2021-07-19, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Ungefär så. Här i Bangkok, i condon jag bor i har poolen varit stängd i månader.

Ska se om driving rangen jag brukar åka till är öppen, nästan det enda man fått göra på sistone annat än att jobba, köra bil och köra MC.

Funderar på om golfbanor räknas som parker, och därför får hållas öppna...?
Osäker på det men är ju stora ytor och inte så packat iaf? Poolen här öppnades för en månad sen ca. Får se när den stängs igen..
Citera
2021-07-19, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Osäker på det men är ju stora ytor och inte så packat iaf? Poolen här öppnades för en månad sen ca. Får se när den stängs igen..

Nej, det är väldigt utspritt, man har ju oftast minst 100-200 meter till dom andra på banan, och är bara relativt nära caddien och sin(a) spelpartners, så det är ju relativt ofarligt, ur ett smittspridningsperspektiv.

Edit: Är ju inte så packat i poolerna vanligtvis heller...
Citera
2021-07-19, 06:59
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Protester mot regimens hantering av Corona.

Citat:
Ja, nu blir det riktigt trist även i Pattaya. Det är nog lite blandat mer folk från Bangkok och lokal smitta. Det har ju stängts ner en del ställen i Chonburiområdet där smitta hittats, någon isfabrik och ett par "Construction camps" bland annat. Även att marknader har hållit öppet där folk trängs har säkert också bidragit en del.

Nu stängs också banker, postkontor och annat, så det verkar som att det verkligen bara är matställen och mataffärer som får hålla öppet nu. Vilket nu gör att det enda "roliga" folk kan göra är att åka och handla mat, så då blir det trängsel i mataffären istället.

Hörde också på thainyheterna att dom pratade om att införa restriktioner gällande hur många man får åka till mataffären, och även att kanske bara tillåta 3 dagar i veckan då man får gå ut. Skitsmart att alla ska in och trängas i matbutiken samtidigt...

Av nyfikenhet så undrar jag vad det är man protesterar mot/för när det kommer till regeringens Corona-hantering.

Är det alla lockdowns man är emot? Vill folket att Thailand ska öppna upp och skita i alla restriktioner?

Eller är man förbannade åt andra hållet, att det görs för lite?

På Alex inlägg verkar det som det är det första.

Antar att det är en del missnöje med antalet vaccindoser samt vilket (vilka?) fabrikat som för tillfället erbjuds?

Helt enkelt, mer specifikt vad är det Thailändska folket är för och emot i nu läget?
Citera
2021-07-19, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Av nyfikenhet så undrar jag vad det är man protesterar mot/för när det kommer till regeringens Corona-hantering.

Är det alla lockdowns man är emot? Vill folket att Thailand ska öppna upp och skita i alla restriktioner?

Eller är man förbannade åt andra hållet, att det görs för lite?

På Alex inlägg verkar det som det är det första.

Antar att det är en del missnöje med antalet vaccindoser samt vilket (vilka?) fabrikat som för tillfället erbjuds?

Helt enkelt, mer specifikt vad är det Thailändska folket är för och emot i nu läget?

Utan att vara helt insatt i det hela, så tror jag det är lite både och.
Vaccineringen är ett fiasko, och nu en lockdown som påverkar så många i hela landet. En lockdown som i princip måste fortsätta till stora delar av befolkningen är vaccinerade, vilket inte kommer ske, så den är rätt värdelös egentligen.

Såg idag en Instagrampost från en av mina thailändska vänner som löd typ "We asked for vaccine, instead you gave us teargas and rubber bullets".
Citera
2021-07-19, 09:33
Medlem
Citat:
Vaccineringen är ett fiasko, och nu en lockdown som påverkar så många i hela landet. En lockdown som i princip måste fortsätta till stora delar av befolkningen är vaccinerade, vilket inte kommer ske, så den är rätt värdelös egentligen.

Såg idag en Instagrampost från en av mina thailändska vänner som löd typ "We asked for vaccine, instead you gave us teargas and rubber bullets".

Lockdown verkar endast gälla 13 provinser av 77st. Ingen provins i Norra eller nordöstra provinserna är nedstängda. I Södern är det endast djupaste södern.

Vaccineringen går dåligt. Det beror på dåligt utbud av vaccin. Dessutom har man litat mycket sinovac. Man var helt enkelt dåliga på att säkerhetställa tillräckliga mängder vaccin. Skälet är säkert flera. Thailand har tidigare sluppit större vågor av Covid, snålhet och dåligt tänkt angående logistik är nog de stora skälen. Dessutom gillade man sinovac - billigt?

Thailand är fångat i ett dilemma. Stänger man ner för mycket så drabbas ekonomin. Men gör man det inte så får man en större spridning. Så man försöker minska skadorna på ekonomin genom att bara stänga ner vissa provinser.
Citera
2021-07-19, 10:25
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Alla måste ju i princip sitta inne isolerade tills smittan är borta. Släpper man ut folk innan dess så börjar det om igen.
Citera
2021-07-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Lockdown verkar endast gälla 13 provinser av 77st. Ingen provins i Norra eller nordöstra provinserna är nedstängda. I Södern är det endast djupaste södern.

Vaccineringen går dåligt. Det beror på dåligt utbud av vaccin. Dessutom har man litat mycket sinovac. Man var helt enkelt dåliga på att säkerhetställa tillräckliga mängder vaccin. Skälet är säkert flera. Thailand har tidigare sluppit större vågor av Covid, snålhet och dåligt tänkt angående logistik är nog de stora skälen. Dessutom gillade man sinovac - billigt?

