2021-07-21, 13:08
Medlem
En fråga som i drygt 25 års tid funnits i mitt huvud är om Hillevi Larsson, socialdemokratisk riksdagsledamot från Malmö, sålt nakenbilder under 90-talet.

Detta är ju inte taget ur luften utan har en bakgrund.

Historian har sin upprinnelse i internets tidiga skede under 90-talets andra halva.
Fascinerad av all den lättillgängliga porr som fanns tillgängligt några musklick bort blev det så klart en hel del porrsurfande. Masspublicerade bilder av amerikanska modeller blev ju snabbt "mellanmjölk". Det kändes mer intressant med amatörer som lade ut bilder av sig själva. Särskilt om de fanns någorlunda i närheten. Förmodligen fanns det en underliggande förhoppning om att det skulle finnas en chans att få ligga.
På någon (möjligen obskyr) chatsida fanns det en tjej som erbjöd nakna bilder mot betalning. Hon berättade lite om sig själv när vi chattade och erbjöd bilder mot betalning.
Detta var långt innan Swish, Paypal och kortbetalning var inte det lättaste att genomför över nätet.
Man fick helt enkelt betala via postgiro !!!! Eftersom det har förflutit ett kvarts sekel minns jag inte helt och hållet hur bilderna distribuerades, men jag vill minnas att det damp ner en diskett i brevlådan.

Bilder på en vacker ung kvinna med längre mörkt hår, men ansiktet dolt. Det var både snyggt och sexigt trots man inte såg ansiktet.
När jag väl tittat genom dessa bilder (max tio stycken var det vill jag minnas) så blev man ju nyfiken på vem jag betalat pengarna till. (Förhoppningen om att ligga fanns ju där).
När jag kollade upp postgironumret så gick det till republikanska föreningen i någon sydlig skånsk stad. Kan varit Malmö men jag vill minnas att det snarare var Trelleborg eller Ystad.

Hur kommer då Hillevi Larsson in i detta ?

Hillevi ser rätt så bra ut fortfarande och såg bättre ut förr. Ser ut att ha en snygg kropp som förmodligen varit ännu snyggare och fastare tidigare.
Hillevi är engagerad i republikanska föreningen och var det redan då efter vad jag har kunnat hitta.

Frågeställning:

Var det Hillevi på bilderna ?

Om det var det:
- Har Hillevi sålt snygga bilder på sig själv och använt föreningens konto för att förbli anonym ?
- Har Hillevi sålt snygga bilder på sig själv för att dra in pengar till föreningen ?
- Har någon annan tagit bilder på henne som sålts och hon varit ovetande om detta ?

Oavsett vilket så var det snygga bilder med klass. Helt klart en bra amatörmodell.
Citera
2021-07-21, 13:16
Medlem
TheJackets avatar
Du kan ju inte skapa en sån här tråd utan att länka bilderna? Hur skall vi annars veta om det är hon?
Citera
2021-07-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du kan ju inte skapa en sån här tråd utan att länka bilderna? Hur skall vi annars veta om det är hon?

Jag vet att det skulle bli första svaret. Jag tror faktiskt inte ens jag har bilderna kvar. Även om jag skulle ha det hade jag nog inte lagt ut dem. Har letat febrilt efter dem i flera år, men förgäves. Hade tänkt maila dem till Hillevi (eller kanske ännu hellre skicka en diskett på posten) med en fråga: är detta du ?
Citera
2021-07-21, 13:24
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
Jag vet att det skulle bli första svaret. Jag tror faktiskt inte ens jag har bilderna kvar. Även om jag skulle ha det hade jag nog inte lagt ut dem. Har letat febrilt efter dem i flera år, men förgäves. Hade tänkt maila dem till Hillevi (eller kanske ännu hellre skicka en diskett på posten) med en fråga: är detta du ?
Så varför ens ställa frågan här?
Citera
2021-07-21, 13:25
Medlem
tegelpanna123s avatar
Fan ska hon göra med en diskett? Letat i flera år..😁
Citera
2021-07-21, 13:47
Medlem
HL satt i Malmö kommunstyrelse innan hon hamnade i riksdagen. Hon var ung o snygg/vacker, verkade ganska reserverad, hon hade ihop det med en äldre man.......Något rykte om nakenbilder kan jag inte riktigt minnas, kanske de eventuella bilderna kommit till under hennes riksdagskarriär.

Däremot fanns där en medarbetare(ej politisk) i kommunstyrelsen som hade gjort utvik i nån herrtidning....kanske vart det på 70-talet......Har glömt namnet på Damen(om jag kommit ihåg hade jag ändå inte berättat )
Senast redigerad av Kirev 2021-07-21 kl. 13:58.
Citera
2021-07-21, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Fan ska hon göra med en diskett? Letat i flera år..😁

Det var ju mest lite ironi utifrån hur bilderna levererades ursprungligen
Citera
2021-07-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
HL satt i Malmö kommunstyrelse innan hon hamnade i riksdagen. Hon var ung o snygg/vacker, verkade ganska reserverad, hon hade ihop det med en äldre man.......Något rykte om nakenbilder kan jag inte riktigt minnas, kanske de eventuella bilderna kommit till under hennes riksdagskarriär.

Däremot fanns där en medarbetare(ej politisk) i kommunstyrelsen som hade gjort utvik i nån herrtidning....kanske vart det på 70-talet......Har glömt namnet på Damen(om jag kommit ihåg hade jag ändå inte berättat )

Bilderna bör ha kommit till runt 96-98. Det är från den tiden historian härrör sig.
Citera
2021-07-21, 16:31
Medlem
StandardGreys avatar
Vad får dig att tro att personen på bilderna är samma person som sålde dem?
Citera
2021-07-21, 16:48
Medlem
Mecanicuss avatar
Bilder hade väl onekligen underlättat? Som det är nu så faller det på att nån annan på FB gjort samma sak som du men har koll på vart bilderna finns?
Citera
2021-07-21, 17:05
Avslutad
Sökte på Hillevi eftersom jag inte riktigt kunde plocka ut henne ut minnet. Förväntade mig en klassisk socialdemokratisk rödvinskossa, framförallt när hon är född -74. Döm om min förvåning när kvinnan på bilden inte var glåmig, överviktig och röd på halsen av alkoholism. Tvärtom, Hillevi är något så ovanligt som en attraktivt S-kvinna med jämna fina drag. Väl lämpad för avel.

Jag emotser alltså nakenbilderna med stor iver. Jag ska använda dem i... forskningssyfte.
Citera
2021-07-21, 22:23
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politiker --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto