2021-07-12, 19:18
Medlem
okok1s avatar
Aspirin halverar risken att dö:
Citat:
We included five retrospective cohort studies which met our inclusion criteria with total of 14065 participants in both groups. There were 6797 participants in the aspirin group and 7268 participants in the non-aspirin group. Our results show that the use of aspirin was associated with 53% decrease in mortality compared to non-aspirin in patients with COVID-19 (adjusted HR 0.47, 95% CI 0.35-0.63, P< 0.001, I2= 47%).
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.08.21260236v1

Nästan lika bra som ivermektin eller?
Citera
2021-07-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Mycket positivt att så många som haft covid fattar att man ändå ska ta vaccin för att förstärka sitt skydd.

Jasså vad exakt är det dom har fattat? Att risken för återinfektion inom ett år är 0,01-0,4%? Att delta inte utgör större risk att smittas igen? Att risken för allvarlig sjukdom för de 0,X% är betydligt mindre. Snabb estimering. Max 0,4% risk att återinfekteras och sedan max 0,2% risk att dö blir 0,008 promille. Alltså är risken att träffas av blixten betydligt större. Är du utanför en riskgrupp ser det ännu bättre ut. En foliehatt är nog lika nyttig som vaccin för dessa individer.

Här är en studie baserat på 4 miljoner fall i Storbritannien. Har redan delat den flera gånger men känns viktigt att unga friska människor förstår vilket enastående immunförsvar de har och slutar lyssna på hypokondriskt svammel.

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe
Citera
2021-07-12, 19:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Jasså vad exakt är det dom har fattat? Att risken för återinfektion inom ett år är 0,01-0,4%? Att delta inte utgör större risk att smittas igen? Att risken för allvarlig sjukdom för de 0,X% är betydligt mindre. Snabb estimering. Max 0,4% risk att återinfekteras och sedan max 0,2% risk att dö blir 0,008 promille. Alltså är risken att träffas av blixten betydligt större. Är du utanför en riskgrupp ser det ännu bättre ut. En foliehatt är nog lika nyttig som vaccin för dessa individer.

Här är en studie baserat på 4 miljoner fall i Storbritannien. Har redan delat den flera gånger men känns viktigt att unga friska människor förstår vilket enastående immunförsvar de har och slutar lyssna på hypokondriskt svammel.

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe

Det låter ju helt otroligt, för det går stick i stäv med vad alarmisterna skriver i tråden om deras kompisar som minsann haft covid flera gånger.

Möjligen att de testats positivt flera gånger men det behöver knappast betyda att man är sjuk.
Citera
2021-07-12, 19:57
Medlem
Vanlig influensa mår man piss i 3-6 dygn, sen börjar återhämtningen.

Covid går det tydligen i vågor, där ena dagen inte är lik nästa.
Hittills har jag känt följande:

Ont i halsen, huvudet, revbenen, nacken, ryggrad, ont i magsäcken när jag går runt.
Svettas väldigt mycket på nätterna. Tappade smak o luktförmåga dag 4 in i infektionen.
Konstant trötthet i kroppen.
Är nu i dag 6. Vad är sannolikheten att det blir värre i övermorgon? Tydligen blir vissa friska efter några dagar meda andras symptom förvrras efter dag 7-8 och man får svårt att andas.
Citera
2021-07-12, 19:58
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det låter ju helt otroligt, för det går stick i stäv med vad alarmisterna skriver i tråden om deras kompisar som minsann haft covid flera gånger.

Möjligen att de testats positivt flera gånger men det behöver knappast betyda att man är sjuk.

Personligen så hade jag Corona första gången runt mars 2020. Vilket resulterade i att jag var dödstrött samt förkylningssymtom. Andra gången var i maj detta år med extremt rinnande nästa plus feber.

Jag har aldrig varit sjuk förut under maj i hela mitt liv.

Vad är frågan egentligen? Det är ganska allmänt accepterad att man kan få det flera gånger.
Citera
2021-07-12, 19:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Aspirin halverar risken att dö:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.08.21260236v1

Nästan lika bra som ivermektin eller?

Asprin ingår i FLCCC protokollet för "Early outpatient" tillsammans med Ivermectin så används redan.

Dock fungerar det inte profylaktiskt vad jag vet så ersätter ju inte Ivermectin.
Citera
2021-07-12, 20:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Vanlig influensa mår man piss i 3-6 dygn, sen börjar återhämtningen.

