Citat:
Ursprungligen postat av
TomSowell
Man skulle önska att någon utav er åtminstone försökte förstå en text innan ni kom med era "dråpliga" svar, men det ligger förstås i sakens natur att ni inte gör det. För om så vore fallet skulle ni inte svälja allt som CNN serverar er med hull och hår. Det ni lider av (förutom totala idioter som Klyban och Siister) är antagligen inte ren ointelligens, men en ovilja att tänka kritiskt när detta riskerar att rubba era förutbestämda cirklar. Jag känner t ex en del extremt intelligenta amerikanska liberaler som dock är totalt naiva och nollställda när det gäller politik. De resonerar som er: "Trump är rasist", men har åtminstone vett att skämmas en smula när man påvisar att de är oinsatta.
Man ska vara försiktig med att klistra på andra värderingar utan koll. Jag tillskriver inte dig några värderingar. Lycka till att hitta att jag hävdat att Trump är rasist, vilket jag inte gjort och inte tror. Trump är däremot ynklig och narcissistisk, det är en slutsats jag lätt kunna dra helt själv utifrån hans ofiltrerade Twitterflöde. Den Trump-anhängare som invänder mot detta lever i total förnekelse. Förstå att jag inte har mer synpunkter på Trumps sakpolitik i stort än mot tidigare presidenters som Obama och GWB. Det är Trumps personlighet som gör honom olämplig, inte hans politik.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomSowell
OnT: Jag har aldrig hävdat att demokraterna inte skulle kunna fuska i en delstat eller kommun som styrs av republikaner.
Nej, du hävdade däremot att D hade all makt inklusive i de stater och countyn där det påståtts fusk. Jag rättade dig där. Istället för att medge att detta inte stämde kom ett långt försvarstal varför Trump var en helt maktlös president (trots att han utsett fler HD-domare än någon annan, hade en lojal senat i 4 år och ett lojalt repr.hus i 2 år).
Citat:
Ursprungligen postat av
TomSowell
Ursäkta, men på vilket sätt hedgade Big Tech för att Trump skulle vinna? Genom att porta honom från alla sociala plattformer och censurera allt material som hade med Bidens korruption att göra?
Jag vägrar att tro att du är så efterbliven att du inte begriper att Big Tech gick all in för Biden. Läs själv Financial Times skryta om hur Big Tech "räddade valet" åt Biden:
https://www.ft.com/content/3de79496-b4ad-4d26-b516-4ff7e154b0e7
Termen "Big Tech" är för det första missvisande, jag antar att du menar Twitter, Facebook och Google/Youtube.
Twitter och Facebook stängde inte av Trumps konton förrän efter valet (vilket jag var emot).
Twitter stämplade Trumps mest "sanningsutmanande" inlägg som felaktiga/ifrågasatta.
Detta är dock en del av en mycket större balansgång där de stora plattformarna attackeras för att tjäna pengar på att saluföra propaganda och osanningar. Särskilt Facebook (ett företag som jag för övrigt föraktar) har sedan ett tag tillbaka lagt mycket stora resurser på att upprätthålla denna balansgång med oberoende "domare" som avgör regelöverträdelser och sanktioner.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomSowell
Mer än 90% av Wall Streets donationer gick till Biden. En kinesisk universitetslärare knuten till CCP förklarar varför i en video som du och jag inte var menade att se. Men se den för Guds skull ändå, professorn berättar att nämligen att CCPs kompisar på Wall Street inte kunder kontrollera Trump (vars Kinapolitik var dålig både för CCP och för Wallstreets kortsiktiga vinstmaximering) men med Biden skulle det minsann bli bra igen:
https://www.youtube.com/watch?v=Eh9r-MBkcVM&ab_channel=news.com.au
Min poäng är att Wall Street inte har någon ideologi utan gör vad som gynnar Wall Street. Det är fråga om stora opportunister som inte har något emot att spela på två hästar samtidigt. Den främsta anledningen till att Wall Street inför valet 2020 gav Trump mindre stöd än inför valet 2016, tror jag är att de inte såg honom som en sannolik vinnare. Sakpolitiken hade man inget emot, Wall Street gick bra under Trumps år, vilket han själv påpekade hela tiden.