Thailand är fångat i ett dilemma. Stänger man ner för mycket så drabbas ekonomin. Men gör man det inte så får man en större spridning. Så man försöker minska skadorna på ekonomin genom att bara stänga ner vissa provinser.

Ja, det är inte landsomfattande, men de provinser som stänger ner är ju inte direkt små och obetydliga provinser, så det lär få rätt stora konsekvenser.

Gällande vaccinet har man gjort ett antal missar tycker jag. Man har använt sig av ett vaccin som inte är vidare effektivt, och dessutom den inhemska vaccinproduktionen är rätt problematisk då Siam Bioscience har fått ensamrätt på AZs vaccin. (Ägaren av företaget är Crown Property Bureau.)

Thanathorn Juangroongruangkit uttryckte tidigare i år kritiska synpunkter på att man i så stor omfattning litar på "The Royal Vaccine", och har också ställt sig frågande till de löften gällande volymen på produktionen som inte inte kommit upp i dom siffror man hade som målsättning, och orsakar såklart nu en hel del problem här.

Att man sen inte tillåtit privatsjukhus importera och administrera vaccinet är såklart också rätt märkligt...
Citera
2021-07-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Alla måste ju i princip sitta inne isolerade tills smittan är borta. Släpper man ut folk innan dess så börjar det om igen.

Precis, vilket inte går, eftersom folk måste ha mat.
Citera
2021-07-19, 12:56
Medlem
Citat:
Ja, det är inte landsomfattande, men de provinser som stänger ner är ju inte direkt små och obetydliga provinser, så det lär få rätt stora konsekvenser.

Gällande vaccinet har man gjort ett antal missar tycker jag. Man har använt sig av ett vaccin som inte är vidare effektivt, och dessutom den inhemska vaccinproduktionen är rätt problematisk då Siam Bioscience har fått ensamrätt på AZs vaccin. (Ägaren av företaget är Crown Property Bureau.)

Thanathorn Juangroongruangkit uttryckte tidigare i år kritiska synpunkter på att man i så stor omfattning litar på "The Royal Vaccine", och har också ställt sig frågande till de löften gällande volymen på produktionen som inte inte kommit upp i dom siffror man hade som målsättning, och orsakar såklart nu en hel del problem här.

Att man sen inte tillåtit privatsjukhus importera och administrera vaccinet är såklart också rätt märkligt...

Jag vet inte om det är helt märkligt att privatsjukhus får importera och administrera vaccinet

Normalt är Thailand bra på producera medicin/Vaccin. De har flera företag som är duktiga.

Att ett Siam företag la vantarna på kontraktet är inte heller så konstigt. Då Siam företagen stödde kuppen.

PS Jag tror faktiskt jag har träffat Thanathorn Juangroongruangkit på ett bröllop. Dock vet jag inte mer om honom än någon annan.
Citera
2021-07-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vet inte om det är helt märkligt att privatsjukhus får importera och administrera vaccinet

Normalt är Thailand bra på producera medicin/Vaccin. De har flera företag som är duktiga.

Att ett Siam företag la vantarna på kontraktet är inte heller så konstigt. Då Siam företagen stödde kuppen.

PS Jag tror faktiskt jag har träffat Thanathorn Juangroongruangkit på ett bröllop. Dock vet jag inte mer om honom än någon annan.

Jag tycker det är märkligt att dom inte får importera vaccin, men jag kan ju också missa något. (Förutom då att Siam Bioscience ska få fler ordrar)

Att Siam Bioscience fick kontraktet är kanske inte så konstigt med tanke på vem som äger företaget. Det är ett företag som aldrig tidigare tillverkat vaccin, och ser man det från det hållet, så är det konstigt, speciellt som du säger att finns företag som är duktiga på att producera vaccin i landet redan...
Citera
2021-07-19, 14:46
Medlem
Citat:
Jag tycker det är märkligt att dom inte får importera vaccin, men jag kan ju också missa något. (Förutom då att Siam Bioscience ska få fler ordrar)

Att Siam Bioscience fick kontraktet är kanske inte så konstigt med tanke på vem som äger företaget. Det är ett företag som aldrig tidigare tillverkat vaccin, och ser man det från det hållet, så är det konstigt, speciellt som du säger att finns företag som är duktiga på att producera vaccin i landet redan...

Eftersom det är Siam Bioscience som producerar Sinovac och de tar mer betalt för en spruta än vad något annat bolag gör så vill regeringen att de allra flesta ska ta Sinovac. Det är korruption som styr.

Moderna kommer i Oktober.
AZ kan man ta nästa vecka i stortsett om man har WP genom ett BOI bolag.
Har länken dit om det är någon som vill boka in sig. Skickar PM isf.

Förresten vart är det du brukar spela golf? 42 Tee?
Citera
2021-07-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stray-
Eftersom det är Siam Bioscience som producerar Sinovac och de tar mer betalt för en spruta än vad något annat bolag gör så vill regeringen att de allra flesta ska ta Sinovac. Det är korruption som styr.

Moderna kommer i Oktober.
AZ kan man ta nästa vecka i stortsett om man har WP genom ett BOI bolag.
Har länken dit om det är någon som vill boka in sig. Skickar PM isf.

Förresten vart är det du brukar spela golf? 42 Tee?

AZ har jag blivit erbjuden via jobbet, men tackar nej till det. Väntar på Moderna istället vilket jag får om 3 månader, om nu allt går som det ska.

Driving range på soi 42 ja, men det blir nog att byta nu när dom tagit bort sina högre tees, går ju inte att öva drivern (för mig) när dom är så låga. Frågade idag om dom inte hade högre, men det hade dom inte då folk uppenbarligen slog för långt då. Riktig golf spelar jag oftast på Thana City eller Phoenix i Pattaya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in