2021-07-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu börjar du skriva ihop och upprört igen. Radbryter ditt inlägg !

Lugna ner dig vi kommer inte avgöra valet i USA!

Svar: Nej deras fel mountade var inte för att köra mjukvaran utan bara inkompetens att de körde hitta fel på denna hårddisk program men de körde det bara med en hårddisk i en RAID.

Ja routern kan logga otillbörlig access men det gör även datorerna.

Varför ska någon lämna ut lösenord till en PARTISK revision som INGEN vet vem som finansierar?

Hur många Advokater hade GQP i Maricopa county?
Svar: Lika många det gäller att var snabb och på alla ställen i valen i USA.

Du vet inte vad du pratar om. GOP hade inte 100 advokater i AZ. Bara desperata människor betalar för så många advokater. Vad är det för datorer du pratar om??

Vad är detta för svammel? "Svar: Nej deras fel mountade var inte för att köra mjukvaran utan bara inkompetens att de körde hitta fel på denna hårddisk program men de körde det bara med en hårddisk i en RAID." ?????
Är du säker på att du inte vill att jag ska byta språk Du verkar ha stora problem med att uttrycka dig på svenska.
2021-07-14, 01:40
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dandh
De kommer ju inte ens in i maskinerna för att se det!!!
De vägrar att lämna ut lösenorden.
Därför är routrarna intressanta. De kan se maskinens IP-nummer men de kan inte se om den vart uppkopplad eller inte.

Med ett lösenord, kanske. Jag har ingen kunskap om valmaskiner så jag kan inte avgöra det.
Rad bryter igen..

Men du litar på Ninjorna som tar med sig VALDATA till en annan delstat för att "analysera"?

2021-07-14, 01:43
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Japp.

Å den ska innehålla det den är märkt med.

Inget mer inget mindre.

Tyvärr verkar så inte vara fallet i Georgia.

Någon har märkt batchen med felaktigt antal röster för fel kandidat.

Varför gör man så?

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nej nej, försök inte.

Varje "batch" (låda) ska innehålla ett exakt antal röster och hur dessa fördelades mellan kandidaterna. Oavsett om rösterna i "batchen" (lådan) sorteras eller ej.

Kolla på det här som framkommit i Georgia och återkom.

https://rumble.com/vjsm53-huge-update-on-georgia-election-audit.html

Det stämmer inte Emma.

Och dokumenten innehåller det som fanns i alla batcherna.

Men nu tror du hur som helst att batch betyder på låda. Och du ska vara rätt person att avgöra att saker och ting inte gick rätt till med alla batch sheets?

Information angående metoderna som användes har varit offentligt sedan november. Varför har ingen upptäckt det du just upptäckt?
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Du vet inte vad du pratar om. GOP hade inte 100 advokater i AZ. Bara desperata människor betalar för så många advokater. Vad är det för datorer du pratar om??

Vad är detta för svammel? "Svar: Nej deras fel mountade var inte för att köra mjukvaran utan bara inkompetens att de körde hitta fel på denna hårddisk program men de körde det bara med en hårddisk i en RAID." ?????
Är du säker på att du inte vill att jag ska byta språk Du verkar ha stora problem med att uttrycka dig på svenska.
Demokraterna hade inte heller 100 advokater i Arizona, det var bara någonting Trump-fanatikerna hittade på. Tror du behöver fakta-kolla dina källor lite bättre.

För att förtydliga del 2: CyberNinjas påstod sig ha hittat bevis för att databaser hade blivit borttagna från servrarna som lämnades över till auditen. I slutändan visade det sig att CyberNinjas hade konfigurerat RAID-setupen fel och när de fixade till konfigureringen så fanns databaserna kvar precis där de skulle vara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Rad bryter igen..

Men du litar på Ninjorna som tar med sig VALDATA till en annan delstat för att "analysera"?

Är vi nu där igen?? De tog ingen data till en annan stat!!! Snubben de anlitade arbetade "remote" pga. corona. Som hundratals miljoner andra människor runt jorden gör just nu.
2021-07-14, 01:50
Medlem
siisters avatar
Citat:
Är vi nu där igen?? De tog ingen data till en annan stat!!! Snubben de anlitade arbetade "remote" pga. corona. Som hundratals miljoner andra människor runt jorden gör just nu.

