2021-07-21, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Menar du att han kallar sig juridikkonsult? Du vet enligt din egen uppgift inte om han har betalat avgiften till Brottsofferfonden. Skadeståndet har jag inte ens frågat om eftersom det känns ganska meningslöst i så fall, du lär knappast kunna svara på det heller. Men med Binninges skuldberg så lär den aldrig blivit betald heller. Om man ska tro dig så prioriterar han snarare att betala för sin unga postorderfru och ett liv i sus och dus.
Nej, jag menar inget alls. Jag säger att Binninge inte kallar sig jurist.
Ja, han verkar till skillnad mot dig leva ett gott liv istället för att dygnet runt hänga på Flaschback.
Citera
2021-07-21, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Mamman hade inte under de fem år de levt ihop sett eller märkt något som tydde på att Binninge hade gjort något mot sin dotter. Dessutom så hade Felicia till kompisar sagt att Binninge misshandlade mamman, något som hon med emfas tillbakavisade i sina förhör. Mamma Ulrika var en stark och bra kvinna, men hon tappade det helt när det gäller hennes dotter.
Och hur kan jag veta det? jo, en person som tidigare stod familjen nära har kontaktat mig och de har tillgång till FUPen.
Han slog henne bara när mamman var på jobbet. Och hur kan jag veta det? jo, det står i domen. Där står däremot inget av det skvaller och de lögner som du skriver om. Vi kan diskutera vad som står i FUP:en när den finns tillgänglig för alla att läsa. Fram till dess så får det du påstår anses som sagoberättande.
Citera
2021-07-21, 09:32
Medlem
Citat:
Han slog henne bara när mamman var på jobbet. Och hur kan jag veta det? jo, det står i domen. Där står däremot inget av det skvaller och de lögner som du skriver om. Vi kan diskutera vad som står i FUP:en när den finns tillgänglig för alla att läsa. Fram till dess så får det du påstår anses som sagoberättande.
Slog Binninge mamman när hon varpå jobbet? Då borde väl mammans jobbarkollegor sett och hört det, eller ?
Skicka ett meddelande till Fel*cia på facebook och fråga om du kan få fup:en från henne kanske.
Citera
2021-07-21, 09:34
Medlem
Citat:
Nej, jag menar inget alls. Jag säger att Binninge inte kallar sig jurist.
Ja, han verkar till skillnad mot dig leva ett gott liv istället för att dygnet runt hänga på Flaschback.
Vad bra för honom, då kanske han kan göra upp en avbetalningsplan med kronofogden och börja betala bort lite skulder?
Citera
2021-07-21, 09:34
Medlem
Citat:
Vad bra för honom, då kanske han kan göra upp en avbetalningsplan med kronofogden och börja betala bort lite skulder?
Hur vet du om han inte gjort det?
Citera
2021-07-21, 09:43
Medlem
Citat:
Slog Binninge mamman när hon varpå jobbet? Då borde väl mammans jobbarkollegor sett och hört det, eller ?
Skicka ett meddelande till Fel*cia på facebook och fråga om du kan få fup:en från henne kanske.

Citat:
Mamman hade inte under de fem år de levt ihop sett eller märkt något som tydde på att Binninge hade gjort något mot sin dotter. Dessutom så hade Felicia till kompisar sagt att Binninge misshandlade mamman, något som hon med emfas tillbakavisade i sina förhör. Mamma Ulrika var en stark och bra kvinna, men hon tappade det helt när det gäller hennes dotter.
Och hur kan jag veta det? jo, en person som tidigare stod familjen nära har kontaktat mig och de har tillgång till FUPen.

Vill du börja tramsa om grammatik och syftningsfel så kan vi självklart ge oss in även på det spåret, för mig veterligt har Binninge ingen dotter och det finns inga belägg för att han slagit sin mamma heller. Men du kommer inte att klara dig bra i den kampen heller. Jag har inget som helst intresse av att, till skillnad från dig, varken hänga ut eller namnge Binninges brottsoffer i denna tråd.

Det finns påståenden i tråden om fortsatta trakasserier från Binninge och påföljande kontaktförbud mot mamman/dottern, finns det någon som har en källa till det?
Senast redigerad av N.Armstark 2021-07-21 kl. 09:48.
Citera
2021-07-21, 09:43
Medlem
Hur mycket juridikstudier har Binnekemasken bakom sig?

Har han haft några framgångar inom juridiken - bortsett från hans zuugaa-pengar-möjligheter
mot gamle Esbjörn
Citera
2021-07-21, 10:30
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur mycket juridikstudier har Binnekemasken bakom sig?

Har han haft några framgångar inom juridiken - bortsett från hans zuugaa-pengar-möjligheter
mot gamle Esbjörn
Alla vet att vi inte har en aning om hur mycket han skulle skickade räkning på till Esbjörn. Kan ingen ringa honom och fråga vad han har för utbildning. Eftersom det verkar så oerhört viktigt för er.

