2021-07-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Läser du inte media? 99,2 procent av de som dog av covid-19 i USA i juni var inte vaccinerade enligt Fauci.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/fauci-n%C3%A4stan-alla-som-d%C3%B6r-i-covid-%C3%A4r-ovaccinerade/ar-AALLkWN
Nää varför skulle jag göra det? Usa skiter jag i totalt ! kalle anka land... för mig får de göra parkeringsplatser av allihopa. Tänkte mer på Sverige..

Dock rätt innehållslös artikel.. läre ju finnas bättre? Som innefattar ålder och hälsostatus ? Borde vara rätt intressant, sedan var det lilla son stod där väldigt vinklad åt pro-vax..

Finns det inget helt neutralt?
Senast redigerad av ArganaS 2021-07-17 kl. 09:23.
Citera
2021-07-17, 09:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har aldrig sagt att äldre och multisjuka inte bör vaccinera sig. Men för yngre och friska är det inte lika självklart. Och i synnerhet inte när det inte ens är ett färdigt vaccin ännu.
Det har jag förstått. Men vad tänker du dig att dina efterfrågade parametrar tillför egentligen? Oavsett om man är gammal, multisjuk, överviktig eller diabetiker och är vaccinerad så överlever man i regel. Över 99 procent av de döda i USA i juni var inte vaccinerade. Det talar sitt tydliga språk. Av de som dog och inte var vaccinerade så följer det troligen (min killgissning) samma trend som tidigare, att det i första hand är äldre och riskgrupper som drabbats hårdast av dödsfallen. Sedan något som sällan nämns av kritiker till vaccinerna är att det skyddar många från allvarlig sjukdom och minskar belastningen inom sjukvården och IVA. Det är inte bara för att man riskerar att dö som man bör vaccinera sig.
Citera
2021-07-17, 09:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Läser du inte media? 99,2 procent av de som dog av covid-19 i USA i juni var inte vaccinerade enligt Fauci.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/fauci-n%C3%A4stan-alla-som-d%C3%B6r-i-covid-%C3%A4r-ovaccinerade/ar-AALLkWN

Är det någon som tror på denna man längre?

Det här låter mer rimligt..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A3rjpr/danska-experten-corona-ar-inte-farligt-langre
Citera
2021-07-17, 09:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Är det någon som tror på denna man längre?

Det här låter mer rimligt..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A3rjpr/danska-experten-corona-ar-inte-farligt-langre
Nu får vi skilja på äpplen och apelsiner. Jag håller med i det som står i artikeln. Men det bygger ju på att riskgrupper och väldigt många andra är vaccinerade, som fallet är i Danmark. Nu har ju fortfarande Danmark vissa problem med smittspridning, men generellt är det som beskrivs sant. Vi kan inte fortsätta i tid och evighet att ha stängda samhällen. Ju fler som är vaccinerade, desto större chans att slippa lokala utbrott och lokala stängningar.
"Niels Høiby, överläkare och professor i klinisk mikrobiologi vid Panum-institutet och Rigshospitalet, menar att det är okej med smittspridning så länge folk inte blir allvarligt sjuka eller dör.

– Covid är inte farligt längre. Det finns bara ett behov av restriktioner där lokala utbrott inträffar, och inte i allmänhet för befolkningen nationellt sett. Alla personer som är utsatta, inklusive hälso- och sjukvårdspersonal, har vaccinerats, säger Niels Høiby."
Citera
2021-07-17, 09:34
Medlem
Citat:
Om 99 procent av de som dör i covid-19 är ovaccinerade är det ändå rätt talande för vaccinets effektivitet. Du lever i förnekelse.

Självklart. Annars vore vaccinen helt värdelösa. Det intressanta är fortfarande Antal/invånare-Antal/ålder-Antal/underliggande sjukdomar för att konstare ett risk/benefit-ratio för individen. Om du löper en risk på 0.01% att avlida av en infektion så kanske det är rimligt att ta ett annorlunda beslut än om risken ä 0,7%. Då är det ändå inte många som har en sådan hög risk.