Jo, det gjorde dom faktiskt

https://nbcmontana.com/news/local/arizona-voting-system-data-sent-to-montana-lab-as-part-of-latest-audit
2021-07-14, 01:50
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Är vi nu där igen?? De tog ingen data till en annan stat!!! Snubben de anlitade arbetade "remote" pga. corona.

Så de flyttade VAL-DATA från en delstat till en annan delstat och till någon (Vad heter denna och vilken bakgrund har denne?) på en privat gård (Vem äger denna och varför ger denne tillgång) och som INGEN har insyn till?

100% transparens!

Men du vill se routrarna och loggarna?

Vad gör de mad all denna val-data?

2021-07-14, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Routrarna kommer inte hjälpa heller på den fronten. Det är intressant att du uttalar dig så tvärsäkert då du säger själv att du inte har någon kunskap om valmaskiner. Ska vi kolla på vad några faktiska experter säger: https://eu.azcentral.com/story/news/politics/elections/2021/05/11/experts-say-giving-maricopa-county-routers-arizona-senates-election-auditors-bad-precedent/4995728001/

Är detta en tillräcklig förklaring på varför man inte vill lämna ut routrarna? Att kasta 6 miljoner dollar i sjön av ingen anledning verkar lite opraktiskt.

Jag förstår inte hur det kan skada countyt då routrarna är nedkopplade för att skickas och har så vart sedan de fick statens subpoena! Så någon risk för countyt föreligger inte ÖHT. Pure BS.
Jag har jobbat inom IT i 25 år. Jag har ALDRIG hört talas om routrar som kostar så mycket pengar.
En Cisco ASR-9922-AC kostar kanske runt 275k dollar, fullt konfigurerad och tro mig, såna routrar använder de inte. Allt är bara en "smoke screen and pure BS"
2021-07-14, 02:01
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Jag förstår inte hur det kan skada countyt då routrarna är nedkopplade för att skickas och har så vart sedan de fick statens subpoena! Så någon risk för countyt föreligger inte ÖHT. Pure BS.
Jag har jobbat inom IT i 25 år. Jag har ALDRIG hört talas om routrar som kostar så mycket pengar.
En Cisco ASR-9922-AC kostar kanske runt 275k dollar, fullt konfigurerad och tro mig, såna routrar använder de inte. Allt är bara en "smoke screen and pure BS"
Om vi antar att snittkostnaden är $500 och de har 12 000 routrar så blir det 6 miljoner dollar. Tänk på att Maricopa county är extremt stort (ungefär halva Sveriges befolkning).

Routrarna är inte nedpackade på något sätt, de är i full användning. Hur tror du countyts myndigheter skulle kunna jobba utan internetuppkopplingar? Skulle bli ganska kaos om ingen kunde arbeta på flera månader.
2021-07-14, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jo, det gjorde dom faktiskt

https://nbcmontana.com/news/local/arizona-voting-system-data-sent-to-montana-lab-as-part-of-latest-audit
O du tror på allt du läser??? Det första jag fick lära mig på universitetet var, tro inte på nåt du läser. Kanske det är annorlunda idag när alla ska indoktrineras men så var det förr.
2021-07-14, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Om vi antar att snittkostnaden är $500 och de har 12 000 routrar så blir det 6 miljoner dollar. Tänk på att Maricopa county är extremt stort (ungefär halva Sveriges befolkning).

Routrarna är inte nedpackade på något sätt, de är i full användning. Hur tror du countyts myndigheter skulle kunna jobba utan internetuppkopplingar? Skulle bli ganska kaos om ingen kunde arbeta på flera månader.

Jesus Christ.... You are a total moron. 12000 routrar?? ok. vi kör på det. Då blir det dyrt. OM det vore sant.
2021-07-14, 02:07
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Jag förstår inte hur det kan skada countyt då routrarna är nedkopplade "

Tja Ninja kör med att ingen får se vad vi gör?

Och sedan så presenterar Ninja något?

Varför lämna ut något för ninja manipulation?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in