2021-07-20, 11:43
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
I och med att du säger så så drar jag slutsatsen att du aldrig gjort en vetenskaplig undersökning.
Det bygger aldrig på någons annans undersöknings data. Utan sin egen rådata.

Tror du att de delat patienter mellan 20+ länder i 50+ olika undersökningar på sjukhus?

Från kandidatnivå och uppåt förväntar sig alla riktiga Universitet, att man använder sin egen rådata.

När det kommer till medicinska undersökningar, så blir det automatiskt 100% så.
Du kan inte få en undersökning publicerad där du delar på samma patienter...

Att hävda att de andra undersökningarna skulle bygga på en. Ren PSY OPS.

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fast nu är det ju så att man gör metastudier och jag har sett ivermektinstudier som bygger på meta-analys. Din slutsats är felaktig då jag har en filosofie magisterexamen.

Hur kan du om du har en magister, tro att en medicinsk undersökning, skulle ligga till grund
för 50+ andra? Det handlar ju om forskning på patienter.
Gå in och läs de olika undersökningarna.
Citera
2021-07-20, 11:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hur kan du om du har en magister, tro att en medicinsk undersökning, skulle ligga till grund

Jag har tittat på en del av dem. Som jag förstår det refererar många av dem till den utpekade rapporten, du vet att man kan söka stöd för sin tes i andra rapporter? Med det sagt så säger jag inte att ivermektin inte fungerar, bara att undersökningen drogs tillbaka och att det nu saknar vetenskaplig grund. Jag väntar på en rapport från Indien där man testat det i stor skala.
Citera
2021-07-20, 12:03
Medlem
Citat:

Citat:
Jag har tittat på en del av dem. Som jag förstår det refererar många av dem till den utpekade rapporten, du vet att man kan söka stöd för sin tes i andra rapporter? Med det sagt så säger jag inte att ivermektin inte fungerar, bara att undersökningen drogs tillbaka och att det nu saknar vetenskaplig grund. Jag väntar på en rapport från Indien där man testat det i stor skala.

Inte för att vara oartig. Men nu TROLLAR du värre än Stasi.

Det är ett faktum att det finns 35+ peer revied, och det vet du... "men de betyder ej något"
Men om indien gör en, då.......

Du kör ju fan MSM propaganda rakt av...... Det har varit känt sedan april 2020 att ivermectin fungerar.

70+% av de som dött sedan åtminståne, juni 2020 är kalkylerat mord.
Citera
2021-07-20, 12:11
Medlem
Citat:
PS: En riktig vetenskaplig undersökning bygger aldrig på en annan undersökning.
Utan sin egen rådata.
Nu är det väl få som tror att det kommer något genomtänkt härifrån men bara för att förtydliga att det lallas friskt med begreppen vilket trasslar till det i senare steg:
Citat:
Ursprungligen postat av KIB, Systematic reviews, introduction
According to the Cochrane Handbook, a "systematic review attempts to collate all empirical evidence that fits pre-specified eligibility criteria in order to answer a specific research question". A systematic review also adheres to a specific methodology and often includes meta-analyses, wherein the collected data is combined using statistical methods.

Since they summarise the results from all original studies within a given field, systematic reviews are commonly regarded as high quality evidence.
Källa (min fetning)
Citera
2021-07-20, 12:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Inte för att vara oartig. Men nu TROLLAR du värre än Stasi.

Det är ett faktum att det finns 35+ peer revied, och det vet du... "men de betyder ej något"
Men om indien gör en, då.......

Du kör ju fan MSM propaganda rakt av...... Det har varit känt sedan april 2020 att ivermectin fungerar.

70+% av de som dött sedan åtminståne, juni 2020 är kalkylerat mord.

Jag har inte sagt att de inte betyder något men att de nu vilar på ovetenskaplig grund, i alla fall de som hänvisar till den indragna studien.

Man har sagt att hydroxiklorokin också fungerar och det gör det kanske, men det är ett rävgift med svåra biverkningar om det administreras felaktigt. Ivermektin verkar vara mer harmlöst vad gäller biverkningar. Anledningen till att jag är intresserad av Indiens resultat är att de använt det i stor skala.

