När någon påstår att Twatter stängt kontot pga av att Ken Bennet stod som ansvarig för det, så vill jag veta om så faktist är fallet.

En rimlig förklaring kan tyckas, men att efterfråga en källa ska jag tydligen inte få göra.

Eftersom jag svarade på ditt inlägg fullt med påståenden så kan väl du föregå med gott exempel och lämna källor istället för att bara ställa fråga på fråga när någon svarar dig?

Kan du komma med källor på det angående Goebbels (ja, vad gjorde han egentligen?) och vilken statsmakt du pressar företag att censurera någon? Jag tycker att dina gissningar kräver en hel del förklaringar. Så återigen, det är bara att du börjar leverera istället för att bara ställa frågor.

Senast redigerad av siister 2021-07-28 kl. 08:31.
2021-07-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och, om det nu är så här, tycker du då att det finns någon anledning för Trump att vilja vara president igen? Tycker du att en president ska vara en maktlös person som låter att oppositionen styra landet medan presidenten spelar golf? Tror du det blir ett bra land? Varför ska väljarna välja en sådan galjonsfigur?

Vore det inte bättre, inte minst för väljarnas möjlighet att utkräva ansvar för den förda politiken, om ämbete och makt fanns hos samma person/parti?

Finns många länder där man har presidenter utan maktbefogenheter (Schweiz, Tyskland, Italien). Ett sådant ämbete kanske skulle passa Trump bättre? I en del länder är det faktiskt allmänna val även till den typen av presidentposter.
Nej jag tycker inte att en president skall vara maktlös. Trump var en arbetsnarkoman som också tyckte om att spela golf. Visst vore det bättre om inte underrättelsetjänstena och big tech hade underminerat hans presidentskap, men detta gjorde honom ju inte direkt maktlös. Han uträttade exempelvis underverk med ekonomin, konfronterade Kina och wokedårarna och formade Abraham-ackorden. Att inte ha full kontroll och att vara maktlös är förstås inte samma sak om du nu trodde det.

Fråga: försöker du någonsin förstå vad som skrivs innan du svarar?
2021-07-28, 09:00
Medlem
Citat:
Nej jag tycker inte att en president skall vara maktlös. Trump var en arbetsnarkoman som också tyckte om att spela golf. Visst vore det bättre om inte underrättelsetjänstena och big tech hade underminerat hans presidentskap, men detta gjorde honom ju inte direkt maktlös. Han uträttade exempelvis underverk med ekonomin, konfronterade Kina och wokedårarna och formade Abraham-ackorden. Att inte ha full kontroll och att vara maktlös är förstås inte samma sak om du nu trodde det.

Fråga: försöker du någonsin förstå vad som skrivs innan du svarar?

Du skrev själv: "Trump hade presidentskapet, men inte så mycket mer". Det är enligt min ett uttryck som snarare ligger närmare "maktlöshet" än att inte ha "full kontroll". Full kontroll kan faktiskt ingen ha över något, och för en regering eller president handlar det om att ha kontroll över styrningen av statsapparaten och dess myndigheter och så som du beskrev det hela så saknade Trump just den kontrollen. Alltså var han närmast maktlös. Och, än värre, så insåg han tydligen inte ens det. För hade han insett det borde han ju ha agerat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in