2021-07-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta ör mycket mycket positivt, jag blev faktiskt glatt överraskad över att det gick att få bort influensan, vinterkräksjukan, RS-viruset (och säkert en hel del annat också som inte är lika vanligt förekommande, typ olika former av magsjukor och tarmparasiter). Nu fick folk se att de där råden, som man kanske bara ser som formaliteteter annars, om hur man ska undvika att bli smittad och smitta andra med diverse sjukor - faktiskt funkar på riktigt!

Hur mycket av det är det värt att ha kvar? Jag önskar att arbetsgivarna ska förbli fortsatt positiva till distansarbete, vid alla sådana fall där man inte känner sig tillräckligt sjuk för att faktiskt sjukskriva sig, men ändå känner sig krasslig, eller vet med sig att man kan vara smittad med något. I de fall som det går att arbeta hemifrån såklart. Och även till hemarbete generellt. Ju färre människor på bussar och tåg i rusningstid, desto bättre ur smittskyddssynpunkt!

Sedan får det gärna fortsätta finnas gratis handsprit att ta lite här och var. Munskydd i kollektivtrafiken i rusningstid, är inte fel heller. Kollektivtrafiken kan fortsätta att köra med fler vagnar, och samhället kan skjuta till medel... Jag menar, man kan ha roligare än att vara sjuk varenda vinter!

Det viktigaste är att folk stannar hemma när de är sjuka. Handtvätt och avstånd lägger nog till någon procent skydd.

Men, visst är det intressant att vi egentligen inte behövt något influensavaccin? Vi behövde bara använda sunt förnuft. Det funkar bättre än vaccin.

BTW, sprita ringen på toan om det är en offentlig toalett. Annars blir det som hud mot hud med potentiella influensaspridare. Många tänker inte på det.
Senast redigerad av hbphys 2021-07-24 kl. 23:56.
Citera
2021-07-24, 23:52
Medlem
LeeVans avatar
Genom att hej vilt kombinera spikprotein från bl.a. superdödliga SARS-CoV1 och MERS-CoV kan vi få ett nytt nytt supervaccin att trycka in i kroppen.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/nytt-vaccin-ger-skydd-mot-flera-typer-av-coronavirus/

Är den här forskaren (linslusen) på riktigt eller är det en ”busschaufför” som köpt sina examina på nätet? Jag har p.g.a. egendomliga uttalanden haft funderingar kring den här mannen en längre tid.

BTV .. Ifrågasätter inte principen, men exemplifieringen.
Citera
2021-07-24, 23:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har säkert redan varit uppe men vad tror ni?

Fauci Hold Patents on a Key HIV Component Used to Create COVID-19?

https://sicem365.com/forums/7/topics/66481

Jag vill höra den Vaccinförespråkare som kan ställa sig upp och köra ett försvarstal på den här informationen
Citera
2021-07-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Genom att hej vilt kombinera spikprotein från bl.a. superdödliga SARS-CoV1 och MERS-CoV kan vi få ett nytt nytt supervaccin att trycka in i kroppen.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/nytt-vaccin-ger-skydd-mot-flera-typer-av-coronavirus/

Är den här forskaren (linslusen) på riktigt eller är det en ”busschaufför” som köpt sina examina på nätet? Jag har p.g.a. egendomliga uttalanden haft funderingar kring den här mannen en längre tid.

BTV .. Ifrågasätter inte principen, men exemplifieringen.

Definitivt busschaufför. Mycket bra benämning. Hur fan vågar man gå ut med sådana dumheter med tanke på datan som kommer ut nu om vaccinen? Sanslöst!
Citera
2021-07-25, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Verkar inte vara en riktig pandemi i alla fall.

Som många påpekat har allt med infarkter, cancer, trafikolyckor med mera bakats in som dödsfall med corona.

https://dailystormer.su/official-uk-data-coronavirus-26th-leading-cause-of-death-in-june-less-than-1-of-all-deaths/

Visst, kul sida så långt från torra siffror man kan komma, men: "Official UK Data: Coronavirus 26th Leading Cause of Death in June, Less Than 1% of All Deaths"

Och från källan Dailymail: https://www.dailymail.co.uk/news/article-9817861/Covid-26th-leading-cause-death-England-June.html

Covid was only the 26th leading cause of death in England in June and made up fewer than 1% of all fatalities, official data shows

Så stänga ned hela världen för....detta?

Så ännu en gång, en agenda finnes där bakom - pengar, NWO, makt, covidpass, The Great Reset och 17 vet vad, men den fullständiga paniken för 1% av alla sammanlagda dödsfall, lite law and order please!

Nä är det sant, vem kunde ens ana att Covid-19 inte står för majoriteten av dödsfallen i Juni!?

Både juni 2020 och juni 2021 är ju i perioderna där det har varit som allra minst antal dödsfall under hela pandemin... Jag tycker det är rätt självklart att det inte var höga dödstal där.

I Juni i år var England nere på under 10 dödsfall per dag, de låg även på låga nivåer förra sommaren... Som inte sa ett jota om hur det sedan blev till hösten och vintern. Där de fick som allra flest dödsfall... Juni 2021 säger precis lika lite.

Om man kollar övriga månader har de däremot rapporterat 130 000 dödsfall och legat på nivåer på över 1200 dödsfall per dag.

