2021-07-22, 17:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Belgien och Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Han är från Sydafrika, eller åtminstone namnet är det.

I Sverige bodde han i Alingsås tror jag.

I den andra tråden så skrev en person som utgav sig vara en avlägsen släkting om honom.

Den här personen skrev att Dewits mamma är svenska och pappan från Belgien (eller hans släkt). Släkten kan komma ifrån Flandern. Han skall också ha bott i Vänersborg. Undrar om inte namnet tidigare kan ha stavats De Wit.
Citera
2021-07-22, 17:28
Medlem
FoxHounds avatar
Han va en riktig habbtorsk förr
Citera
2021-07-22, 18:52
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Han va en riktig habbtorsk förr
Habbtorsk? Vårdats på habilitering? Vill bli fisk? Say what?
Citera
2021-07-22, 18:55
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Habbtorsk? Vårdats på habilitering? Vill bli fisk? Say what?
Bensoberoende
Citera
2021-07-22, 20:47
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Namnet är ett gammalt sydafrikanskt boernamn: de Wit. Jag tippar att det finns exakt 0 procent "judiskt DNA" i hans kromosomuppsättning.
Mycket vanligt namn i Holland också. Men när det gäller dömda för grova brott så ändrar de ofta namn. Praktsvinet Juha Valjakalla bytte t.ex. namn till det bisarrt klingande Nikita Joakim Foughantine har jag för mig. Finns en hel del araber och kosovoalbaner som bytt till mer svenskklingande namn när de åkt in på långa straff. Jag låter Flashbacks frenologer lista ut var Dewit kommer ifrån, det vågar jag inte på mig själv.
Senast redigerad av Herostratos 2021-07-22 kl. 20:52.
Citera
2021-07-22, 22:09
Medlem
Såg ut som sångaren i Radiohead
Citera
2021-07-22, 22:25
Medlem
GodModes avatar
Har sköt ihjäl en småbarnspappa som han råkade förväxla med en annan person. Dvs sköt fel kille.
Citera
2021-07-23, 03:05
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melether
Såg ut som sångaren i Radiohead

Haha! En ung Thom Yorke med skägg!

OnT: Verkar så spretigt så han är nog bara en vanlig enkel knarkare. Han dömdes ju för mordet på Omar Elmi Ali 2015 men det finns ju inget direkt motiv där vad man kunnat fastslå. Det har dock diskuterats på Flashback om det hela och en teori är att man var ledd men helt enkelt sköt fel människa. Det finns inte så mycket substans men det som också diskuterats är om det inte var Silence lillebror som var den egentliga måltavlan. Han var iallafall fort på plats och efter Vår Krog och Bar så var Södra inte så glada. Det är iallafall en vettig hypotes, men det finns som sagt inte så mycket substans i det hela.
Citera
2021-07-23, 04:28
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Man har haft svårt att hitta motiv för hans tidigare gärningar, men man tror att han är antimuslim. Haned Mahamed Abdullahi och Isak kände nog inte varandra innan fängelset. Här var Haned kanske bara vara en medhjälpare/medlöpare, och han är säkerligen en somalisk muslim. Två kriminella utan nätverk alltså.

Är det som att vara en kringsresande utan husvagn?
Citera
2021-07-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Namnet är ett gammalt sydafrikanskt boernamn: de Wit. Jag tippar att det finns exakt 0 procent "judiskt DNA" i hans kromosomuppsättning.
Witt kan väl vara judiskt, betyder väl vit o judar har ofta ”färg” namn ...
Iberiska judar slog sig ner i Nederländerna under 1600-1700 talen liksom judar från Tyskland/Östeuropa. förmodligen var detta avgörande för att Holland kunde bli en ekonomisk supermakt.
Citera
2021-07-23, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Svenska kvinnor skaffar barn med vad fan som helst och så blir det slödder av dem!
Det är väl förvisso sant, men boer är sällan ”slödder”.
Citera
2021-07-23, 08:40
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Witt kan väl vara judiskt, betyder väl vit o judar har ofta ”färg” namn ...
Iberiska judar slog sig ner i Nederländerna under 1600-1700 talen liksom judar från Tyskland/Östeuropa. förmodligen var detta avgörande för att Holland kunde bli en ekonomisk supermakt.
Namnet "de Wit" är INTE judiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in