2021-07-14, 16:49
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Skandinavisk är just skandinavisk, varken svensk eller dansk. En dansk kan inte bli svensk, läs lite historia om varför.

Haha, etnorasistern bråkar inbördes. Det är bara för dråpligt!
Citera
2021-07-14, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Du får snacka ihop dig med din frände Stainarr.

Era definitioner är väldigt olika. Vad gäller! Jag måste veta om jag är svensk!

Kom din släkt hit efter Tager Erlander var statsminister EJ SVENSK!.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Skandinavisk är just skandinavisk, varken svensk eller dansk. En dansk kan inte bli svensk, läs lite historia om varför.

Jo, det kan den. Du är en idiot. Hej då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Svenska folket kan se ut hur som helst. Det är befolkningen i Sverige.

Nej, det är det inte.

Du pratar om medborgarskap. Jomshof pratar om Sveriges ursprungsbefolkning. Två helt olika saker med helt olika betydelser.
Citera
2021-07-14, 16:51
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Den är 22 sidor lång.

När går gränsen för att vara svensk? Invandrad före 1963?
Kiwi and the Dogboys förklarar pedagogiskt vilka svenskarna är med en glad trudelutt:

Kiwi - Svenskar är vita
https://vimeo.com/285818568
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, och de palestinska judarna var just "palestinska" för att området kallades Palestina, bland annat av britterna. Idag är samma judar, om de fortfarande är vid liv och bor kvar, israelska judar och det finns förstås även israelska kristna, israelska muslimer, etc. etc. Någon enhetlig folkgrupp med namnet palestinier existerar inte, lika lite som att det existerar någon enhetlig folkgrupp som kallas israeler. Man kan mycket väl vara jude, arab, beduin, eller något annat och samtidigt vara israel då det senare är en nationalitetsbeteckning.

Hur som helst handlar den här tråden inte om Israel och i ärlighetens namn orkar jag inte diskutera frågan Israel - Palestina då den inte sällan ger upphov till evighetsdiskussioner. Min poäng är bara att det inte är speciellt konstigt att en svensk nationalist stöder eller visar sin uppskattning för andra nationalister och att sionism i grunden är en nationalistisk idé.

Håller med dig blev lite OT. Behöver inte diskutera denna fråga.

Tycker bara att det känns lite konstigt att han pratar ursprungsbefolkning och sedan så står partiet bakom Israel. Förstår det nationalistiska, men samtidigt får jag intrycket att han lika enkelt skulle kunna bli EU-nationalist i sådant fall. Bildandet av EU som nation.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Då tror du fel

Ok, kan du ge ett exempel på ett (utvecklat) land som exempelvis inte tillåter en mörkhyad person att flytta till landet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Nej, det är det inte.

Du pratar om medborgarskap. Jomshof pratar om Sveriges ursprungsbefolkning. Två helt olika saker med helt olika betydelser.

Ursprungsbefolkningen var mörkhyade.
Citera
2021-07-14, 16:52
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Vi får väl säga såhär: vi befinner oss i en bisarr situation pga dom som tyr denna värld. Men i ett normalläge skulle fortfarande en viss grad av invandring vara något positivt, även för genpoolen.

För att Gud har satt dom där såklart

I ett normalläge så hade Sverige haft lika många blattar och negrer som vi hade på 60-talet.
Citera
2021-07-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
https://twitter.com/RichardJomshof/status/1414895085871931396

Har han rätt?

Eftersom jag är Skåning är landet inte mitt.
Citera
2021-07-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Ursprungsbefolkningen var mörkhyade.

Källa på det?
Citera
2021-07-14, 16:57
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ok, kan du ge ett exempel på ett (utvecklat) land som exempelvis inte tillåter en mörkhyad person att flytta till landet?

Nationsgränser finns till för att skydda folket som bor innanför dessa gränser.

Du kan inte jämföra dagens värld med hur det såg ut för 100-150 år sedan. Idag lever vi i en globalistisk sörja.
Men som svar på din fråga så tillåter varken Ungern eller Polen några negermigranter förutom i mycket särskilda fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in