2021-07-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Jag är imponerad! Du är tankeläsare, och har läst läkarnas tankar.....

Testa att gå in och läsa vad de rapporterat i stället för att spekulera... https://www.adrreports.eu/en/
Det räcker med att läsa detta:

"The information on this website relates to suspected side effects, i.e. medical events that have been observed following the administration of the COVID-19 vaccines, but which are not necessarily related to or caused by the vaccine. These events may have been caused by another illness or be associated with another medicine taken by the patient at the same time."
2021-07-27, 00:57
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Det räcker med att läsa detta:

"The information on this website relates to suspected side effects, i.e. medical events that have been observed following the administration of the COVID-19 vaccines, but which are not necessarily related to or caused by the vaccine. These events may have been caused by another illness or be associated with another medicine taken by the patient at the same time."

Om du rent ut sagt skiter i vad läkarna rapporterar. Vad gör du i denna tråd?
2021-07-27, 01:13
Medlem
Citat:
De rapporterar sjukdomsfall som uppkommit efter vaccination.
I del av de fallen hade vaccinet en inverkan. I andra fall fall inte.
Du förstår uppenbarligen inte, men jag tror att de flesta gör det, så jag ska inte upprepa mig mer.
2021-07-27, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
De rapporterar sjukdomsfall som uppkommit efter vaccination.
I del av de fallen hade vaccinet en inverkan. I andra fall fall inte.
Du förstår uppenbarligen inte, men jag tror att de flesta gör det, så jag ska inte upprepa mig mer.

Jag har sett antivaxxare länka till VAERS tidigare gällande andra vaccin och nu när det gäller covid så återkommer den som källa återigen och även ifrån personer som inte anser sig vara antivax utan enbart emot vaccinen mot covid.

Men gemensamt för båda grupperna är ju användandet av tveksamma källor eller att misstolka källor.

Att använda VAERS som källa för att konstatera biverkningar eller antalet döda på grund av vaccination mot covid går helt enkelt inte. Vem som helst kan rapportera in till VAERS och när en stor del av befolkningen vaccinerats så kommer också ett antal personer bli sjuka eller dö. Dödsfall som kanske hade inträffat oavsett. Folk dör i mängder, varje dag, av diverse olika anledningar.

Forskare gör uppföljningar på allvarliga händelser rapporterade i registret. Det man sedan måste undersöka via analyser och statistik om vi tar dödsfall som exempel är ifall det dör fler personer än vad det normalt skulle göra, det är först då man behöver höja på ögonbrynen. Att argumentera för hur många som dött på grund av covidvaccinen och använda VAERS som källa är direkt ohederlig debatteknik.

Sedan så rapporteras alla möjliga händelser och dödsfall i VAERS så länge det hänt efter att folk vaccinerats, folk som dött i bilolyckor eller brutit benet efter vaccination. Även rena fel som exempelvis någon som sa sig ha blivit förvandlad till hulken efteråt. Ingenting man kan dra några slutsatser från med andra ord. Det är ju inte bara läkare som rapporterar i registret utan patienter, familjemedlemmar, vaccintillverkare mm.
Senast redigerad av Menlonson 2021-07-27 kl. 02:36.
2021-07-27, 04:55
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Jag har sett antivaxxare länka till VAERS tidigare gällande andra vaccin och nu när det gäller covid så återkommer den som källa återigen och även ifrån personer som inte anser sig vara antivax utan enbart emot vaccinen mot covid.

Men gemensamt för båda grupperna är ju användandet av tveksamma källor eller att misstolka källor.

Att använda VAERS som källa för att konstatera biverkningar eller antalet döda på grund av vaccination mot covid går helt enkelt inte. Vem som helst kan rapportera in till VAERS och när en stor del av befolkningen vaccinerats så kommer också ett antal personer bli sjuka eller dö. Dödsfall som kanske hade inträffat oavsett. Folk dör i mängder, varje dag, av diverse olika anledningar.

Forskare gör uppföljningar på allvarliga händelser rapporterade i registret. Det man sedan måste undersöka via analyser och statistik om vi tar dödsfall som exempel är ifall det dör fler personer än vad det normalt skulle göra, det är först då man behöver höja på ögonbrynen. Att argumentera för hur många som dött på grund av covidvaccinen och använda VAERS som källa är direkt ohederlig debatteknik.

Sedan så rapporteras alla möjliga händelser och dödsfall i VAERS så länge det hänt efter att folk vaccinerats, folk som dött i bilolyckor eller brutit benet efter vaccination. Även rena fel som exempelvis någon som sa sig ha blivit förvandlad till hulken efteråt. Ingenting man kan dra några slutsatser från med andra ord. Det är ju inte bara läkare som rapporterar i registret utan patienter, familjemedlemmar, vaccintillverkare mm.
kan du förklara för mig varför du vaccinera dig? Om du nu gjort det!
Det är djupt ohederlig debatt teknik att hävda att folk dör av dennna sjukdom enligt din egen context.
2021-07-27, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
kan du förklara för mig varför du vaccinera dig? Om du nu gjort det!
Det är djupt ohederlig debatt teknik att hävda att folk dör av dennna sjukdom enligt din egen context.

Nu talar jag enbart om VAERS och varför det är dåligt att använda som källa. Jag har inte tagit upp dödligheten i covid alls eller nämnt någonting om hur man t ex räknar döda i Sverige eller andra länder.

