2021-07-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Smittspridningen är ju relativt låg i Sverige just nu och 96% av de smittade är ovaccinerade enligt uppgift idag.

Det ser bra ut just nu och vaccinerna verkar fungera som de ska.

Det trista är att över 25000 drabbats av långtidscovid med jävligt otrevliga sjukdomar och symtom.

Av de 25000, hur många tror du har haft covid-19?
Citera
2021-07-26, 12:15
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej din dumma fan, det är ni vänsterfånar som ska göra tvärtom och inte stannar hemma när ni är sjuka, inte tvättar händerna, hostar och nyser rakt ut, inte håller avstånd, ordnar stora fester och umgås med många nya kontakter, gärna inomhus som ligger bakom 15 000 döda ditt förbannade vänsterpack.

Märks att du inte har varit med här från början om du ens kallar mig för att vara vänster...

Vilken dåre.
Citera
2021-07-26, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Märks att du inte har varit med här från början om du ens kallar mig för att vara vänster...

Vilken dåre.
Jag har varit här från början och det är vänsterpack som du som inte kan följa vanliga enkla rekommendationer.
Citera
2021-07-26, 12:20
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Använd gärna Google... finns massa intressant på ämnet.

https://www.bma.org.uk/advice-and-support/covid-19/your-health/covid-19-the-risk-to-bame-doctors
Diskussionen blir ofta intressantare om man diskuterar samma artikel.
Citera
2021-07-26, 12:20
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns det verkligen ingen annan att intervjua än denna Ali Mirazimi?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KpABB5/professor-de-kan-behova-en-tredje-dos-redan-i-host

Är det för att Aftonbladet, mfl anser det viktigt att visa att det finns "högutbildade" invandrare också? Sällan jag såg något från Matti Sällberg nu. Han kanske har tröttnat?

Är det bara av dig godkända experter som skall intervjuas?
Vad har du för synpunkter på Ali?

Säger han något som inte stämmer överens med din världsbild?
Citera
2021-07-26, 12:21
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Jag har varit här från början och det är vänsterpack som du som inte kan följa vanliga enkla rekommendationer.

Ja, det märks att du är halvt efterbliven.

Men om du vill tro det så fortsätt. Vem bryr sig...
Citera
2021-07-26, 12:33
Medlem
Angående "långtids-covid":

Citat:
We asked our healthcare-worker participants about 72 symptoms reported to be associated with long COVID9, at a median of 7.5 months after the development of COVID-19, and found that mental-health, gastrointestinal and dermatological symptoms were as common among 140 patients with mild-to-moderate symptomatic seropositive COVID-19 (‘cases’) as in 1,160 control participants who remained asymptomatic and seronegative throughout the surveillance period9. Of concern, 40–60% of both cases and control participants reported mental-health symptoms, which highlights the toll of pandemic on the healthcare workforce. We also identified three clusters that included 12 symptoms—affecting the sensory, neurological and cardiorespiratory systems—that were reported by 67% of cases but also 44% of control participants, which emphasizes the ongoing difficulties in characterizing long COVID.

https://www.nature.com/articles/s41591-021-01402-w
Citera
2021-07-26, 12:37
Medlem
AnnaDeas avatar
Ipsi satt för ett år sedan och skyddade Tegnell och höll med honom att masker inte hjälper.

Varför är det alltid något pseudointellektuellt dunning kruger mongo som ska käfta emot och sprida falska rykten, men istället själv projekterar dem?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-07-26, 12:52
Avstängd
Citat:

Jag hade stort bråk med en kompis som sa:

Citat:
-Ja, men det är ju baaaara rekommendationer!
Citera
2021-07-26, 12:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Mörkhyad och överviktig? Ja mörkhyade är faktiskt mer drabbade än vita just pga hudfärgen. Svårare att ta upp D-vitamin på nordligare breddgrader.

Läste nånstans att amerikanska svarta läkare var betydligt mer sjuka i covid än sina vita kollegor.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Som vanligt inget faktaunderbyggt uttalande.
"Jag hörde" och "jag läste" är dina starkaste argument i diskussioner om corona/covid, men ofta utelämnas även dessa argument.

När du läser något intressant kan du väl dela med dig.

Citat:
Använd gärna Google... finns massa intressant på ämnet.

https://www.bma.org.uk/advice-and-support/covid-19/your-health/covid-19-the-risk-to-bame-doctors
Intressant att sjukvårdspersonal med bakgrund i asien, afrika och andra minoriteter har överdödlighet i covid jämfört med antalet anställda.

En hypotes verkar vara att de har sämre ekonomiska förutsättningar än sina brittiska kollegor, men då är de konstigt att 94 % av dödsfall hos läkare och tandläkare (välsituerade) är BAEM, men de utgör bara 44 % av de anställda.

Tyvärr står det inte så mycket om orsakerna till att även välbeställda BAEM drabbas värre än sina brittiska kollegor.
Sökte lite utan att hitta något, men du kanske har några bra länkar?
Citera
2021-07-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Jag hade stort bråk med en kompis som sa:

Rekommendationer och allmänna råd finns där för att de berörda får en vägledning om hur de bäst ska uppfylla lagens krav. Kan man inte visa att man på annat sätt kan uppfylla rekommendationerna (om man inte följer som det står) så bryter man alltså mot lagen.
Citera
2021-07-26, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Eh?

Naturlig immunitet och vaccinet håller mellan 6-12 månader som högst (vad jag har läst), så det är lite konstigt att du antar att immunitet kommer att hålla i flera år ?_?

Dock har vi sett en nedgång på dödligheten.

Fast om naturlig immunitet skulle hålla bara upp till ett år skulle det uppdagas många fler exempel på personer som fått covid flera gånger. Den immuniteten kan lika gärna vara många år, det är ingen som vet hur det förhåller sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in