Jag är mycket kritisk till MSM.
Citera
2021-07-20, 12:24
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att de inte betyder något men att de nu vilar på ovetenskaplig grund, i alla fall de som hänvisar till den indragna studien.

Man har sagt att hydroxiklorokin också fungerar och det gör det kanske, men det är ett rävgift med svåra biverkningar om det administreras felaktigt. Ivermektin verkar vara mer harmlöst vad gäller biverkningar. Anledningen till att jag är intresserad av Indiens resultat är att de använt det i stor skala.

Jag är mycket kritisk till MSM.

Då bör du ej ha missat att det är "fullt krig" mellan "onda och goda doktorer".

MSM rapporterar inte direkt att det verkar högst sannolikt att 60+% av alla
vaccinerade får microblodproppar.

CANADIAN DOCTOR: 62% OF PATIENTS VACCINATED FOR COVID HAVE PERMANENT HEART DAMAGE
https://www.bitchute.com/video/ChQwQBggc8TL/

Det gör vaccinerna betydligt många gånger farligare än Covid-19 självt......
Helt tyst i MSM........

(PS: För övrigt. Indiska undersökningen gör varken från eller till. Om den så
visar på 0% effekt så finns det 35+ st peer reviewed som visar på 75+% procent positivt resultat.)
Citera
2021-07-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ivermektin verkar vara mer harmlöst vad gäller biverkningar. Anledningen till att jag är intresserad av Indiens resultat är att de använt det i stor skala..

Verkar inte som Ivermectin funkade i Indien, DGHS har tagit bort det från sin guide,

https://www.dghs.gov.in/WriteReadData/News/202105270436027770348ComprehensiveGuidelinesforMan agementofCOVID-1927May2021DteGHS.pdf

https://www.indiatoday.in/coronavirus-outbreak/story/revised-health-ministry-guidelines-stop-usage-of-ivermectin-doxycycline-in-covid-treatment-1811809-2 021-06-07

Det är naivt att tro att läkemedelsindustrin skulle kunna hindra användning av ett effektivt läkemedel i det läget som varit, har nog gjorts trial and error på en uppsjö av obskyra läkemedel i mindre nogräknade länder i desperata lägen. Jag tror, att hadde det funnits ett existerande effektivt läkemedel, så hadde vi vetat om det nu. Avmaskningsmedel för djur var antagligen inte lösningen...
Citera
2021-07-20, 12:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Uträknat? Först tar de (politiker och makthavare) bort människors grundläggande friheter, för att sedan erbjuda vaccinet som lösningen för att kunna återfå friheterna.
Nyligen jämfördes möjligheten att gå på nattklubb med brott mot mänskligheten.
Nu jämförs möjligheten att gå på nattklubb med människors grundläggande frihet.

Jag tror att de människor som på riktigt drabbats av dessa brott mer än gärna skulle ta ett livslångt förbud att besöka en nattklubb i utbyte.

Varför vill någon förringa dessa hemska brott genom att jämföra dem med uteblivna nattklubbsbesök?
Citera
2021-07-20, 12:39
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Verkar inte som Ivermectin funkade i Indien, DGHS har tagit bort det från sin guide,

https://www.dghs.gov.in/WriteReadData/News/202105270436027770348ComprehensiveGuidelinesforMan agementofCOVID-1927May2021DteGHS.pdf

https://www.indiatoday.in/coronavirus-outbreak/story/revised-health-ministry-guidelines-stop-usage-of-ivermectin-doxycycline-in-covid-treatment-1811809-2 021-06-07

Det är naivt att tro att läkemedelsindustrin skulle kunna hindra användning av ett effektivt läkemedel i det läget som varit, har nog gjorts trial and error på en uppsjö av obskyra läkemedel i mindre nogräknade länder i desperata lägen. Jag tror, att hadde det funnits ett existerande effektivt läkemedel, så hadde vi vetat om det nu. Avmaskningsmedel för djur var antagligen inte lösningen...

