2021-07-26, 08:01
Medlem
virvelbaggs avatar
SVT har tagit del av statistik från 20 av Sveriges 21 regioner. Den visar att över 25 000 personer i Sverige har fått diagnosen postcovid.

Tydligen ska antalet som fått diagnosen mer en fördubblats sedan april om man tror på socialstyrelsen som menade på att fram till april hade ca 11 000 fått diagnosen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/over-25000-personer-har-fatt-diagnosen-postcovid
Citera
2021-07-26, 08:05
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det är ju så det funkar med influensan. Nya sprutor varje säsong o ständigt nya mutationer.

Covid-19 blir ju ytterligare en endemisk smitta som kommer finns hos oss. Skillnaden är att det ständigt är covid19 säsong medan influensa är under kortare tid.
+1

Spruta nr 3 är det i oktober eller nov är min killgissning.

Då viruset är helt ”nytt” torde det kunna bidra till att rätt många i tidig medelålder drabbats av post-Covid19.....och då är det total utlottning hur vettig vård du får beroende på din regions framförhållning/attityd. 😢
Citera
2021-07-26, 08:10
Medlem
Indoktrineringen i USA är grym - där finns det ingenting som stoppar myndigheterna och dess marionetter från att störa folk på de mest absurda sätt... Nedan är ett Nascarlopp som döpts till, ja se och bäva;

Ambetter Get Vaccinated 200
NASCAR Xfinity Series

Är det inte vackert, så säg?!
Citera
2021-07-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
SVT har tagit del av statistik från 20 av Sveriges 21 regioner. Den visar att över 25 000 personer i Sverige har fått diagnosen postcovid.

Tydligen ska antalet som fått diagnosen mer en fördubblats sedan april om man tror på socialstyrelsen som menade på att fram till april hade ca 11 000 fått diagnosen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/over-25000-personer-har-fatt-diagnosen-postcovid

Hur ställer man diagnosen postcovid? Vet man vilka grupper i samhället som drabbas av denna slaskdiagnos? Hur snabbt är man återställd? Har för mig att de allra flesta är återställda efter ett par månader. Låter lite som en seg förkylning, eller hur är skiljer det sig?
Citera
2021-07-26, 08:20
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Indoktrineringen i USA är grym - där finns det ingenting som stoppar myndigheterna och dess marionetter från att störa folk på de mest absurda sätt... Nedan är ett Nascarlopp som döpts till, ja se och bäva;

Ambetter Get Vaccinated 200
NASCAR Xfinity Series

Är det inte vackert, så säg?!

Joints for jabs slår det mesta tycker jag. Undrar om de har nån gräns för hur många sprutor folk kan ta haha

https://dcmj.org/joints-for-jabs-press-release/
Citera
2021-07-26, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Joints for jabs slår det mesta tycker jag. Undrar om de har nån gräns för hur många sprutor folk kan ta haha

https://dcmj.org/joints-for-jabs-press-release/

Haha, ja den flög helt klart rakt upp i toppen även på min lista! Ja, undrar hur de gör med "haschtomtarna" på hörnet som inte har ID-kort att uppvisa. Kanske blir misstänksamt efter femte sprutan och armen är på väg att mutera till något som liknar en fena, eller varför inte en vinge...?
Citera
2021-07-26, 08:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Hur ställer man diagnosen postcovid? Vet man vilka grupper i samhället som drabbas av denna slaskdiagnos? Hur snabbt är man återställd? Har för mig att de allra flesta är återställda efter ett par månader. Låter lite som en seg förkylning, eller hur är skiljer det sig?

Covid är nytt så mycket är okänt. Det oroande är ju de långsiktiga problemen som diskuteras med nedsatt kognitiv förmåga, lung o hjärt problem tex.

"COVID-19 (coronavirus): Long-term effects. COVID-19 symptoms can sometimes persist for months. The virus can damage the lungs, heart and brain, which increases the risk of long-term health problems. "
Citera
2021-07-26, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg

Undrar hur stort det egentliga talet är? Hur mången MENA-hjon och arbetsskygga svenskar tror du inte tar chansen och plötsligt får obskyra symptom som gör det omöjligt att i alla fall jobba heltid...?
Citera
2021-07-26, 08:36
Medlem
Citat:
Tror inte alla åldringar och deras släktingar och vänner, i Sverige, håller med om hyllningen av Tegnell - en kallblodig mördare av rang. Lite Mengele över honom. Lät ålderdomshemmen och de redan svårt sjuka ta smällen - ja, det kan du anse vara hjältemodigt, men detta är säkerligen enkom i din bok!
Skrev jag inte nyss "ingen blir profet i sitt eget land".

Utanför Skandinavien är det ingen som höjer på ögonbrynen över avlidna i svensk äldreomsorg. Andra länder har samma problem fast värre.
Citera
2021-07-26, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så om skiten slår över så ändrar du inställning? Gamla har rätt till ett liv, oavsett vad du tycker, allas lika värde liksom?

Ja självfallet ändrar jag inställning om covid tog livet av barn. Jag tror de allra flesta, även 82-åringar, anser att barns liv väger tyngre i dessa situationer. Känns inte ens nödvändigt att motivera.

Bara för att ett virus existerar, likt influensa eller kräksjuka, så betyder inte det att gamla ”inte har rätt” att leva men att det är en del av naturen som är svårt att stoppa i dagens samhälle. Isolering är såklart ett sätt att stoppa många virus temporärt men här måste vi ju väga in risk och nytta. Folk kommer dö ändå. Framförallt 82-åringarna, fast av andra orsaker. Jag tycker det är jättebra att försöka optimera livslängden genom att minska risker över lag, men det är inte meningen med livet.
Citera
2021-07-26, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Skrev jag inte nyss "ingen blir profet i sitt eget land".

Utanför Skandinavien är det ingen som höjer på ögonbrynen över avlidna i svensk äldreomsorg. Andra länder har samma problem fast värre.

Ja, kanske för att de lyssnade på din husgud, Tegnell - big, HUGE mistake!
Citera
2021-07-26, 08:43
Medlem
Citat:
Ja, kanske för att de lyssnade på din husgud, Tegnell - big, HUGE mistake!
Fast det gjorde man ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in