2021-07-26, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Problemet börjar med att du kallar oss sektmedlemmar. De flesta av oss är vanliga människor som har studerat och fått nog av big techs, medias och demokraternas koordinerade kampanjer för åsiktsförtryck och som ser en västerländsk civilisation i hastigt förfall.

Jag delar Emmas syn på er såsom sektmedlemmar.
Det är inte för att håna någon som jag använder begreppet.
2021-07-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag delar Emmas syn på er såsom sektmedlemmar.
Det är inte för att håna någon som jag använder begreppet.
Det är klart att du gör, vi tycker ju inte som du och Dagens Nyheter.
2021-07-26, 23:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Så FBI konspirerade att få folk att gå mot senaten… hur fick de trump och rudi att ställa upp med talet utanför?

1. Trumps tal hölls kilometer bort från Capitolium. Förövarna var på plats vid Capitolium innan Trump's tal startat.
2. Det var över en miljon demonstranter som samlats
3. De grupper som är FBI eller andra liknande handlar om något 100-tal och var på plats dagen innan samt precis vid avspärningarna till Capitolium där dom drev på för att bryta sig igenom barriärer och in i Capitolium. Titta på några av de videos som ligger ute.
Senast redigerad av Nixter 2021-07-27 kl. 00:09.
2021-07-26, 23:52
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag skriver ofta att den dagen när MAGA-väljare upplever att de inte längre kan vinna populärval, så kommer de att överge tanken på demokrati.

1)Först angriper de institutitioner: Domstolar,valnämnder,skolstyrelser,kongressen
(Alla vet att det pågick massivt valfusk!!)

2)Sen angriper de granskarna: journalister, watchdogs,county election supervisors,den politiska oppositionen med hjälp av lättsmälta konspirationer
(QANON,Pedofiler i en pizzeria,barn som töms på blod så att Soros och Clinton kan få regelbundna injektioner)

3)Därefter fullbordar de sin plan om ett nytt Rhodesia: Genom att angripa kultursektorn,opinionsbildarna,militären som försvarar status quo
(WOKE,CRT,BLM)

4)och till slut angriper de "förrädarna"
dvs sätter de som uppfyller de formella kraven men som saknar "rätt" ideologi , i omskolningsläger
(Vita hetero ogifta män utan collegeutbildning som tjänar under 60k usd som ber Trump och MAGA att fara åt helvete)

Låter som "vänsterns gameplan" 2020 och framåt.
Självprojecering så det förslår. Grattis!
2021-07-26, 23:56
Medlem
Nixters avatar
Ledande representanter i Wisconsin ansöker om audit.

https://legis.wisconsin.gov/assembly/59/Ramthun/media/eupdates/July-16-2021.html

WI-statsrep. Janel Brandtjen utfärdade ett meddelande idag: ”Assembly Campaigns and Elections Committee to Initiate More Intensive Investigation Investigation of Bedulent Activity.”

Rep. Brandtjen är ordförande för Wisconsin Assembly Committee on Campaigns and Elections. Hon besökte Maricopa-auditen tidigare och har efterlyst en forensic audit i Arizona-stil av 2020 valet i Wisconsin.

I sitt uttalande skriver hon bla: ”väljarna har gjort det klart att de vill ha en grundlig cyberforensisk granskning av tabulatorer och annan valutrustning, vilket jag kommer att hjälpa till på kommitténs vägnar som ordförande.
Senast redigerad av Nixter 2021-07-27 kl. 00:08.
2021-07-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Varför är poströster osäkra i USA men inte i Sverige?
Dom är inte säkra någonstans därför att du kan säga till din kompis att jag ger dig xxx kronor om du röstar som jag vill. Jag följer dig till postkontoret, kompis.

