Citat:
Ursprungligen postat av
Brunafingrarna
Det är mer vanligt på högerkanten att vara konspiratorisk, haverist och hotfull. Äpplena faller inte långt från Mussolini lixom. Beträffande alternativmedia på högerkanten , de håller flerfalt gånger lägre nivå än motsvarande på vänsterkanten, så har det alltid varit.
Vad är det för alternativmedier på högerkanten du talar om? Om du menar Avpixlat/Samnytt, Riks, Exakt24, SweTV och NMR så är det naturligtvis brutalt låg skit som de producerar. Vidare hatar jag det där borgerliga-nationalistiska vulgära twitterflödet. De enda personerna jag kan läsa på den "alternativa" högerkanten från Sverige är Oskorei eller "guldfiske" på den anarkistiska vänsterkanten. Du hänvisar till Mussolini? Har du ens läst "Il manifesto dei fasci italiani di combattimento" (1919) av Filippo Marinetti och Alceste De Ambris? Jag antar att du är emot sådant som;
Citat:
Universal suffrage with a lowered voting age to 18 years, and voting and electoral office eligibility for all ages 25 and up;
Proportional representation on a regional basis;
Voting for women (which was then opposed by most other European nations);
The abolition of the Italian Senate (at the time, the Senate, as the upper house of parliament, was by process elected by the wealthier citizens, but were in reality direct appointments by the king. It has been described as a sort of extended council of the crown);
The formation of a national council of experts for labor, for industry, for transportation, for the public health, for communications, etc. Selections to be made of professionals or of tradesmen with legislative powers, and elected directly to a general commission with ministerial powers.
In labor and social policy, the Manifesto calls for:
The quick enactment of a law of the state that sanctions an eight-hour workday for all workers;
A minimum wage;
The participation of workers' representatives in the functions of industry commissions; To show the same confidence in the labor unions (that prove to be technically and morally worthy) as is given to industry executives or public servants;
Reorganization of the railways and the transport sector; Revision of the draft law on invalidity insurance;
Reduction of the retirement age from 65 to 55.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fascist_Manifesto
Naturligtvis är fascism betydligt mer komplext än så här. De revolutionära kommunisterna så som Antonio Gramsci hade sitt svar varför han var motståndare till (italiensk) fascism och sin förklaring varför han gav sitt stöd till liberalerna medan anarkisterna (som de revolutionära kommunisterna dog död på i Sovjet Unionen) i sin tur hävdade att de facto var liberaler. De flesta av dagens elit är just liberaler och där med sympatiserar bland annat ANTIFA med dem. De här "alternativsidorna" på högerkanten som jag ovan refererade till, drivs mestadels av liberala rasister som hatar invandrare och älskar Israel. Ungefär som massmördaren Brevik. Vidare har du de här nynazisterna på NMR som jag inte vet vad de tycker riktigt annat än att de dricker Sofiero, bär sköldar och slåss. Det är högst tveksamt om de här nazisterna gräver ned sig i Nietzsche på sin fritid.
Om jag skall vara ärlig så är svensk "alternativhöger" (samt den lika värdelösa amerikanska) en cancersvulst på samhällskroppen. Det samma kan sägas om "alternativvänstern" - även om jag ibland kikar i Proletären och pejlar in vad "The GrayZone" skriver. Den riktiga högern läser tung utländsk litteratur och håller sig på sin kant - utanför den allmänna diskussionen och då i synnerhet den här vulgära och högst triviala maktkampen mellan trollen på Twitter.