Resonerar folk såhär om man kollar på historiska pandemier med? Under spanska sjukan var det liksom bara överdödlighet i Sverige under 4 av 12 månader 1918... Så då existerade inte pandemin för att resten av månaderna såg lugnt ut..?

Både sommaren 1918 och 1919 var det en underdödlighet... Det var under det normala eller normalt i närmare 18 av 24 månader under den pandemin under dessa år.

Och? Vem i hela friden skulle kolla på nämnda månader för att bedömma dödstalen i Spanska sjukan, när över 30 000 dog inom loppet av bara 3-4 månader..? 🤔 Jag är rätt säker på att ingen skulle sitta och kolla på perioderna och månaderna där knappt någon dog i Spanska sjukan... Men i Covid-19 är det tydligen rimligt.

Fast det är ju även helt normalt i varenda pandemi att det handlar om specifika månader och går i vågor.... Och i influensor är det så få fall på sommrarna att man inte ens kommer med rapporter om detta på hela sommaren. För att eventuella problem oftast uppstår i perioderna där det finns några fall att prata om överhuvudtaget, och inget virus brukar ha sin högsäsonger på sommarna. Varken influensor eller tidigare pandemier...

Enda undantaget är väl att Delta sprider sig så pass mycket redan nu i vissa länder, redan i Juli. Och då kan man snarare fråga sig hur det blir med det senare när virus normalt sett brukar öka... Alltså i höst. Eller så är Delta mer unikt och något slags sommarvirus då.

Men att sitta och kolla på Juni månad och ignorera alla andra månader är bara märkligt för mig. Det första man ser i den där länken är ju de vågor jag pratar om, där det låg på helt andra nivåer... Existerade det inte då heller bara för att det senare var få som dog i Juni..?
Citera
2021-07-25, 00:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Det viktigaste är att folk stannar hemma när de är sjuka. Handtvätt och avstånd lägger nog till någon procent skydd.

Men, visst är det intressant att vi egentligen inte behövt något influensavaccin? Vi behövde bara använda sunt förnuft. Det funkar bättre än vaccin.

BTW, sprita ringen på toan om det är en offentlig toalett. Annars blir det som hud mot hud med potentiella influensaspridare. Många tänker inte på det.

Ja, visst är det fantastiskt! Vi skulle kunna göra oss helt oberoende av the Big Pharma!

Fast influensavirus går väl inte genom huden? Det är ju bara låren man sätter mot toastolen. Sedan brukar jag försöka lägga toapapper på sitsen ändå, för det är lite äckligt att veta att någon smutsig, äcklig kärring kanske suttit där före en. Men att man ska bli sjuk av det tror jag ändå inte. Om det inte är någon hudparasit, då.
Citera
2021-07-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Winning would be saving kids from these vaccines samt införa bubbeltänk av smittskyddsåtgärder i grundskolan i höst.

Mina barn vinner. Det är föräldrarnas ansvar att se till sina barns hälsa, inte statens. Den förälder som inte tar det ansvaret förtjänar att bli av med sina barn.
Citera
2021-07-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, visst är det fantastiskt! Vi skulle kunna göra oss helt oberoende av the Big Pharma!

Fast influensavirus går väl inte genom huden? Det är ju bara låren man sätter mot toastolen. Sedan brukar jag försöka lägga toapapper på sitsen ändå, för det är lite äckligt att veta att någon smutsig, äcklig kärring kanske suttit där före en. Men att man ska bli sjuk av det tror jag ändå inte. Om det inte är någon hudparasit, då.
Det är en droppsmitta i högre grad än covid. Får du det på låren så kommer det hamna på dina fingrar via byxor eller liknande. Till slut hamnar det där det får fäste, i munnen eller annan kroppsöppning. Inte varje gång, men man går ofta på toa.
Citera
2021-07-25, 00:12
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hur många procent får dessa skador?

Av vaccinerna får inte många det. Av covid flera.
Citera
2021-07-25, 00:12
Medlem
Jag är själv vaccinerad, men fattar inte varför man ska pusha på andra vaccinet, även de som inte vill.

Det viktigaste är att folk får välja själva. Det mest förtroendebyggande är alltid att respektera människors eget val. Man kan kalla det antivaxxing, foliehatt eller vad som helst, men det är allas mänskliga rättighet att få vara foliehatt om man vill det.

Dessutom rör det inte mig om andra promenerar runt med covid. Det är poängen med att vara vaccinerad.

Alla som vill/behöver vaccineras i Sverige har redan vaccinerats. Det återstår inget hälsoproblem som är så akut att hela samhället måste gå i slow motion tills problemet är löst.

Man borde öppnat upp för länge sen. Folk är bara rädda för att de suttit instängda för länge, och typ utvecklat kontaktstörningar. Det är bland annat därför man inte ska stänga in folk till att börja med.
Citera
2021-07-25, 00:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Definitivt busschaufför. Mycket bra benämning. Hur fan vågar man gå ut med sådana dumheter med tanke på datan som kommer ut nu om vaccinen? Sanslöst!

Ja han väcker funderingar. Han har tidigare gjort uttalanden som helt klart varit fel i sak. Men jag har tänkt som så att svenska är ju inte hans modersmål och att det kan finnas kulturella skillnader i hur man uttrycker sig ”pedagogiskt” till allmänheten.
Citera
2021-07-25, 00:16
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Av vaccinerna får inte många det. Av covid flera.

HUR MÅNGA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in