Förtidsröster är helt OK. Vallokaler enkelt tillgängliga i alla valkretsar är mycket viktigt. Men när man röstar måste man legitimera sig, trots att det är vanligare bland minoriteter att inte äga en legitimation. Annars blir det fusk. Man kan dock förenkla processen att skaffa legitimation om nu detta är ett problem. Men poströster tycker jag, precis som Hillary och NYT brukade tycka, är skit.
2021-07-27, 00:12
Medlem
Citat:
Detta gäller möjligen somliga Trumpsuportrar men långt ifrån alla. De av oss som följt med har bildat vår uppfattning genom att vi följt liberala medias och big techs agerande, samt att vi anser att Trump har helt rätt i sak om flera nyckelfrågor: Kina, globalisternas jobbexport, de av vapenindustrin beordrade meningslösa krigen i Mellanöstern, wokerörelsen etc. Personen Trump är för oss helt irrelevant i sammanhanget. Även om Trump vore den mest rubbade person i världshistorien skulle den saken inte förändras. Det är detta er sida tyvärr inte förstår.

Fast nu menade jag inte Trumpsuportrarna. USA består nämligen inte enbart av Trumpsupportrar. Det jag avsåg när jag pratade om ett svårt pussel var att det finns en halva av befolkningen som stödjer Demokraterna och som inte tror på fusk och är trötta på tjafs och ifrågasättande. Det kan göras 1000 audits av Republikanerna och de partiska företag som de anlitar, icke-republikaner kommer inte tro på eller acceptera resultaten av auditerna i alla fall. Alla omräkningar och fall som tagits till domstol utan framgång gör bara att varje nytt krav på granskning sänker trovärdigheten i slutsatserna från dessa granskningar.

Så pusslet att ena folket som ska lösas är: 50% av befolkningen blir inte nöjda förrän en granskning visar på fusk och de andra 50% av befolkningen blir inte nöjda förrän valresultatet accepteras. Den ekvationen är inte löslig. Enda vägen framåt är att sluta älta det förra valet och istället hitta en gemensam väg att hantera framtida val.

Eller kanske man kan ena folket om man får en audit som visar att det förekom ett massivt fusk (hundratusentals falska röster t ex) men att fusket var jämnt fördelat mellan partierna och att det därför ändå inte påverkade vem som vann. Det kanske kan tillfredsställa båda sidorna? Republikanerna blir nöjda för att fusket exponerats, Demokraterna nöjda för att de vann trots fusket.
2021-07-27, 00:16
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Dom är inte säkra någonstans därför att du kan säga till din kompis att jag ger dig xxx kronor om du röstar som jag vill. Jag följer dig till vallokalen, kompis.

Det är nog inte riktigt där osäkerheten ligger kring mail-in-ballots. Det går ju att jobba på säkert distansröstande mellan valen, lite sådär att komma efteråt och prata osäkerhet. Sen var det inte det "Stop The Count" handlade om utan att man tyckte att räkningen av rösterna skulle stoppas. Nu är det augusti och det räknas fortfarande. Lycka Till.

Stop The Big Shit

Mike Pensé
2021-07-27, 00:36
Medlem
siisters avatar
Citat:
Problemet börjar med att du kallar oss sektmedlemmar. De flesta av oss är vanliga människor som har studerat och fått nog av big techs, medias och demokraternas koordinerade kampanjer för åsiktsförtryck och som ser en västerländsk civilisation i hastigt förfall. Vi skulle välkomna en ärlig revision som inte obstruerades av någon part och även om detta inte på något vis skulle förändra vår negativa syn på Biden, Pelosi, Schiff, CNN etc, så skulle vi åtminstone kunna komma att tro att demokraterna inte ägnat sig åt massivt explicit valfusk 2020.

Vi skulle också efterlysa en ärlig diskussion om exempelvis poströster. Det är, som ni brukar påpeka, helt självklart att republikanerna föredrar ett lågt röstdeltagande i överväldigande demokratiska områden. Men det är lika självklart att poströster är en mycket osäker metod eftersom det inbjuder till att röster köps och säljs. Även NYT och Hillary Clinton ansåg detta för 10 år sedan. Nu påstår de att bara nynazister är emot poströster. Ser du verkligen inte hyckleriet?

