2021-07-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Poängen är att ni tycks vara oförmögna att se hur någon skulle kunna ljuga för er.

Tack för svar.

Nej jag är inte oförmögen att undersöka om någon ljuger för mig. Tvärtom skulle jag vilja påstå, jag undersöker väldigt ofta olika påståenden.

Du försöker hela tiden få det till att människor är inkompetenta idioter som inte kan undersöka sin omgivning. Det är vi inte.
Citera
2021-07-12, 13:07
Medlem
Citat:
"Du lever i någon slags förvirrad värld där du inte tror att människor studerar sin omgivning och funderar på hur saker hänger ihop. Men det gör vi."

Låter på dig som att vi har studerat fenomenet att vi ser längre ju högre upp vi befinner oss, och funderat på varför det är så. Då kan du väl visa mig dessa studier, med tillhörande slutsats att det skulle röra sig om en kurva?

Du vill alltså att vi återigen ska räkna upp alla "studier" för att det finns en kurva?

Okej... tjatigt... Vi kan börja med det faktum att wgs84 på metern när stämmer med det vi kan observera.
Citera
2021-07-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej jag är inte oförmögen att undersöka om någon ljuger för mig. Tvärtom skulle jag vilja påstå, jag undersöker väldigt ofta olika påståenden.

Du försöker hela tiden få det till att människor är inkompetenta idioter som inte kan undersöka sin omgivning. Det är vi inte.

Ni är absolut inga inkompetenta idioter. Ni är dock väldigt trångsynta i er världsbild. Ni har svårt att ta till er idéer som går emot er världsbild, och de funderingar som skulle tillkomma utifall ni behövde gå emot den.
Citera
2021-07-12, 13:12
Medlem
Citat:
Du vill alltså att vi återigen ska räkna upp alla "studier" för att det finns en kurva?

Okej... tjatigt... Vi kan börja med det faktum att wgs84 på metern när stämmer med det vi kan observera.

Nej, det vill jag inte. Jag vill att du visar mig studier gjorda på fenomenet "vi ser längre ju högre upp vi är" - med tillhörande slutsats om varför det måste röra sig om en kurva.
Citera
2021-07-12, 13:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ni är absolut inga inkompetenta idioter. Ni är dock väldigt trångsynta i er världsbild. Ni har svårt att ta till er idéer som går emot er världsbild, och de funderingar som skulle tillkomma utifall ni behövde gå emot den.

Vilka ideer? Att jorden är platt? Kom med något som stöder detta så kan vi snacka
Citera
2021-07-12, 13:23
Medlem
Citat:

Inte alls, problemet i ditt fall är att du inte har några vettiga hypoteser (idéer). Saker som "perspektiv" och "densitetskraft" når inte ens upp till någon slags miniminivå för en hypotes, det är bara osammanhängande pladder.

Om du eller någon annan kommer med en vettig hypotes så lovar jag att jag ska ta den till mig.
Citera
2021-07-12, 13:30
Medlem
Citat:
Nej, det vill jag inte. Jag vill att du visar mig studier gjorda på fenomenet "vi ser längre ju högre upp vi är" - med tillhörande slutsats om varför det måste röra sig om en kurva.

Det kallas deduktion, slutsatsen kommer efter vi har avfärdat andra förklaringar.

Enkelt uttryckt så finns det ingen annan förklaring som inte kan avfärdas.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-07-12 kl. 13:33.
Citera
2021-07-12, 13:32
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad hände med fyrtornen?

Varför bygger man dem höga?

För att minska refraktionens påverkan.
Citera
2021-07-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka ideer? Att jorden är platt? Kom med något som stöder detta så kan vi snacka

Yes, att jorden är platt. Eller, att den inte är en snurrande boll.

Några saker som stöder den idén:
Vi ser aldrig någon kurva.

Stilla vatten som följer en kurva är ingenting vi någonsin observerat med egna ögon.

Jordens snurr och alla hastigheter som tillkommer med en heliocentrisk världsbild har aldrig bevisats.

Det räcker gott och väl för att ni ska kunna ifrågasätta påståendet att vi lever på en snurrande boll.
Citera
2021-07-12, 13:35
Medlem
Citat:
Det kallas deduktion, slutsatsen kommer efter vi har avfärdat andra förklaringar.

Enkelt uttryckt så finns det ingen annan förklaring som inte kan avfärdas.

Vilken andra förklaring på just det fenomenet har du avfärdat, och hur har du avfärdat den?
Citera
2021-07-12, 13:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
För att minska refraktionens påverkan.
Så därför bygger mna fyrtorn höga för att andra ska kunna se dem?

Har du funderat på att det kan finnas andra anledningar?
Citera
2021-07-12, 13:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så därför bygger mna fyrtorn höga för att andra ska kunna se dem?

Har du funderat på att det kan finnas andra anledningar?

Det där med GPS - är det nåt du tänkt på? Hur fungerar det i din värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in