Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Att jag lever i en verklighet där någonting över mig kan förändras.
Jag är nyfiken kring en sak och undrar din åsikt om det.
Det ligger alltid en agenda bakom vad en organisation eller regering/regeringar vill att befolkningen ska känna till. Så i detta fall kring en platt jord. Vad skulle de som mörkar denna sanning i din mening tjäna på att övertala och hålla hela världens befolkning bakom ljuset med detta? På vilket sätt spelar det roll för ledare om befolkningen tror jorden är platt eller rund, vad är motivet?
Sedan så är detta alltså också så pass organiserat och tätt mörkat att alla rymdmyndigheter och företag i branschen i dussintal olika länder med sina hundra tusentals anställda inte haft en ända visselblåsare. Inte ett knyst eller bevis. Vart är motsvarigheten till Snowden för alla dessa anställda runt om i världen som kan bryta en sådan oerhört stor mörkning och bli världskändis och kämpe på kuppen? Oddsen för att det inte skett är i stort sätt obefintligt i min mening. Snowden jobbade enbart på NSA i USA. Nu snackar vi en koordinerad mörkning över alla länder och företag i branschen, utan någonting alls.
Har svårt att tro på hela plattjord grejen med de oddsen samt att det finns 0 motiv för denna mörkning. Varför mörka?
Kan även tillägga att här har vi en 18 äring som ska ut till rymden
https://www.npr.org/2021/07/15/1016510564/blue-origin-space-18-year-old-bezos-oliver-daemen-netherlands?t=1626450153596
Dödar de honom när han ser sanningen att jorden va visst platt eller betalar de av honom för att mörka?
Vilken plattjord troende som helst får gärna svara sin åsikt kring mina funderingar. I min värld går inget av det ihop. Ni kanske bara tror så mycket på detta för att ni vill att det ska vara sant av gud vet varför.