Det blir rätt mycket sekt om man, som du, skriver att republikanska väljare måste respekteras, att demokrati är viktigt, att andra har en felaktig bild av Donald Trump och sedan skriver du raljerande inlägg om demokrater, Joe Biden, media (demokraterna är bara dumma och lurade av media antar jag?) och gud vet allt du skriver om istället för att diskutera ämnet.

Men visst, vi kan prata poströster! Vilka är "de" som säger att det bara är nynazister som är emot poströster? Och anser du att något är skumt med valresultaten i bland annat Utah, Alabama och Kentucky eller är det bara osäkert om Joe Biden eller demokrater kammade hem vinsten?
2021-07-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Fast nu menade jag inte Trumpsuportrarna. USA består nämligen inte enbart av Trumpsupportrar. Det jag avsåg när jag pratade om ett svårt pussel var att det finns en halva av befolkningen som stödjer Demokraterna och som inte tror på fusk och är trötta på tjafs och ifrågasättande. Det kan göras 1000 audits av Republikanerna och de partiska företag som de anlitar, icke-republikaner kommer inte tro på eller acceptera resultaten av auditerna i alla fall. Alla omräkningar och fall som tagits till domstol utan framgång gör bara att varje nytt krav på granskning sänker trovärdigheten i slutsatserna från dessa granskningar.

Så pusslet att ena folket som ska lösas är: 50% av befolkningen blir inte nöjda förrän en granskning visar på fusk och de andra 50% av befolkningen blir inte nöjda förrän valresultatet accepteras. Den ekvationen är inte löslig. Enda vägen framåt är att sluta älta det förra valet och istället hitta en gemensam väg att hantera framtida val.

Eller kanske man kan ena folket om man får en audit som visar att det förekom ett massivt fusk (hundratusentals falska röster t ex) men att fusket var jämnt fördelat mellan partierna och att det därför ändå inte påverkade vem som vann. Det kanske kan tillfredsställa båda sidorna? Republikanerna blir nöjda för att fusket exponerats, Demokraterna nöjda för att de vann trots fusket.

Edit
tycker dock att alla diskusioner lätt spårar ut om man inte får mothugg, så det är iofs väldigt nödvändigt med debatt från båda sidorna.
Och de är klart att jag personligen inte är glad att det drar ut på tiden, men va fan det får vi tåla antar jag, det är priset vi måste acceptera om vi skall leva i en demokrati och inte centralisera alla undersökningar till en sannings-myndighet.

Jag förstår inte erat tanke sätt här...
Ni inser att även om det blir bevisat med valfusk i en delstat så kommer inte Trump vinna för det va ?
Dvs även om nu tex ninjorna fubblar med rösterna och fabricerar bevis så kommer inte Trump att vinna.
Det kommer dock att innebära att i princip alla andra delstater också komme genomföra granskningar.
Bara om valfusk kan bevisas på flera ställen så kommer det att leda till att Trump vinner.
Ni inser detta va ?

Så varför försöker ni hela tiden argumentera emot granskning.
Ni inser att ingen av oss som tycker att något är konstigt här satt och argumenterade mot muller hela tiden, vi tyckte bara det var bra att situationen granskades (nåja det fanns säkert ngn knäppgök som var emot det också givetvis, det är ändå fb och inget skulle förvåna mig).
Senast redigerad av Mirning 2021-07-27 kl. 01:01.
2021-07-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
1. Trumps tal hölls kilometer bort från Capitolium. Förövarna var på plats vid Capitolium innan Trump's tal startat.

3. De grupper som är FBI eller andra liknande handlar om något 100-tal och var på plats dagen innan samt precis vid avspärningarna till Capitolium där dom drev på för att bryta sig igenom barriärer och in i Capitolium. Titta på några av de videos som ligger ute.

Bullshit alltihop. som vanligt.
2021-07-27, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Så här ser gaslighting ut.
lita inte på era egna ögon är poängen med detta inlägg ovan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in