2021-07-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag minns inte riktigt. Minns mest bossarna som jag slog om och om igen i time trial osv. Minns lite fillers och långt intro men annars tyckte jag det var bra linjärt.

Det var faktiskt det jag syftade på mest. Silent realms är väl en väldigt liten del av spelet? Minns att jag också hade lite svårt för det men är ju inte så att det var flera timmar väl? Och att börja om? Jaha? Inte så man förlorar flera timmars spelande pga. det om man inte är totalt urusel. Aja vi får se på... Inte fredag för ska vara asbra väder i helgen haha.

Personligen gillade jag introt av spelet. Annars så tänker jag på t.ex. att samla noterna i vattnet, söka runt med svärdet och hjälpa NPCs.

Silent Realms räknar jag inte som något dåligt, utan det erbjöd något unikt i spelet. Och ja antalet Silent Realms kan man räkna på en hand, och det upptar knappast så mycket av ens tid såtillvida man inte är helt otroligt kass.

Jag kommer själv inte köpa spelet, men jag har å andra sidan spelat det ett antal gånger på Wii redan så jag känner inget jättebehov av det. Har redan en stor backlog av spel så jag är inte direkt desperat efter spel.
Senast redigerad av Patch1 2021-07-15 kl. 00:35.
Citera
2021-07-15, 04:53
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
1 miljard gånger bättre än breath of the wild men tusen gånger sämre än twilight princess & ocarina of time.

Håller med ett bra Zelda spel men måste nog säga att att Twilight Princess är peak zelda. Ocarina är förmodligen det bästa spelet men lider idag av att vara 1:st gen 3d grafik.
Citera
2021-07-15, 05:43
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
1 miljard gånger bättre än breath of the wild men tusen gånger sämre än twilight princess & ocarina of time.

Botw gör alla äldre Zelda-spel mer eller mindre obsoleta. Kan spela dem av nostalgiska skäl, men man kommer inte ifrån att Botw spelar i en helt annan liga...
Citera
2021-07-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Håller med ett bra Zelda spel men måste nog säga att att Twilight Princess är peak zelda. Ocarina är förmodligen det bästa spelet men lider idag av att vara 1:st gen 3d grafik.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Botw gör alla äldre Zelda-spel mer eller mindre obsoleta. Kan spela dem av nostalgiska skäl, men man kommer inte ifrån att Botw spelar i en helt annan liga...

Att jämföra BotW med tidigare 3D-Zeldas är nästan lite som att jämföra 3D-Zelda med 2D-Zelda. Helt enkelt för olika för att en jämförelse ska kännas meningsfull. Nintendo var förmodligen helt fokuserade på friheten i BotW vilket gjorde att storyn blev riktigt bristfällig (åtminstone berättandet). Även ett open world-spel i klass med BotW kan ha betydligt mer storyberättande i det utan att offra friheten. Men visst spelet kostade troligen Nintendo otroliga mängder pengar att producera, och de valde förmodligen att fokusera det mesta på just gameplayet, och det blev ett väldigt bra spel i slutändan så inget att egentligen sura över.

Hoppas däremot att tvåan kan försöka balansera upp det mera, utan att offra friheten allt för mycket. Personligen gillar jag båda stilar, så skulle vilja ha ett Zelda som var typ 50 % BotW och 50 % Twilight Princess/Skyward Sword. Mycket frihet, men ändå viss linjäritet så att story kan få mer fokus.

Twilight Princess var må hända väldigt bra, men var pinsamt enkelt (fiender och bossar) och den öppna världen var onödigt tom. Det hade räckt med att placera några Guardian Stalkers eller motsvarande på de stora fälten i Twilight Princess, samt mer värdefulla grejer att samla på, och det hade gjort enorm skillnad.
Citera
2021-07-16, 15:47
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Spelat en kort stund. Inte svingat så mycket svärd än men än så länge känns kontrollerna... sådär. Typ ingen skillnad mot Wii tyvärr. Verkar som man kommer få kalibrera ofta. Inte provat utan viftande än.

Men jäklar vad snyggt det är i jämförelse av originalet. Amiibon är väldigt välgjord också, fina detaljer.
Citera
2021-07-17, 11:56
Medlem
Femdomfjantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Spelat en kort stund. Inte svingat så mycket svärd än men än så länge känns kontrollerna... sådär. Typ ingen skillnad mot Wii tyvärr. Verkar som man kommer få kalibrera ofta. Inte provat utan viftande än.

Men jäklar vad snyggt det är i jämförelse av originalet. Amiibon är väldigt välgjord också, fina detaljer.

Har spelet en 5.1 ljudmix?
Senast redigerad av Femdomfjanten 2021-07-17 kl. 12:00.
Citera
2021-07-18, 21:26
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femdomfjanten
Vaddå, så att du & Jonte får nåt att ha till bass shakern?
Citera
2021-07-18, 22:00
Medlem
Femdomfjantens avatar
Citat:
Såg senare när den här videon kom, att spelet har support för surround sound, i den nya HD versionen av spelet.

Legend of Zelda: Skyward Sword HD Switch Tech Review - A Dramatically Improved Game!
Citera
2021-07-20, 01:07
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Såg senare när den här videon kom, att spelet har support för surround sound, i den nya HD versionen av spelet.

Legend of Zelda: Skyward Sword HD Switch Tech Review - A Dramatically Improved Game!
Ingen aning om sånt där. Ljudet är bra iaf. Har en hyfsad ny halvdyr soundbar och låter mycket bra.

Överdrev lite om hur det såg så bra ut. Var nog pga. början när man mest ser Link som är bra gjord. Mycket bakgrund ser skit ut. Störde mig som fan på viftandet. Försvarade det där i flera år när det fanns till Wii men... fan det är inte så bra. Kör med pro controller nu och känns mycket mycket bättre. Trist att man bara slår runt på spaken men ändå. Då går det att flyga, styra beetle osv. utan att man blir galen. Kom precis till öknen och då känns det som att det börjar få fart.
Citera
2021-07-20, 20:30
Medlem
Är sjukt sugen att köpa remastern har dock endast ett switch light. Är det spelbart utan att använda motion controls?
Citera
2021-07-21, 20:14
Medlem
Reko45s avatar
Hej. Funderar på att köpa hd och nysläppet av spelet till switch. Spelade aldrig ut de på wii och att hugga tag i de igen mitt i spelet efter 10 år känns bara knasigt...ska jag köra de igen så ska jag börja om från början.

hur som helst, en fråga jag har är om de behövs den där "motion sensor bar" för att spela spelet med rörelsekontrollerna på switch å deras joycons?? (en sån där som man hade till wii)
Citera
2021-07-21, 22:41
Medlem
Femdomfjantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
Hej. Funderar på att köpa hd och nysläppet av spelet till switch. Spelade aldrig ut de på wii och att hugga tag i de igen mitt i spelet efter 10 år känns bara knasigt...ska jag köra de igen så ska jag börja om från början.

hur som helst, en fråga jag har är om de behövs den där "motion sensor bar" för att spela spelet med rörelsekontrollerna på switch å deras joycons?? (en sån där som man hade till wii)

Du trycker på Y-knappen för att nollställa gyrot, sensor baren gjorde det på Wii tillsammans med den infraröda kameran som Wii remote Controllern hade. Wii Sensor Bar är bara en infraröd lampa egentligen, den känner av ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in