Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Varför är det alltid någon psykotisk äldre person som tar över tråden hela tiden? Först herrgickhan, sedan ulfutredaren, och nu du?
Munskydd har funnits bra mycket längre än Biden har varit vid makten
Taiwan tryckte bort smittan över ett helt år på en befolkning på 24 miljoner i en 7x mindre yta än Sverige.
Förklara hur de gjorde det?
Med tanke på alla dina svar i denna tråd så är det uppenbart att du är totalt blåst.
Jag förstår att det är lätt att resonera som du gör, när man inte vet så mycket. Men munskydd är inte, och har aldrig varit, en variabel som betyder något i den här historien. Det vet vi eftersom vi kan jämföra länder som haft extremt hårda krav på munskydd med dom som har haft slappa krav eller inga alls. USA har också intressant data där man kan jämföra stater som haft hårda krav på munskydd med stater som inte haft några alls.
När man gör det så är munskydd inte av någon betydelse alls, faktiskt mer eller mindre noll. Det finns mängder med studier på detta och det är mer eller mindre lika vederlagt som 1+1 vid det här laget. Men det är lätt att få låginformationsmänniskor som du själv att tro att munskydd är jättesuperduper effektiva, för det VERKAR ju logiskt att en tyglapp för ansiktet gör skillnad. Men nej, ni går omkring med dom i onödan som dumma får är jag rädd.
Det som har mer betydelse är skillnader i diet hos folkslag, korsimmunitet från andra coronavirus, geografiskt läge och klimat. Simpla munskydd och godtyckliga restriktioner som bara blir dummare och dummare för var dag har inte gjort och kommer aldrig att göra någon skillnad över huvud taget.
Så grattis, du är totalt grundlurad
Sen tycker jag du, och flera andra fanatiker i tråden kan ta och studera dessa tre grafer från Taiwan, i ordning.
Smittade
Dödsfall
Vaccinerade
Ett land som inte haft några som helst problem med covid precis som du skrev, blir påkrånglade vaccinet och får...problem med covid.
Vänligen kalla inte andra för blåsta när du själv och alla andra covidianer är lika uppblåsta som heliumballonger.