Covid går det tydligen i vågor, där ena dagen inte är lik nästa.
Hittills har jag känt följande:

Ont i halsen, huvudet, revbenen, nacken, ryggrad, ont i magsäcken när jag går runt.
Svettas väldigt mycket på nätterna. Tappade smak o luktförmåga dag 4 in i infektionen.
Konstant trötthet i kroppen.
Är nu i dag 6. Vad är sannolikheten att det blir värre i övermorgon? Tydligen blir vissa friska efter några dagar meda andras symptom förvrras efter dag 7-8 och man får svårt att andas.

Har du många symptom så ökar risken för att det blir värre och att du får uppsöka sjukhus.

Du skulle kört FLCCC I-math+ protokollet

https://covid19criticalcare.com/covid-19-protocols/i-mask-plus-protocol/
Citera
2021-07-12, 20:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Hur tänker du nu? Om de 50% vaccinerade innehåller riskgrupperna och riskgrupperna utgör 90% av vårdbehov och dödsfall hur kan de då generera lika många döda per capita som en ovaccinerad befolkning?

Om 5000 per miljon smittade dör inklusive riskgrupper så borde rimligtvis max 500 dö om man exkluderar riskgrupperna. Det är vad som väntar om vi vaccinerar riskgrupperna och låter vårt överlägsna immunsystem hantera resten. Då slipper vi oroa oss för variant hit eller dit, boosta en, boosta två och sedan går förloppet att skapa långvarig immunitet i samhället betydligt snabbare.

Väldigt mycket om i dina resonemang. Jag kan också bjuda på på några.
Om de som blivit vaccinerade har dåligt skydd? Äldre med sämre immunrespons, dåligt astravaccin.
Låg effektivitet. Om delta tar sig förbi vaccinen i större utsträckning. Om delta har högre r-tal. Om delta i högre utsträckning slår hårdare mot yngre. Finns en del som talar för samtliga min om. Dessutom lättas restriktioner upp. Många blir mindre försiktiga. Äldre tänker att de är vaccinerade.
Citera
2021-07-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Väldigt mycket om i dina resonemang. Jag kan också bjuda på på några.
Om de som blivit vaccinerade har dåligt skydd? Äldre med sämre immunrespons, dåligt astravaccin.
Låg effektivitet. Om delta tar sig förbi vaccinen i större utsträckning. Om delta har högre r-tal. Om delta i högre utsträckning slår hårdare mot yngre. Finns en del som talar för samtliga min om. Dessutom lättas restriktioner upp. Många blir mindre försiktiga. Äldre tänker att de är vaccinerade.

Det enda jag köper är att vaccinet inte klarar av att stå emot virusets förmåga att mutera. Att viruset skulle slå hårdare mot yngre är ett orimligt skräckscenario som alarmisterna använt i 18 månader som ingen statistik hittills kan backa upp.

Mitt resonemang bygger på befintlig statistik och ditt på rena spekulationer.
Citera
2021-07-12, 20:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det enda jag köper är att vaccinet inte klarar av att stå emot virusets förmåga att mutera. Att viruset skulle slå hårdare mot yngre är ett orimligt skräckscenario som alarmisterna använt i 18 månader som ingen statistik hittills kan backa upp.

Mitt resonemang bygger på befintlig statistik och ditt på rena spekulationer.

Finns ju rapporter från UK att sjukhusen fylls med yngre nu. Om det beror på att fler äldre är vaccinerade, eller om den muterade varianten är elakare även mot yngre verkar något oklart.
Citera
2021-07-12, 20:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Så varför ökar det mer i våra grannländer än i Sverige fast de har mer vaccinerade?

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=USA

Genomgången infektion ”vaccinerar” i högre utsträckning de åldersgrupper som sprider smittan.

Sverige har fler som genomgått infektionen vs övriga Norden.
Citera
2021-07-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns ju rapporter från UK att sjukhusen fylls med yngre nu. Om det beror på att fler äldre är vaccinerade, eller om den muterade varianten är elakare även mot yngre verkar något oklart.

Fylls? Tror du att de är fyllda verkligen? Har du lite statistik på hur stor andel av vårdkapaciteten det rör sig om? Hur många sjukhusplatser finns i UK totalt? Hur många av dessa är verkligen upptagna av unga covidpatienter? Motbevisa mig gärna men det är knappast över 1%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in