Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Fast nu menade jag inte Trumpsuportrarna. USA består nämligen inte enbart av Trumpsupportrar. Det jag avsåg när jag pratade om ett svårt pussel var att det finns en halva av befolkningen som stödjer Demokraterna och som inte tror på fusk och är trötta på tjafs och ifrågasättande. Det kan göras 1000 audits av Republikanerna och de partiska företag som de anlitar, icke-republikaner kommer inte tro på eller acceptera resultaten av auditerna i alla fall. Alla omräkningar och fall som tagits till domstol utan framgång gör bara att varje nytt krav på granskning sänker trovärdigheten i slutsatserna från dessa granskningar.
Så pusslet att ena folket som ska lösas är: 50% av befolkningen blir inte nöjda förrän en granskning visar på fusk och de andra 50% av befolkningen blir inte nöjda förrän valresultatet accepteras. Den ekvationen är inte löslig. Enda vägen framåt är att sluta älta det förra valet och istället hitta en gemensam väg att hantera framtida val.
Eller kanske man kan ena folket om man får en audit som visar att det förekom ett massivt fusk (hundratusentals falska röster t ex) men att fusket var jämnt fördelat mellan partierna och att det därför ändå inte påverkade vem som vann. Det kanske kan tillfredsställa båda sidorna? Republikanerna blir nöjda för att fusket exponerats, Demokraterna nöjda för att de vann trots fusket.

Edit
tycker dock att alla diskusioner lätt spårar ut om man inte får mothugg, så det är iofs väldigt nödvändigt med debatt från båda sidorna.
Och de är klart att jag personligen inte är glad att det drar ut på tiden, men va fan det får vi tåla antar jag, det är priset vi måste acceptera om vi skall leva i en demokrati och inte centralisera alla undersökningar till en sannings-myndighet.
Jag förstår inte erat tanke sätt här...
Ni inser att även om det blir bevisat med valfusk i en delstat så kommer inte Trump vinna för det va ?
Dvs även om nu tex ninjorna fubblar med rösterna och fabricerar bevis så kommer inte Trump att vinna.
Det kommer dock att innebära att i princip alla andra delstater också komme genomföra granskningar.
Bara om valfusk kan bevisas på flera ställen så kommer det att leda till att Trump vinner.
Ni inser detta va ?
Så varför försöker ni hela tiden argumentera emot granskning.
Ni inser att ingen av oss som tycker att något är konstigt här satt och argumenterade mot muller hela tiden, vi tyckte bara det var bra att situationen granskades (nåja det fanns säkert ngn knäppgök som var emot det också givetvis, det är ändå fb och inget skulle förvåna mig).