Nu baseras inte besluten så mycket på data, utan på socialt tryck och andra bekvämlighets-skäl. Och propaganda naturligtvis.
Citera
2021-07-17, 09:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Självklart. Annars vore vaccinen helt värdelösa. Det intressanta är fortfarande Antal/invånare-Antal/ålder-Antal/underliggande sjukdomar för att konstare ett risk/benefit-ratio för individen. Om du löper en risk på 0.01% att avlida av en infektion så kanske det är rimligt att ta ett annorlunda beslut än om risken ä 0,7%. Då är det ändå inte många som har en sådan hög risk.

Nu baseras inte besluten så mycket på data, utan på socialt tryck och andra bekvämlighets-skäl. Och propaganda naturligtvis.
Men hallå nu i ditt svamlande. Hur vet du typ vad andra människor baserar sin beslut på? Guud vad du sitter och hittar på liksom. Helt otroligt. *hihi*
Citera
2021-07-17, 09:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att äldre och multisjuka inte bör vaccinera sig. Men för yngre och friska är det inte lika självklart. Och i synnerhet inte när det inte ens är ett färdigt vaccin ännu.
Hack i skivan!
Vaccinerna är godkända.

Det förekommer rykten om att de villkorade godkännanden som givits alla covid-19-vacciner i Europa inte har fullgoda godkännanden. Dessa rykten är falska.
Källa: Läkemedelsverket

Är ditt syfte att destabilicera det svenska samhället genom att sprida falsk information och på så vis få medborgarna att inte längre lita på landets myndigheter?
Citera
2021-07-17, 09:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Nää varför skulle jag göra det? Usa skiter jag i totalt ! kalle anka land... för mig får de göra parkeringsplatser av allihopa. Tänkte mer på Sverige..

Dock rätt innehållslös artikel.. läre ju finnas bättre? Som innefattar ålder och hälsostatus ? Borde vara rätt intressant, sedan var det lilla son stod där väldigt vinklad åt pro-vax..

Finns det inget helt neutralt?
Det finns det säkert, men
Vilka krav ställer du på något som du ska tycka är "helt neutralt".
Citera
2021-07-17, 09:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Verkligen, lite roligt faktiskt. Sveriges sansade och balanserade strategi var lite provocerande för en del hysteriker världen över i början av Coronapandemin. Men det visade sig vara smart att ha en sansad strategi, hållbar över tid, likt Sveriges. På samma sätt kommer det nog visa sig att det är smart att köra enligt STARK när restriktioner kan tas bort.

Var inte ett dugg sansad.

Manipulering av siffror, ändring av hur man betraktar döda av eller med covid19. Man sa i början av våren 2020 att Covid19 skulle ALDRIG komma in i Sverige, haft fel i precis varenda prognos. Baserade på att det var omöjligt att få ett vaccin efter bara ett år. Skickade riktlinjer (socialstyrelsen) till äldrevården med att de skulle få palliativ vård så sjukhusen inte skulle bli överfyllda, medan man skröt hur Älvsjömässan stod helt tom.

Jämför man med våra grannar, och länder som Taiwan, Vietnam, samt Hong Kong visade snabbt hur man införde Sveriges strategi på rätt sätt så undrar man hur det gick så extremt illa för oss?

Många såg direkt att Tegnell var en "tillsatt sosse" (hans värderingar är det, men han fick positionen genom Rövfeldt) och sedan baserade allting på hur en sosse skulle hantera en kris: Lögner genom media, manipulera den delen av befolkningen som lever på godhetsknarkandet (se Tegnell Fan Club som raderade ALL kritik riktad mot Tegnell): Var totalt envis med att det var enbart en droppsmitta, barn smittar inte och munskydd fungerade inte överhuvudtaget. Tre saker som han vart tvingad att ändra sig till hösten 2020 när det vart alldeles för mycket press från övriga världen.

