2021-07-20, 20:56
Medlem
Satan vad många pedokramare som samlats i den här tråden.
Argumenten att en minderårig kan se äldre ut må stämma i vissa fall men den mentala nivån de ligger på innebär självklart att det är ett rejält jävla övertramp (läs våldtäkt/manipulation) att ha sex med personen
Citera
2021-07-20, 20:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Fullt tillåtet i UK också händer regelbundet och rapporteras väldigt ofta i media. Skillnaden är att här kan vilken stolle som helst skapa en liten ”paedophile hunter” grupp och ge sig ut på nätet och låtsas vara ett småbarn för att haffa nån. De brukar livestreama på Facebook medans de håller fast och ”förhör” personen i fråga och videorna slutar oftast med att polisen dyker upp och arresterar.

Så alltså även där. Inget att direkt uppmuntra. Späder väl mer brottslighet än förhindrar det.
Citera
2021-07-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så alltså även där. Inget att direkt uppmuntra. Späder väl mer brottslighet än förhindrar det.

Nej jag är faktiskt inget fan heller, av väldigt många olika anledningar.
Citera
2021-07-20, 21:06
Medlem
Eustaches avatar
Så, vänta nu...

Gylfi är alltså misstänkt för att ha haft sex med en 14-åring? Varför yrar media och folk då om pedofili? Det är inte pedofili att ha sex med en 14-åring. Och även om folk nu måste envisas med att det så är det väl för helvete skillnad på att ha sex med en 14-åring som hamnat i puberteten och att ha sex med en 5-åring?

Pedofili är attraktion till och sexuell dragning till prepubertala barn, alltså barn upp till ca 8-13 års ålder, beroende på (om de hamnat i puberteten eller inte). Just puberteten är avgörande.

Om ett barn har hamnat i puberteten är det inte längre pedofili utan hebefili. Jag försvarar inte hans beteende och man ska aldrig ha sex med ett barn, speciellt inte om det skiljer så många år som i detta fallet om uppgifterna om ålder stämmer, men det finns grader i helvetet så att säga, och det är av högsta intresse hur gammal flickan är. Alla fattar väl att det är 1000 gånger värre om han haft sex med en 5-åring än om han haft sex med en 14-årig flicka som ser ut såhär:

https://www.google.com/search?q=molly+omalia&rlz=1C1CHZN_svSE943SE943&sxs rf=ALeKk01G9X7rGQUWUibUccTl__eLqYPz_Q:162680809189 9&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjYl72zrPLxA hXHxIsKHWozCFwQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=969
(Tjejen på dessa bilder är 14 år gammal)

Inte en enda kille som läser denna tråd skulle banga på den här tjejen om han fick chansen, och visste att han skulle komma undan med det. Har man som 20-, eller 25-åring sex med en 14-årig tjej som redan varit i puberteten och skulle kunna tas för 18-åring av vem som helst är man inte pedofil. Punkt. Nu är Gylfi äldre än 25 men ändå, vill nyansera debatten.
Senast redigerad av Eustache 2021-07-20 kl. 21:08.
Citera
Medlem
Citat:
Jag kanske är ute och cyklar men jag skulle bli ytterst förvånad om inte 90% av alla fotbollsproffs vänstrar regelbundet (med deras partners goda minne). Känns nästan som a part of the deal!

Jösses, vältränade virila män i rätt ålder. De lär nog få så många skamliga förslag när de går ut på puben efter bortamatchen så att de har svårt att freda sig.

Något annat kan jag svårligen tänka mig.

Här har vi då något betydligt allvarligare då G.S av allt att döma har gett sig på en alltför ung person.

Förstår inte hur han tänkt när han, om han nu alls skulle ägna sig åt otrohet, kunde få vilken 30-årig kvinna som helst i säng?

Det är som att många män försöker drömma sig tillbaka till högstadieåldern då de var för fega och oerfarna för att ge sig i kast med det motsatta könet men när de blir äldre minsann ska försöka sig på en minderårig. De vill på något sätt försöka ta igen det de tror sig vara en förlorad tid. Vad i Herrans namn har en 14-åring att ge en 30-årig karl som han inte kan få från en jämnårig kvinna? Jag fattar det bara inte.

En rejäl kvinna i rätt ålder ska det givetvis vara. Det gör gott för oss män.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novnov
Satan vad många pedokramare som samlats i den här tråden.
Argumenten att en minderårig kan se äldre ut må stämma i vissa fall men den mentala nivån de ligger på innebär självklart att det är ett rejält jävla övertramp (läs våldtäkt/manipulation) att ha sex med personen

Tror nog ingen i tråden är en peddokramare. Det är i det moraliska det skiljer sig, och hur det juridiska har förändrats genom tiden. Bara att se på i musikindustrin.., Elvis, David Bowie, Jimmy Page..etc.., listan kan göras lång. Det blir fängelse idag, det som var ok igår.

Till sist vet vi ju inte om han verkligen haft sex med "hur gammal hon nu än är".
Citera
2021-07-20, 21:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Så, vänta nu...

Gylfi är alltså misstänkt för att ha haft sex med en 14-åring?

Nej, det framkommer ingenstans att det är frågan om en fjortis. Åldern är okänd.
Citera
2021-07-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej, det framkommer ingenstans att det är frågan om en fjortis. Åldern är okänd.

Förvisso är åldern okänd men eftersom det räknas som en icke-byxmyndig i England så kan vi slå fast att det är 15 och neråt så 14 är inte helt ute och cyklar. Sen om det är fullt sex, en avsugning eller lite chatt-sex etc det vet vi inte än.
Citera
2021-07-20, 21:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Förvisso är åldern okänd men eftersom det räknas som en icke-byxmyndig i England så kan vi slå fast att det är 15 och neråt så 14 är inte helt ute och cyklar. Sen om det är fullt sex, en avsugning eller lite chatt-sex etc det vet vi inte än.

Ok, men förklara detta då :

A child is defined as any person under the age of 18.

https://www.cps.gov.uk/crime-info/sexual-offences

För jag får det inte ihop..
Citera
2021-07-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Det är ju otrogenheten som är det mest förkastliga. Om man inte nöjer sig med en 10-poängare till fru då har man allvarliga problem. Hade han vart singel och svårt att få sex hade jag ryckt på axlarna om denna händelse

Man tröttnar även på att äta file mignon på lyxrestaurang varje kväll.
Ibland vill man käka stuvade makaroner med knaperstekt falukorv på lokala syltan.

Men att som vuxen äta barnmat är bara sjukt.
Citera
2021-07-20, 21:22
Medlem
Eustaches avatar
Citat:

Så "pedophilia" i lagens mening är alltså sex med spädbarn eller sex med 17-åringar som redan haft sex i 4-5 års tid...? Stabilt.
Citera
2021-07-20, 21:24
Medlem
Citat:

Det verkar faktiskt som att du har rätt här. Jämförde med Adam Johnson och han blev gripen och åtalad för ”sexual activity with a child under 16” så det verkar finnas någon sorts gränsdragning där också mellan byxmyndig och myndig.

Visst är det fel att vara otrogen och allt det men det vore ju helt jävla förjävligt om han fått utstå det här drevet för att ha dragit över någon 17 åring som lika gärna kan fylla 18 om en månad eller så.
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2021-07-20 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in