Vi kan ju konstatera att han kan tillräckligt om juridik för att se när någon talar om honom på ett sådant sätt att det klassas som förtal.
Citera
2021-07-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Alla vet att vi inte har en aning om hur mycket han skulle skickade räkning på till Esbjörn. Kan ingen ringa honom och fråga vad han har för utbildning. Eftersom det verkar så oerhört viktigt för er.

Vi kan ju konstatera att han kan tillräckligt om juridik för att se när någon talar om honom på ett sådant sätt att det klassas som förtal.
Monica Pernroth Lüllmaa vet vad räkningen har gått på eftersom hon har en generalfullmakt och sköter Esbjörns ekonomi, det är hon som har betalat den med Esbjörns pengar. Hon som, av en ren slump så klart, känner Binninge sedan lång tid tillbaka genom hans nätverk för tidigare dömda personer:
Rättssäkerhetsorganisationen, RO.
* Grundades 2006 av Johann Binninge, Billy Butt och Anna Sjödin som alla anser sig själva blivit oskyldigt dömda.

* I styrelsen sitter Johann Binninge, Monica Pernroth-Lullmaa, Susanne Flyborg samt Jenny Beltran (Tito Beltrans hustru).

* I Advisoryboard sitter advokaterna Pelle Svensson, Per E Samuelsson, Ismo Salmi, Peter Haglund, Björn Sandin, Olle Hancock samt Leif Ericksson.

* På hemsidan står det att RO är "ett partipolitiskt obundet, fristående nätverk som arbetar ideellt. Vi bildar opinion för ökad rättssäkerhet".

* Vidare står det: "RO anser att det är viktigt med effektiv brottsbekämpning. Det får dock aldrig ske på bekostnad av att oskyldiga anhålls, häktas och slutligen döms. Vår vision är att ingen oskyldig skall dömas och att inget brottsoffer skall gå utan upprättelse".

* Johann Binninge uppger för Realtid.se att "blir man anklagad för den här typen av brott så är man i praktiken rättslös". Med den här typen av brott menar han sexualbrott och pekar på att fallet Assange inte är unikt.
Citera
2021-07-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Ja, de som är intresserade kan ju gå in på hans hemsida och ringa och fråga honom så får ni de svar direkt. Fast syltryggarna här inne vågar inte det.
Citera
2021-07-21, 11:08
Medlem
Citat:
Monica Pernroth Lüllmaa vet vad räkningen har gått på eftersom hon har en generalfullmakt och sköter Esbjörns ekonomi, det är hon som har betalat den med Esbjörns pengar. Hon som, av en ren slump så klart, känner Binninge sedan lång tid tillbaka genom hans nätverk för tidigare dömda personer:
* Grundades 2006 av Johann Binninge, Billy Butt och Anna Sjödin som alla anser sig själva blivit oskyldigt dömda.

* I styrelsen sitter Johann Binninge, Monica Pernroth-Lullmaa, Susanne Flyborg samt Jenny Beltran (Tito Beltrans hustru).

* I Advisoryboard sitter advokaterna Pelle Svensson, Per E Samuelsson, Ismo Salmi, Peter Haglund, Björn Sandin, Olle Hancock samt Leif Ericksson.

* På hemsidan står det att RO är "ett partipolitiskt obundet, fristående nätverk som arbetar ideellt. Vi bildar opinion för ökad rättssäkerhet".

* Vidare står det: "RO anser att det är viktigt med effektiv brottsbekämpning. Det får dock aldrig ske på bekostnad av att oskyldiga anhålls, häktas och slutligen döms. Vår vision är att ingen oskyldig skall dömas och att inget brottsoffer skall gå utan upprättelse".

* Johann Binninge uppger för Realtid.se att "blir man anklagad för den här typen av brott så är man i praktiken rättslös". Med den här typen av brott menar han sexualbrott och pekar på att fallet Assange inte är unikt.
Nu vet ju alla som har lite hjärna att ombuden får betalt EFTER att det en dom blivit lagakraftvunnen.
Citera
2021-07-21, 11:11
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Självklart vet vissa vad räkning hamnade på. Men att Monica skulle betalat ut en oskälig summa, bara för att hon och Johann är bekantar finns inga som helst belägg för.

Att RO bildades av människor som kände sig oskyldigt dömda visste jag och det är väl bra att det finns en sådan organisation. För det finns ju faktiskt människor som blir oskyldigt dömda. Om Johann, Billy eller Anna blev det har jag ingen aning om.

De har ju iallafall ett proffsigt och kunnigt Advisoryboard.

Har du något som talar mot att de är obundna, opolitiska och arbetar ideellt? Självklart har personer knutna till organisationen vanliga jobb där de tjänar pengar oxå. Men arbetet de gör för RO är ideellt.

Nästa punkt du tar upp bakom står jag helt bakom. Självklart måste en lagstiftnings absoluta mål vara att ingen ska dömas som är oskyldig. Eller hur tänker du där?

Och sista punkten. Johann anser sig oskyldigt dömd, det kan vi enas om. Hurvida han är det vet varken du eller jag.

Men rent hypotetiskt måste ju ett sexbrott vara ett av de mest fruktansvärda brott att bli anklagad för om man är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in