Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Riskgrupperna är inte färdigvaccinerade ännu.
Jo de allra äldsta har fått sina dubbla doser. Det är det viktigaste. Sedan om man är multisjuk, storrökare och överviktig kanske man får se till att ta det lite piano till dess att man fått sina två sprutor.
Men inte fan ska alla behöva stanna hemma för den sakens skull.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Till fanatiska virus-anhängare räknar jag sådana som predikar hur ofarligt viruset är, och samtidigt varnar för hur farligt vaccinet är, och använder helt olika måttstockar för att bedöma viruset respektive vaccinet.
Jag varnar inte för att vaccinet är farligt. Jag säger bara att det fortfarande är ett experient. Farligt har jag aldrig påstått att det är för det vet jag inte. Men de långsiktiga effekterna är det ingen som vet något om än så länge.
Frågan är om det är värt att delta i experimentet eller inte och jag bedömer att det inte är värt det för mig. Men vill andra göra det så be my guest.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Du predikar mycket och gärna om virusets ofarlighet, men inte om vaccinets farlighet. Jag placerar inte dig i kategorin fanatiker. Jag betraktar dig som en simpel tramspelle.
Jag tycker inte det är tramsigt att nyansera bilden av viruset. Det är precis vad vi behöver göra.