Nu får det väl ändå vara nog med vilseledande och osanna påståenden om Ivermektin? Här är en artikel publicerad idag i Dagens Medicin ang. Ivermektins effektivitet:

Citat:
”Ivermektin skulle kunna vara det som avslutar pandemin”
Vi anser att Läkemedelsverket ska följa Tjeckiens, Slovakiens och flera andra länders exempel och godkänna ivermektin som behandling mot covid-19, skriver tre läkare.

Citat:
Till dags dato finns 102 studier gällande Ivermectins effekt på covid-19. 64 av dessa studier jämför Ivermectin-behandling mot en kontrollgrupp och 62 är peer-reviewed. Totalt har 585 forskare och 22 425 patienter ingått i studierna. Alla studier finns samlade i en databas som ständigt uppdateras. (12)

Sammanfattningsvis visar studierna när ivermektin jämförs med kontrollgrupp följande (12):

• 85 procents förbättring i 14 profylaxstudier

• 74 procents förbättring i 26 tidig behandlings-studier

• 46 procents förbättring i 22 sen behandlings-studier

• 69 procents förbättring i 24 studiers mortalitetsresultat

• 62 procents förbättring i 32 randomiserade kontrollerande studier

Då vi vänt oss till Läkemedelsverket med förfrågan om ivermektin mot covid-19 har de hänvisat till deras europeiska motsvarighet , EMA, som avrått från behandling med ivermektin.(14)

https://www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/ivermektin-skulle-kunna-vara-det-som-avslutar-pandemin/

Varför har EMA ändå avrått från behandling med Ivermektin? Istället för att tillåta Ivermektin som behandling så har man istället försökt att vaccinera så många som möjligt i snabb takt.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-07-20 kl. 12:47.
Citera
2021-07-20, 12:43
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Jag håller med dig att om man har antikroppar så är det ingen panik med sprutan. Men vaccinerna fungerar ypperligt, det kan man se av befintlig data.

Jag skulle inte rekommendera någon att genomgå infektionen när det finns ett vaccin tillgängligt. Du har ingen aning om hur just du kommer att påverkas, det kan gå precis hur som helst och det är dumt att chansa. Sen är jag tveksam till att vaccinera barn.

Om du nu är provaxxer och ser de experimentella Bill Gates-sprutorna som en välsignelse för mänskligheten, vad har du emot att även spädbarnen ska vaxxas?
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-07-20 kl. 12:46.
Citera
2021-07-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen

Vad är det naiva med, att tro att det går att stoppa läkemedel.
2 månader efter att Ivermectin "upptäcktes" så togs det bort från svenska läkemedelshyllorna!!

Googles riktlinjer säger att du ej ens får namna Hydroxychloroquine eller ivermectin!

If you're posting content
Don’t post content on YouTube if it includes any of the following:
"Content that recommends use of Ivermectin or Hydroxychloroquine for the prevention of COVID-19"
https://support.google.com/youtube/answer/9891785?hl=en

Kände du ej till ovan info?
Citera
2021-07-20, 12:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Då bör du ej ha missat att det är "fullt krig" mellan "onda och goda doktorer".

MSM rapporterar inte direkt att det verkar högst sannolikt att 60+% av alla
vaccinerade får microblodproppar.

CANADIAN DOCTOR: 62% OF PATIENTS VACCINATED FOR COVID HAVE PERMANENT HEART DAMAGE
https://www.bitchute.com/video/ChQwQBggc8TL/

Det gör vaccinerna betydligt många gånger farligare än Covid-19 självt......
Helt tyst i MSM........

(PS: För övrigt. Indiska undersökningen gör varken från eller till. Om den så
visar på 0% effekt så finns det 35+ st peer reviewed som visar på 75+% procent positivt resultat.)

Jag ser inga bevis för det fetmarkerade. Han får nog lägga fram konkreta bevis för att det är så.

Det är den där Hoffe som Lars Bern refererar till. Ni verkar vara desperata att smutskasta vaccinerna. 1 av 10 som genomgår infektion av viruset får långtidscovid, tycker du det är bra? Det står dig fritt att använda ivermektin istället för vaccin.

Är det din uppgift att varna folk för vaccinerna och är du rädd för dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in