Citat:
Ursprungligen postat av
allan78
Så länge man bor i ett villaområde med snittpriser över 10m så är man lugn. För 99% av alla andra som inte har privilegiet att klara det: jag beklagar.
Medan du sitter och runkar åt dig själv och ditt eget välmående kan du ta och fundera över när
home invasions på allvar börjar i Sverige, vilka hus tror du man bryter sig in i då? Jannes i Bagarmossen eller Philips i Djursholm? Om du bor på en stor tomt med buskar och träd, är du säker på att grannarna kommer höra när du vrålar av smärta eller dina barn skriker av skräck? Jag bor själv privilegierat men jag är inte dummare än att jag begriper att vi alla kommer drabbas, jag har dessutom tillräckligt med empati för att uppriktigt sörja när mina mindre bemedlade landsmän far illa.
En annan sak du kanske inte tänkt på är att om du kör en fin bil så ökar risken för
carjacking samt du exponerar dig för att du kanske har värdesaker hemma. Det smartaste man kan köra idag är en några år gammal lägre medelklassbil. Köra MB, BMW eller Audi med lite motor i så har man direkt blicken på sig, dvs den där blicken man inte vill ha på sig.