2021-07-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag vet inte riktigt vilken utvärdering du är ute efter så jag har tydligen länkat "fel" dokument. Jag gör ett sista försök, sedan får du leta själv i de länkar du fått tidigare. Hoppas du nu hittar den info du söker, som jag dessvärre inte vet vad det är.

https://www.ema.europa.eu/documents/assessment-report/comirnaty-epar-public-assessment-report_en.pdf

https://www.ema.europa.eu/documents/assessment-report/spikevax-previously-covid-19-vaccine-moderna-epar-public-assessment-report_en.pdf

https://www.ema.europa.eu/documents/assessment-report/vaxzevria-previously-covid-19-vaccine-astrazeneca-epar-public-assessment-report_en.pdf

https://www.ema.europa.eu/documents/assessment-report/covid-19-vaccine-janssen-epar-public-assessment-report_en.pdf

Jag har sagt 4-5 ggr att det är specifikt utvärderingen av fas 3 jag letar efter, har du ändå inte förstått det?

Jag vet ju att dom inte är klara så kommer inte leta efter utvärderingen av fas 3 studierna. Men vi kan ju nu konstatera att du gjort ett tappert försök att hitta dom men inte lyckats iom att du nu ber mig leta istället..
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-07-18 kl. 16:52.
Citera
2021-07-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Eftersom du inte förstår att något kan vara godkänt trots villkor så kan jag inte förklara det för dig.

Covid kanske har sänkt din kognitiva förmåga, vad vet jag.
Jo det är ju det jag säger att det är villkorligt godkänt. Du har dock fått för dig att läkemedel som benämns som villkorligt godkänt är samma sak som ett godkänt läkemedel men där finns ju skillnader, får se om poletten nå sin trillar ner för dig du verkar inte snabblärd direkt..
Citera
2021-07-18, 16:54
Medlem
Citat:
Källa: Läkemedelsverket.

Det är läkemedelsverkets definition av "godkänt" som betyder något.
Inte din hittepå-definition...

Ledtråd för trögtänkta att vaccinen är godkända: Dom erbjuds till allmänheten...
Villkorligt godkända läkemedel erbjuds också till allmänheten när dom får det godkännandet, som i detta fall..
Citera
2021-07-18, 17:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Villkorligt godkända läkemedel erbjuds också till allmänheten när dom får det godkännandet, som i detta fall..

Är det godkänt eller inte? Finns väl inte så mycket mer att diskutera i den definitionsfrågan?
Citera
2021-07-18, 17:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Är det godkänt eller inte? Finns väl inte så mycket mer att diskutera i den definitionsfrågan?

Godkänt i den mening att det får användas: Ja.

Färdigt vaccin enligt konstens alla regler: Nej

Det går inte att ta fram fullt godkända och utvärderade vacciner på så kort tid.
Citera
2021-07-18, 17:23
Medlem
Citat:
Källa: Läkemedelsverket.

Det är läkemedelsverkets definition av "godkänt" som betyder något.
Inte din hittepå-definition...

Ledtråd för trögtänkta att vaccinen är godkända: Dom erbjuds till allmänheten...

Dom är nödgodkända eller villkorat godkända vad du vill använda för ord.
Det pågår fortsatt studier och fler biverkningar adderas efter som.

Dom är inte godkända på ”riktigt” som tbe vaccin är eller Alvedon t.ex.
Citera
2021-07-18, 17:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Det går inte att ta fram fullt godkända och utvärderade vacciner på så kort tid.

Det här är ganska intressant. Vad är kort tid? Varför måste det ta X antal tid? Vet du varför det tar X antal tid innan godkännande?

Enligt en annan skeptiker, som du, så har vaccinen funnits redo i tio år. Svårt att veta hur det ligger till enligt skeptikerna.
Citera
2021-07-18, 17:26
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Exakt vad är det som inte går ? Man har följt samma procedur som alltid gällande faser. Vet du att det normalt är långa väntetider på att ansöka och tillstånd till att genomföra kliniska studier? Nu prioriterade man om i kön så prövningarna gällande covidvaccin kom först i kön. Bara där tjänade man in månader/ år i processen..
Citera
2021-07-18, 17:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Exakt vad är det som inte går ? Man har följt samma procedur som alltid gällande faser. Vet du att det normalt är långa väntetider på att ansöka och tillstånd till att genomföra kliniska studier? Nu prioriterade man om i kön så prövningarna gällande covidvaccin kom först i kön. Bara där tjänade man in månader/ år i processen..

De är fortfarande inte helt färdiga hur gärna du än vlll det. Sluta ljug!
Citera
2021-07-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jo när Läkemedelsverket har fler definitioner är de det. Dom är villkorligt godkända. Googla om du vill lära dig mer. Sen kan man ju stoppa huvudet i sanden och säga att man skiter i hur saker och ting definieras korrekt och göra sin egen bedömning där man endast har med ”inte godkänd” och ”godkänd”.
Citera
2021-07-18, 17:34
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
De är fortfarande inte helt färdiga hur gärna du än vlll det. Sluta ljug!

Vad är man inte färdig med och vad ljuger jag om ?
Citera
2021-07-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vad är man inte färdig med och vad ljuger jag om ?
Utvärderingen av fas 3 för långsiktiga effekter är man inte klar med, frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in