Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Videosnutten innehåller några konstigheter jag vill reagera på.
Mikael Wilgert kritiserar att det inte finns något system för att följa upp vaccinernas verkningar och biverkningar. Som exempel tar han hur rekommendationerna ändrades för Oxfordvaccinet. Först skulle inte äldre vaccineras med det vaccinet, sedan ändrades detta till att enbart äldre skulle vaccineras med detta vaccin. Är inte det ett exempel på att man har följt upp vaccinernas verkningar och biverkningar?
Lars Bern hävdar att enbart en 1/5 av dödsfallen med Covid-19, orsakes av Covid-19. Lars Bern hävdar att det var så många som hade Covid-19 som direkt dödsorsak. Men Covid-19 kan ju även vara indirekt dödsorsak, genom att viruset ger följdsjukdomar, som i sin tur orsakar dödsfall. Ifall viruset utlöser en kedja av händelser, som slutar med döden, så tycker jag att det är oärligt att säga att personen dog "med och inte av" Covid-19.
Lars Bern går vidare och säger att personerna dog av sina underliggande sjukdomar. Det stämmer inte med vad jag har läst på annat håll. Där sägs att underliggande sjukdomar förvisso var medskyldiga i många dödsfall, men att Kina-viruset var delaktigt i 85 - 90 % av dödsfallen med Covid-19.
I videosnutten hävdar Lars Bern också att det rör sig om ett muterande influensa-virus. Är Kina viruset verkligen ett influensa-virus?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Dom flesta går inte in i ”fas 2” av covid där spikproteinerna kan skapa allvarlig sjukdom.
Hur många går in i "fas 2" till följd av vaccination?
Hela Lars Berns resonemang bygger på att spike-proteinet skulle vara mycket mindre farligt vid infektion än vid vaccination. Jag förstår det inte. Med detta konstiga resonemang framstår Lars Bern som en fanatiker.