Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Kommer tänka på filmen, "Life of Brian" när jag läser om alla domedagsprofeter här som är livrädda för vaccinet.
Snacka om livrädda som tror detta relativt enkla vaccin ska ha negativa effekter om flera år. Ojojoj.
De biverkningar som det finns har vi redan sett nu och vi ser även skyddet vaccinen ger oss.
En väg bort från pandemin för de som troligen klarat en sjukdom av viruset men även för all de som blivit allvarligt sjuka.
Det har tjatats om sängvätare och massa skit här, men de verkliga sängvätarna finns inte utan här endast några oroliga som tror de ska muteras om de tar vaccinen.
Ni oroliga stackare, sök hjälp för er ångest och lås in er till detta är över och vi andra kan snart återgå till ett normalt liv.
Jag återgick till normalt liv (i den mån det gick då..) i februari när jag upptäckte att en stor majoritet runt mig i mitt yrkesliv varit infekterade och kommit tillbaka utan men så ta nu din spruta så JAG kan få återgå till ett fullständigt normalt liv!
Har shoppat och "kroglevt" som innan pandemin sedan feb., ingen smitta verkar bita på mig alternativt har jag redan varit infekterad för inte har jag blivit sjuk iaf.
Liseberg var KUL utan evighetslånga köer!
Europa tar tacksamt emot oss bara vi kommer med bil (Paris var som vanligt trevligt förutom just att köra bil där då..), inga krav eller kontroller ännu och uteserveringarna har varit ett trevligt vattenhål i denna sedan länge saknade RIKTIGA sommar, enda är att man inte kan "spontangåut" utan MÅSTE boka om man vill käka på ett särskilt ställe, går man bara ut får man ta där det är ledigt vilket funkar om man bara vill dricka men inte om man har lite krav och vill käka.
Så jag vet inte riktigt vad jag är rädd för...
Däremot har jag noga gått igenom tillgänglig data och konstaterat att, för MIG, är vaccin överflödigt och jag tar INGA onödiga läkemedel oavsett hur säkra de är, är Ni av annan åsikt när det kommer till läkemedel?
Skall man mumsa i sig som M&M bara för att eller kan man låta bli de som är överflödiga?