2021-07-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Jävlar vad SD är fokuserade på ras

Är dom månne rasister?

🤷‍♂️

Nu var det ju du som nämnde ras och inte SD.

Vem är rasisten?
Citera
2021-07-14, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
https://twitter.com/RichardJomshof/status/1414895085871931396

Har han rätt?

Menar sionisten Jomshof att Sverige är en etnostat eller borde vara en etnostat eller vad babblar sionisten Jomshof om?

Innebär detta att SD lämnat den öppna svenskheten eller är han ute och cyklar lika mycket nu som när han pratade om Islam som en vedervärdig religion?
Citera
2021-07-14, 23:09
Medlem
Om man vill få högerblivna människor att gå bananas räcker det att påstå självklarheter som att:
1. Det finns ett svenskt folk.
2. Sverige är det svenska folkets land.
3. Det svenska folket är Sveriges alla medborgare.
Citera
2021-07-14, 23:12
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Om man vill få högerblivna människor att gå bananas räcker det att påstå självklarheter som att:
Det svenska folket är det folk som härstammar härifrån och har bott här i årtusenden.
Citera
2021-07-14, 23:12
Medlem
imsmurts avatar
Citat:

Du använder "folk" fel när du blandar in medborgares status i det hela. Som om medborgarskap skulle vara signifikant till vilket folk man tillhör.
Du är en dumskalle helt enkelt.
Citera
2021-07-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Det svenska folket är det folk som härstammar härifrån och har bott här i årtusenden.
Den definitionen kan du ha om du vill. Min definition, som är mycket vettigare, är att alla som idag lever i Sverige tillhör det svenska folket.
Citat:
Ursprungligen postat av imsmurt
Du använder "folk" fel när du blandar in medborgares status i det hela. Som om medborgarskap skulle vara signifikant till vilket folk man tillhör.
Det finns alla möjliga sätt på vilket man kan definiera ett "folk". Det kan definieras utifrån ras, kultur, religion, nationalitet o.s.v. Min definition är inte mer felaktig än din.
Citera
2021-07-14, 23:24
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Menar sionisten Jomshof att Sverige är en etnostat eller borde vara en etnostat eller vad babblar sionisten Jomshof om?

Innebär detta att SD lämnat den öppna svenskheten eller är han ute och cyklar lika mycket nu som när han pratade om Islam som en vedervärdig religion?

Den öppna svenskheten borde de ha kastat i soptunnan för längesedan.
Citera
2021-07-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Varierat lite genom åren men nu vände jag mig emot att du aldrig hade hört talas om skåningar som inte ville vara svenskar. Du menade tom att du inte skämtade om det.

Jag var nog inte del i den diskussionen.

Jag har vetat om Skånepartiet läääänge. Men jag vet att de är ett litet parti som dessutom tappat i betydelse med åren.

Senaste Riksdagsvalet fick de 0,005%

De har däremot intressanta sakfrågor förutom separationen från Sverige.
Nato-medlemskap, avskaffande av TV- och Radiomonopolet (som delvis drivits igenom), restriktiv invandringspolitik och avskaffandet av islam i Skåne.

Jag tycker bättre om Skånepartiet än SD för de är mer antistatliga och mer för marknadsekonomi och lägre skatter.
Men lite off-topic, men intressant.
Citera
2021-07-14, 23:25
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
De är lyxsökare utan den minsta vilja att bli en del av Sverige
De vill ha gratis utbildning och gratis vård. Majoriteten har inte flytt krig utan vill ha del av vårt välstånd. Nu när det är fred, varför återvänder de inte och bygger upp Syrien? För att de inte kommer från Syrien utan angett det för att få asyl.

Det är bättre med hjälp på plats.
Bygg skolor där, hjälp dem med infrastruktur. Men när de flesta aldrig kommer att bli en del av Sverige eller bidra till samhället är återvandring bästa alternativet.

Invandringen är en belastning för svenska samhället och det svenska folket.

Du använder subjektet De och verbet är. Har du pratat med alla? Nej, det har du inte. Hur många har du velat prata med och försöka skapa dig en rättvisare bild än att bara gå på massa trams som du läser på internet och får höra från dina likasinnade vänner? Förmodligen 0. Istället för att stå feg bakom en hatkänsla som du inte vågar ta tag i, så löser du ditt psykiska mående genom att hata. Patetiskt och otroligt ohälsosamt.
Citera
2021-07-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imsmurt

Ja det där är väl en variant av NPC-favoriten "vi är alla världsmedborgare". För korkat för att bemöta helt enkelt.
Citera
2021-07-14, 23:29
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu är det så att jag föddes här. Visst, det kan man tacka Gud för. Det hade kunnat vara betydligt värre. Jag önskar de människor som du skriver inget annat än gott och det bästa av livet. Dock så behöver detta liv inte vara i Sverige. Vi har redan sett ur samhället krackelerar pga den totalt oansvarlösa invandringen till Sverige. Vi har sett viss brottslighet skena. Du skriver om emapti. Känner du det minsta empati för de flickor och kvinnor som har blivit våldtagna av utlänningar, alla de skolbarn som har mobbats och trakasserats av invandrarbarn, alla barn som blir förnedringsrånade? Har du ens det minsta emapti i kroppen för dem?

Jag är personligen vare sig hatiskt eller tycker illa om andra personer pga deras etnicitet. Dock så måste man förstå hur samhällen fungerar och att bedriva den migrationspolitik som Sverige periodvis bedrivit har fullkomligt galet och i värsta fall kan få mycket allvarliga konsekvenser för kommande generationers svenskar.

Det är du som väljer att skapa en verklighet som är som en systemkollaps. Våga stöta dina tankar mot en riktig verklighet istället. Åk ut till platser du inte tycker om. Prata med människor. Vidga dina vyer. Om du istället väljer att stoppa huvudet i sanden och inte lyssna överhuvudtaget på några andra källor och fakta, då är ju allt meningslöst. För du vet ju redan allt.
Citera
2021-07-14, 23:30
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
"Det svenska folket är Sveriges alla medborgare"???
Senast redigerad av Kallis 2021-07-14 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in