2021-07-21, 03:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du är alltså expert nog för att veta att det kostar mer än det smakar att vaccinera sig än att låta bli.

Berätta för oss!
Varför är det så?

För mig. Andra får göra som de vill. Men propagandan är mycket svår att stå emot.
Citera
2021-07-21, 03:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ingen aning men det verkar ju inte vara några välgörande ämnen i vaccinerna direkt. jag känner flera som fått kraftiga biverkningar och blivit rejält sjuka efter de tagit sina sprutor. Och det är personer som redan haft covid. Jag är ytterst tveksam att det här vaccinet är något för alla. Och har man haft covid redan förstår jag inte alls varför det är så bråttom att vaccinera sig, mer än att man får ett resepass som belöning.
Du har nog missuppfattat covidpasset.
Det bär bara på information, det garanterar inte att du får resa in i ett annat land.
Citera
2021-07-21, 03:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du har nog missuppfattat covidpasset.
Det bär bara på information, det garanterar inte att du får resa in i ett annat land.

Precis. Men vissa verkar ju tro att bara man vaccinerar sig så är det fritt fram. Så jag förstår inte riktigt fördelarna med det ännu heller.
Citera
2021-07-21, 03:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Tycker det bekräftar min bild. Det kan absolut vara bra för äldre och riskgrupper att vaccinera sig, men för unga och friska kostar det mer än det smakar när man ska väga risk mot nytta.

Eftersom jag redan haft covid och kunnat hantera det så anser jag för mig är vaccinet onödigt och av princip avstår jag minst tills det villkorade godkännandet går ut 2023 innan jag befattar mig med det.

Det jag vänder mig emot är att det pushas så hårt av big pharmas lakejer. De borde vara mer tydliga med att risk/nyttabalansen ser olika ut på individnivå.

Citat:
Du är alltså expert nog för att veta att det kostar mer än det smakar att vaccinera sig än att låta bli.

Berätta för oss!
Varför är det så?

Citat:
För mig. Andra får göra som de vill. Men propagandan är mycket svår att stå emot.
Du skrev ordagrant
Det kan absolut vara bra för äldre och riskgrupper att vaccinera sig, men för unga och friska kostar det mer än det smakar när man ska väga risk mot nytta.
När jag ber dig berätta varför det är så gäller det plötsligt bara dig själv.
Varför påstår du saker om vaccinet som du sedan inte kan förklara?
Citera
2021-07-21, 04:03
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Precis. Men vissa verkar ju tro att bara man vaccinerar sig så är det fritt fram. Så jag förstår inte riktigt fördelarna med det ännu heller.
Det är väl samma fördel som med den gula vaccinationsboken, det är ett sätt att informera.
Citera
2021-07-21, 04:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du skrev ordagrant
Det kan absolut vara bra för äldre och riskgrupper att vaccinera sig, men för unga och friska kostar det mer än det smakar när man ska väga risk mot nytta.
När jag ber dig berätta varför det är så gäller det plötsligt bara dig själv.
Varför påstår du saker om vaccinet som du sedan inte kan förklara?

Nej jag saknar bara tydligheten att när man hetsar unga och friska att vaccinera sig borde man tala om att det egentligen inte lönar sig sett till risk/nyttabalansen.
Citera
2021-07-21, 04:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är väl samma fördel som med den gula vaccinationsboken, det är ett sätt att informera.

Ja fast frågan är nu hur långt det här dras.. Det verkar ha spårat ur fullständigt på sina håll i världen. Det är inget jag vill vara med och bidra till.

Ju fler som säger nej till vansinnet desto bättre.
Citera
2021-07-21, 04:32
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Nej jag saknar bara tydligheten att när man hetsar unga och friska att vaccinera sig borde man tala om att det egentligen inte lönar sig sett till risk/nyttabalansen.
Och det vet du, som även skriver så här tidigare
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad tror du kan hända? Vilka är de långsiktiga konsekvenserna som ännu inte visat sig, över ett halvår efter att vaccinationerna började? Tänker du dig att helt plötsligt tio år senare kommer något att hända med kroppen p.g.a. vaccinet?

Citat:
Ingen aning,.. jag är ingen expert. Men eftersom jag redan haft covid och "överlevt" så är jag inte så intresserad av att ta medicinska preparat jag inte ens behöver.
Ena gången har du ingen aning för att du inte är någon expert och nästa gång är du bombsäker på att det för unga inte är lönt att vaccinera sig sett till risk/nyttabalansen.

Det skiner igenom att du av någon anledning vill få så många som möjligt att inte vaccinera sig tycker jag.
Vad är ditt syfte med att propagera för att inte vaccinera sig mot covid-19?
Det kan ju inte vara att du vet något eftersom du inte är någon expert (säger du), eller så är du expert och vet något förskräckligt om alla typer av covidvaccin, men vill av någon anledning inte delge oss andra din kunskap.
Citera
2021-07-21, 07:29
Avslutad
Niklas går på sin kanal "Strävan mot Sanningen" igenom hela covid-bedrägeriet på ett bra sätt. Ladda ner och sprid!:

Citat:
I denna video förklarar jag hur och varför världen går åt en mer totalitär regim, och varför den officiella förklaringen är en lögn. Visa gärna för anhöriga.

https://www.youtube.com/watch?v=7_SGBc3HjIg

"Spegel":

https://rumble.com/vk4br0-hur-vrlden-blev-grundlurad.html
Citera
2021-07-21, 07:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Förra sommaren gick smittan ned väldigt mycket och höll sig på låga nivåer under hela sommaren och nu såg jag idag att (SVT) påstår att en av de stora anledningarna till att covidsmittan minskar är att många väljer att vaccinera sig.

Tror folk verkligen på detta? Har folk verkligen så kort minne, bara för lite drygt ett år sedan var det ju krisläge på våren och då fanns inga vacciner att tillgå överhuvudtaget, ändå gick smittan ned även förra sommaren.

Nu då dessutom smittan hunnit bränna igenom befolkningen rejält sedan förra året så lär ju en del av minskningen snarare kunna förklaras av detta, att så många fler redan har haft covid.

Nu ökar smittan igen. Hemvändande semesterfirare från sydeuropa. Bara 35% vaccinationstäckning, ännu lägre bland unga. Om en månad öppnar skolorna igen. Känns som det kommer gå åt helvete nu.
Citera
2021-07-21, 07:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, klart som fan inte. Precis som med ALLA 100-tals jävla virus varenda jävla år. Vi kommer tillbaka till jobb, skolor, blandar oss med folk igen på små ytor och så börjar vi hosta o snörvla. Varför skulle det vara annorlunda nu? Men någon gång lär vi återgå till livet igen. Annars kan det ju liksom kvitta....

Ingen har någonsin ägnat en tanke på att någon kan döda någons mormor med Influenza t.ex. Nu är det precis som alla just har lärt sig något heeeelt nytt.

Så är det ju. De flesta borde fatta det, men är på något vis FHM gamla "sanning" som hänger kvar att barn inte smittar. Ändå har alla jag känner som fått covid blivit smittade av sina barn.
Citera
2021-07-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu ökar smittan igen. Hemvändande semesterfirare från sydeuropa. Bara 35% vaccinationstäckning, ännu lägre bland unga. Om en månad öppnar skolorna igen. Känns som det kommer gå åt helvete nu.
Igen. Om två veckor smäller det, eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in