2021-07-12, 08:24
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är jag fullt medveten om, men det betyder ju inte att covid passerade henne obemärkt, lr?

Vet du ens att hon har haft covid?
https://www.svt.se/sport/orientering/frisk-tove-alexandersson-saknar-inte-att-tavla

En jävla trådsanning är vad det är.
Citera
2021-07-12, 08:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vilka länder har vi fått skit ifrån? Det kände inte jag till att vi fått.

Jo då. Det har kommit mkt kritik mot vårt lands strategi från politiker i länder där man försökt döda en mygga med en hammare.
Citera
2021-07-12, 08:31
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
det är inte svårt, det är omöjligt som vi lever. Bor du i en grotta eller?

Nä jag var inte särskilt sjuk. Klantig? Så alla som smittas är ”klantiga”?!

Nej jag bor inte i någon sådan grotta som du verkar bo i.
Bor i egen villa så jag slipper dela utrymmen med andra.
Och just nu i egen sommarstuga och båda ställen med närhet till naturen för trivsel och motion.

Har inga småbarn längre vilket är en anledning till att inte kunna skydda sig.
Har man inte småbarn är det klantigt att bli smittad.
Småbarn har du nog aldrig haft så då är det enbart slarv att bli smittad.
Viruset angriper även hjärnan vilket du kanske har märkt.

Du har ingen fakta som håller en granskning i dina egenpåhittade historier.
Citera
2021-07-12, 08:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Är man inte en tjockis kan man leva som före Corona både utan vaccin och utan att följa restriktioner. Utan att riskera att dö av Covid. Meget simpelt.

Och "stor succes" De som har störst success är de som inte har några restriktioner alls. Finns ett gäng stater i USA t ex som drar ner byxorna rejält på er lockdown fanatics.
Vilka stater i USA tycker du har lyckats "bra" förutom Hawaii, Vermount och Alaska?
Dessa stater har lyckats sämre än flera länder i Europa, men har klarat sig minst dåligt i USA.
Citera
2021-07-12, 08:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo då. Det har kommit mkt kritik mot vårt lands strategi från politiker i länder där man försökt döda en mygga med en hammare.
Vilka länder då? Kan du inte typ berätta vilka länder vi fått skit ifrån?
Citera
2021-07-12, 08:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag pratar inte nödvändigtvis om Sverige. Jag tycker vi gjort mkt rätt här och fått oförtjänt mkt skit från länder med total lockdown. Det har inte gått ett dugg bättre med ”försiktighetsåtgärder”, eftersom man inte tar hänsyn till de skador som lockdown orsakarZ
Total lockdown???
Du vet inte vad du pratar om.
Inte ens Kina har haft total lockdown.
I Wuhan hade man något som kan kallas total lockdown men ändå lyckade miljoner invånare lämna staden.

Nå ge exempel på vilka länder det är som haft vad du kallar total lockdown som kritiserat oss.
Du vet inte för du bara hittar på.
Gå nu ut och få lite frisk luft för uppenbarligen mår du inte bra av luften i din instängda lägenhet.
Citera
2021-07-12, 08:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vilka länder då? Kan du inte typ berätta vilka länder vi fått skit ifrån?

Ja du.. jag vet inte om du levt under en sten men Sverige brukar ofta användas som exempel när det ska pratas bra och dåliga strategier.

I efterhand har det visat sig att det är frågan om ett maratonlopp och där det vi nu ser att våra myndigheter till stor del gjort helt rätt när andra länder greps av panik och skapade onödiga skador på sin ekonomi och folkhälsa.
Citera
2021-07-12, 08:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vet du ens att hon har haft covid?
https://www.svt.se/sport/orientering/frisk-tove-alexandersson-saknar-inte-att-tavla

En jävla trådsanning är vad det är.
Det var väl hon själv som sa att hon trodde hon haft corona, mer än så vet jag inte.
Citera
2021-07-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vilka vaccin har man undersökt långtidseffekter på tidigare?

Jag tror det är ett önsketänkande att man gör långtidstester.
Den längsta tiden i vaccinutveckling brukar vara att få fram en produkt som fungerar. I bästa fall är "långtidstesterna" (Fas 1, 2 och 3 studierna) ett par år långa och Fas 1 med väldigt få deltagare (några tiotals, kanske upp till hundra) är ofta den längsta och då testas vanligtvis flera olika varianter.
Det är inte säkert att just långtidstesterna görs över årtionden, men man har i alla fall långtidsobservationer av både sjukdomen och vaccinet.
Citera
2021-07-12, 08:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja du.. jag vet inte om du levt under en sten men Sverige brukar ofta användas som exempel när det ska pratas bra och dåliga strategier.

I efterhand har det visat sig att det är frågan om ett maratonlopp och där det vi nu ser att våra myndigheter till stor del gjort helt rätt när andra länder greps av panik och skapade onödiga skador på sin ekonomi och folkhälsa.
Men hallå. Berätta nu istället vilka länder vi har fått skit ifrån. *hihi*
Citera
2021-07-12, 08:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Total lockdown???
Du vet inte vad du pratar om.
Inte ens Kina har haft total lockdown.
I Wuhan hade man något som kan kallas total lockdown men ändå lyckade miljoner invånare lämna staden.
Det har varit betydligt hårdare nedstängningar i vår omvärld än här hemma oavsett hur vi definierar lockdowns. Och nedstängningar har inte löst problemen det minsta i längden. Och nu måste vi i sverige betala för övriga EU-länders dåliga panikbeslut. Man borde skicka notan till ansvariga politiker istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nå ge exempel på vilka länder det är som haft vad du kallar total lockdown som kritiserat oss.
Du vet inte för du bara hittar på.
Gå nu ut och få lite frisk luft för uppenbarligen mår du inte bra av luften i din instängda lägenhet.
Hela världen har i princip kritiserat och mobbat oss under hela pandemin för vår egensinniga strategi som avviker rejält från omvärldens. Och det har visat sig att vi gjorde rätt.
Citera
2021-07-12, 08:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Men hallå. Berätta nu istället vilka länder vi har fått skit ifrån. *hihi*

Har du varit hurrarop från vår omvärld angående vår strategi menar du? Det har jag inte sett..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in