Men du har rätt i att jag vaccinerat mig. Jag anser att nyttan överväger risken helt enkelt.

Men visst kan det exempelvis finnas problem med att enbart gå på officiell statistik som FHMs officiella räkning som visar hur många som avlidit 30 dagar efter att de testats positivt för covid. Men det är ju inte enbart på grund av den uppgiften man hävdar att folk dör av denna sjukdomen.

Vi vet det för att vi ser hur svårt det drabbar dom som får den allvarliga varianten och hamnar på IVA med allvarliga lungproblem. Vi vet det på grund av överdödligheten. Vi vet det via dödsorsaksintygen som löpande skickas in till socialstyrelsen.

Det finns alltså tre olika mått på dödligheten man använder sig utav vilka har en ganska övertygande samstämmighet.
2021-07-27, 05:50
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson

Vad menar du att man ska använda annars då?

Vaers är just till för att man ska kunna ha lite koll på biverkningar och i vilken omfattning det sker.

När man kollar siffror på Vaers så kan man såklart ha i åtanke att det bara är rapporterade biverkningar men som sagt, det är vad vi har att gå på just nu.

Eller har du något bättre som bara visar konstaterade biverkningar och dödsfall?
2021-07-27, 07:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Postade detta i "stora" tråden

62 procent får positivt på d-dimer test (markör för blodproppar) en vecka efter vaccination. Teorin är att du får massvis av micro-clotting i dina kapillärer efter vaccination. Skadorna i kapillärerna är dessutom kvarstående.

Så var kanske inte helt fel att knapra ivm o Treo efter sprutorna.

Läkaren i videon säger att han har patienter med permanenta skador i lungorna av vaccinet och att de kan dö inom 3 år pga dessa skador.

https://www.bitchute.com/video/mwSwvlCHGdy4/
2021-07-27, 08:05
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SplitVison
Jo men har man tagit sprutan så ska man inte se denna. 30 min som i detalj förklarar problemen och som slutar i "vi vet inte", studierna är inte klara.

https://www.bitchute.com/video/gEacO6RAKBEY/

Jag ska kika på din video när jag får tid. Men problemet ÄR ju faktiskt just det. Att vi inte vet hur stora riskerna med detta vaccin faktiskt är. Enligt larmrapporterna så har det potential att bli katastrofalt.

Med tanke på hur framstående forskare, experter och universitet som står bakom dessa larm är det minst sagt förvånande att man vågar fortsätta denna censuren.
2021-07-27, 08:16
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Postade detta i "stora" tråden

62 procent får positivt på d-dimer test (markör för blodproppar) en vecka efter vaccination. Teorin är att du får massvis av micro-clotting i dina kapillärer efter vaccination. Skadorna i kapillärerna är dessutom kvarstående.

Så var kanske inte helt fel att knapra ivm o Treo efter sprutorna.

Läkaren i videon säger att han har patienter med permanenta skador i lungorna av vaccinet och att de kan dö inom 3 år pga dessa skador.

https://www.bitchute.com/video/mwSwvlCHGdy4/

Har man gjort samma test även på ovaccinerade som har eller har haft covid?
2021-07-27, 08:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Har man gjort samma test även på ovaccinerade som har eller har haft covid?

Har läst om Long covid som testar positivt för d-dimer i månader.... Så klart att clotting är ett problem både för naturlig smitta o vaccin.
2021-07-27, 09:48
Medlem
Citat:
Jag är imponerad! Du är tankeläsare, och har läst läkarnas tankar.....

Testa att gå in och läsa vad de rapporterat i stället för att spekulera... https://www.adrreports.eu/en/

Citat:

Citat:
Du kan försöka idiotförklara Europas läkare bäst du vill..... Deras trovärdighet är betydligt högre än din när det kommer till att bedöma orsak/verkan, mellan vaccin, dödsfall och allvarliga skador

Jag hoppas verkligen att du trollar, vid det här laget så borde det gått in att register över sjukdomar/dödsfall som inträffar i närtid efter vaccinering inte är samma sak som ett register som bekräftar att vaccinen är orsaken. Springer man på någon som hävdar att fallen i dessa register är biverkningar så det finns det egentligen bara tre förklaringar till detta:

1. Personen är korkad
  2. Personen försöker av någon anledning aktivt sprida desinformation
  3. En kombination av ovanstående

Oavsett så är det ingen som idiotförklarar läkare för att dom rapporterar in - utom möjligen du. Tror inte läkarna är korkade nog att tro att de annat än i undantagsfall kan veta vad som exempelvis orsakar en stroke.

Och som sagt, skulle det inte komma in några rapporter alls så skulle man plötsligt kunna ge evigt liv genom att vaccinera regelbundet - uppenbarligen skulle då vaccinet skydda mot alla former av naturlig död och alla naturligt förekommande sjukdomar. Halleluja!

Jag vet inte vad du har för bild av vaccinen, men jag har mycket svårt att tro att de skull klara av detta. Jag nöjer mig med vaccinet med låg risk för allvarliga biverkningar drastiskt sänker risken att smittas och bli allvarligt sjuk. Jag har ingen som helst illusion om att det exempelvis samtidigt ska eliminera risken att få stroke eller andra hjärt-kärlsjukdomar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in