2021-07-24, 15:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Nya restriktioner på Island nu , samtliga pga delta.
. När kommer liknande i Sverige?9
Citera
2021-07-24, 15:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad är anledningen till att de dyker upp först om några år? Vilka biverkningar är det isåfall frågan om och vilket vaccin?

Trodde det var biverkningar efter 6 månader som gällde enligt kvacksalvarna på swebbtv😉

Såklart att målstolparna flyttas framåt ju längre tiden går och inget händer.
Vänta du 6 år, då heter det ”tredje genarationen kommer bli steril”

Jävla pajasar..
Citera
2021-07-24, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
. När kommer liknande i Sverige?
Jag undrar hur det kommer se ut i Sverige i höst.
Jag antar att Storbritannien är några månader före oss. De har haft en stor smittspridning som började i början av juni men som kanske peakat nu i dagarna. Dock har dödsfallen bara ökat lite jämfört med vågen runt januari. Nya fall i Sverige just nu ligger på ca 300 per dag. Så att även om smittspridningen skulle öka till hösten så kommer antalet dödsfall påverkas väldigt lite?

Å andra sidan borde väl Storbritannien vara helt klara med sin coronapandemi? De har ju vaccinerat en stor del av befolkningen så att en ny samhällsspridning inte är möjlig. Dessutom får man plussa på de som fått immunitet via naturlig infektion och inte vaccinerats.
Citera
2021-07-24, 15:25
Medlem
Citat:

Du skrev det 16 min tidigare. Delta dominerar ju här och det går fint. Dödsfallen kommer inte öka på länge så du kan sitta lugnt i båten.
Citera
2021-07-24, 15:26
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Snart får vi väl hoppas på!
Du längtar väl till stängda skolor och nedstängt samhälle
Citera
2021-07-24, 15:45
Medlem
GeleZachas avatar
Någon annan som var på World Wide Demonstration idag i Sthlm? Dök upp betydligt fler än jag trodde, skulle gissa på åtminstone 150 personer. Inte ett ord om detta i medierna denna gång, och polisen gjorde inget nu utan kollade bara på och gick bredvid marschen.
Citera
2021-07-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Du skrev det 16 min tidigare. Delta dominerar ju här och det går fint. Dödsfallen kommer inte öka på länge så du kan sitta lugnt i båten.
Dessa människor kan inte sitta still i någon båt, om 10 år när version Sigma (Lesotho varianten) gör att människor nyser kommer de efterlysa restriktioner. Om de nu ens har brytt sig om att ge det årets förkylning en bokstav då.
Citera
2021-07-24, 16:33
Medlem
severustheemperors avatar
Sverige stenhårt insyltad i Pandemin............

-------------------------

2021-2025 Donorcontributions and pledges to GAVI

USA 3390 mill dollar
Uk 3266
Germany 1780

Bill Gates 1756

France 1027
Norway 1001
EU Commission 826
Canada 667
Italy 386

Sweden 353

Australia 334
Netherlands 324
Japan 300
Saudi Arabia 153
Citera
2021-07-24, 17:12
Medlem
Sunimods avatar
Kommer tänka på filmen, "Life of Brian" när jag läser om alla domedagsprofeter här som är livrädda för vaccinet.
Snacka om livrädda som tror detta relativt enkla vaccin ska ha negativa effekter om flera år. Ojojoj.
De biverkningar som det finns har vi redan sett nu och vi ser även skyddet vaccinen ger oss.
En väg bort från pandemin för de som troligen klarat en sjukdom av viruset men även för all de som blivit allvarligt sjuka.
Det har tjatats om sängvätare och massa skit här, men de verkliga sängvätarna finns inte utan här endast några oroliga som tror de ska muteras om de tar vaccinen.
Ni oroliga stackare, sök hjälp för er ångest och lås in er till detta är över och vi andra kan snart återgå till ett normalt liv.
Citera
2021-07-24, 17:18
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kommer tänka på filmen, "Life of Brian" när jag läser om alla domedagsprofeter här som är livrädda för vaccinet.
Snacka om livrädda som tror detta relativt enkla vaccin ska ha negativa effekter om flera år. Ojojoj.
De biverkningar som det finns har vi redan sett nu och vi ser även skyddet vaccinen ger oss.
En väg bort från pandemin för de som troligen klarat en sjukdom av viruset men även för all de som blivit allvarligt sjuka.
Det har tjatats om sängvätare och massa skit här, men de verkliga sängvätarna finns inte utan här endast några oroliga som tror de ska muteras om de tar vaccinen.
Ni oroliga stackare, sök hjälp för er ångest och lås in er till detta är över och vi andra kan snart återgå till ett normalt liv.

Jag och flera som tagit vaccinet har fått bieffekter och vill inte ha ett tredje eller fjärde vaccin. Du spottar oss u ansiktet! Vi är flera som känner oss grundlurade.
Citera
2021-07-24, 17:30
Medlem
Citat:
När jag tänker på Life of Brian tänkar jag på "We are all individuals". Men i nuvarande hysteriska miljö är kravet det motsatta, alla ska vara lika och alla ska vaccinera sig, oavsett ålder, kön, fysiskt skick osv ... mot en förkylning.
Citera
2021-07-24, 17:35
Medlem
Citat:

Jag återgick till normalt liv (i den mån det gick då..) i februari när jag upptäckte att en stor majoritet runt mig i mitt yrkesliv varit infekterade och kommit tillbaka utan men så ta nu din spruta så JAG kan få återgå till ett fullständigt normalt liv!

Har shoppat och "kroglevt" som innan pandemin sedan feb., ingen smitta verkar bita på mig alternativt har jag redan varit infekterad för inte har jag blivit sjuk iaf.

Liseberg var KUL utan evighetslånga köer!
Europa tar tacksamt emot oss bara vi kommer med bil (Paris var som vanligt trevligt förutom just att köra bil där då..), inga krav eller kontroller ännu och uteserveringarna har varit ett trevligt vattenhål i denna sedan länge saknade RIKTIGA sommar, enda är att man inte kan "spontangåut" utan MÅSTE boka om man vill käka på ett särskilt ställe, går man bara ut får man ta där det är ledigt vilket funkar om man bara vill dricka men inte om man har lite krav och vill käka.

Så jag vet inte riktigt vad jag är rädd för...

Däremot har jag noga gått igenom tillgänglig data och konstaterat att, för MIG, är vaccin överflödigt och jag tar INGA onödiga läkemedel oavsett hur säkra de är, är Ni av annan åsikt när det kommer till läkemedel?
Skall man mumsa i sig som M&M bara för att eller kan man låta bli de som är överflödiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in