Jag vet inte vad England håller på med, men lockdown var bara en nödvändighet i början eftersom man inte visste vad det handlade om och man ville få ett stop på dödandet. Tegnell hade Italien som facit när smittan började komma in i Sverige, men han ignorerade det totalt. Att folk har redan glömt att de sa att Stockholm hade uppnått Flockimmunitet Maj 2020 är ju bortom mig.

Det märks att man lever i dårarnas land om man hyllar Tegnell för något överhuvudtaget.

Tack ska han väl ha för att visat att Sverige lever i en någon slags demokratur där MSM och nuvarande Regeringen har tagit över precis allting med deras efterblivna värdegrund som ska appliceras till varje pris.

Invandringen och pandemin är ett gott exempel på varför denna regering måste bort till varje pris!
Citera
2021-07-17, 09:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det finns de med stor kompetens i ämnet som pratat om potentiella faror med att massvaccinera mitt i en pågende pandemi, något vi aldrig har gjort tidigare. Dessa har det dock vägrats att lyssna på, och försök att tysta förekommer även det.
Har du några intressanta exempel vi kan få av dig?
Citera
2021-07-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Var inte ett dugg sansad.

Manipulering av siffror, ändring av hur man betraktar döda av eller med covid19. Man sa i början av våren 2020 att Covid19 skulle ALDRIG komma in i Sverige, haft fel i precis varenda prognos. Baserade på att det var omöjligt att få ett vaccin efter bara ett år. Skickade riktlinjer (socialstyrelsen) till äldrevården med att de skulle få palliativ vård så sjukhusen inte skulle bli överfyllda, medan man skröt hur Älvsjömässan stod helt tom.

Jämför man med våra grannar, och länder som Taiwan, Vietnam, samt Hong Kong visade snabbt hur man införde Sveriges strategi på rätt sätt så undrar man hur det gick så extremt illa för oss?

Många såg direkt att Tegnell var en "tillsatt sosse" (hans värderingar är det, men han fick positionen genom Rövfeldt) och sedan baserade allting på hur en sosse skulle hantera en kris: Lögner genom media, manipulera den delen av befolkningen som lever på godhetsknarkandet (se Tegnell Fan Club som raderade ALL kritik riktad mot Tegnell): Var totalt envis med att det var enbart en droppsmitta, barn smittar inte och munskydd fungerade inte överhuvudtaget. Tre saker som han vart tvingad att ändra sig till hösten 2020 när det vart alldeles för mycket press från övriga världen.

Jag vet inte vad England håller på med, men lockdown var bara en nödvändighet i början eftersom man inte visste vad det handlade om och man ville få ett stop på dödandet. Tegnell hade Italien som facit när smittan började komma in i Sverige, men han ignorerade det totalt. Att folk har redan glömt att de sa att Stockholm hade uppnått Flockimmunitet Maj 2020 är ju bortom mig.

Det märks att man lever i dårarnas land om man hyllar Tegnell för något överhuvudtaget.

Tack ska han väl ha för att visat att Sverige lever i en någon slags demokratur där MSM och nuvarande Regeringen har tagit över precis allting med deras efterblivna värdegrund som ska appliceras till varje pris.

Invandringen och pandemin är ett gott exempel på varför denna regering måste bort till varje pris!
De sansade människorna förstod att Sverige taktik var den bästa redan från början.
Nu börjar andra länder erkänna det också.
Du kanske fattar det nån gång också?
Tur man bor i Sverige.
Citera
2021-07-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hack i skivan!
Vaccinerna är godkända.

Det förekommer rykten om att de villkorade godkännanden som givits alla covid-19-vacciner i Europa inte har fullgoda godkännanden. Dessa rykten är falska.

Är ditt syfte att destabilicera det svenska samhället genom att sprida falsk information och på så vis få medborgarna att inte längre lita på landets myndigheter?

Ooops hack i skivan. Vaccinen är villkorligt godkända.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin Företog först inte varför du inte gav länk men det stog ju så tydligt i länken så då blev det enklare att fatta.

”De vacciner som är godkända i Sverige och EU har villkorade godkännanden, vilket innebär att det finns krav på företaget att sammanställa ytterligare dokumentation som inte funnits med vid godkännandet.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in