2021-07-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Inte alla men de allra flesta. Franska forskare har exempelvis kommit fram till att vaccinationstäckningen bör vara 95 % för att motverka deltamutationen.

Vilken vaccinationstäckning bör man ha för att mot verka epsilonmutationen?
Citera
2021-07-10, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vilken vaccinationstäckning bör man ha för att mot verka epsilonmutationen?

Vet ej. Vet du?
Citera
2021-07-10, 21:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Inte alla men de allra flesta. Franska forskare har exempelvis kommit fram till att vaccinationstäckningen bör vara 95 % för att motverka deltamutationen.
Ja är de köpta av big pharma kanske?

Citat:
https://www.france24.com/en/europe/20210709-covid-19-french-scientists-warn-95-percent-may-need-to-be-vaccinated-to-stop-delta-variant

Hur vore det om 95% slutade äta skräpmat, slutade röka och kröka etc istället. Det skulle vara mkt bättre och lösa så mkt mer än ett jävla vaccin, som i sig inte förbättrar hälsan det minsta.

Citat:
Åter igen, bara för du tycker det är jobbigt att höra talas om långtidscovid så betyder det inte att det inte existerar. Personligen känner jag ett flertal som har det.
Bara för att existerar betyder det inte att det är särskilt vanligt. Och det är såklart inte heller ett skäl att stänga ner en hel värld. Om man är orolig för låååångkåååvid får man stanna hemma så länge man önskar. På egen bekostnad. Det är inte svårare än så.

Citat:
Det jag vet är att det är extremt ovanligt med allvarliga biverkningar av de vaccin som är godkända inom EU.
Ja på kort sikt möjligen, men på längre sikt vet ingen hur det blir. Det är därför vaccinerna bara är nödgodkända. Långsiktiga studier pågår fortfarande.
Citera
2021-07-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Förlåt att jag lägger mig i men 400% och 4ggr, låter i mina öron exakt lika mycket. Vi är ju ändå vuxna i tråden och jag tror att alla här vet att det betyder samma sak.

Det här skrev du i går. Om vi nu snackar om att någon vill göra det värre, undrar jag var du får den siffran i från.

UKs 7 dagar snitt på nya avlidna är på 25. De senaste dagarna har de rapporterat tal på runt 30. https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

Men jämfört med Indonesien är det inget.

Jag läste siffrorna igår.

Jag störde mig på att personen försökte säga att dödsfallen ökat med 400% trots vaccinationerna.
Jag ville då visa på att det är extremt låga tal. Framförallt när man tar med att antalet fall ökat med drygt 20 ggr.

Men fortsätt ni kriga utan mig.. det är lugnt
Citera
2021-07-10, 21:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Jag är för frihet. Den som är egocentrisk är du, som inte är för frihet, utan vill tvinga andra människor att göra ett visst medicinskt val, därför att du har fått för dig att det skyddar DIG.

Det gäller verkligen att vi passar oss noga för dessa kriminella vaccinfascister.

Det här är inget skämt. De talar helt öppet om agendan på CNN. Fruktansvärt obehagligt.

https://rumble.com/vjmybv-cnn-analyst-unvaccinated-americans-should-have-freedoms-curtailed-have-requ.html?mref=23gga&mrefc=5
Citera
2021-07-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Spanien ökar senaste veckan. Ingen direkt trend. Holland har haft nedåtgående siffror sedan i maj. Portugal har haft lätt ökning av fall i två veckor.

Holland har exploderat senaste veckan, Spanien har ökat dom senaste 2 veckorna.
Det är Delta som bidrar till ökningen, klart det kommer ske på andra platser också på samma sätt som det gör i uk och Ryssland.
Allt talar för en fjärde våg. Allt.
Citera
2021-07-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Kanarieöarna tillhör väl Spanien, redovisar dom egna siffror, inget jag har sett!?

Jo fast.. det är långt i från Spanien ☺️.
Dom vill utfärda utegångsförbud på natten på öarna.
Citera
2021-07-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-09/coronalaget-i-ryssland-allt-varre

Snart börjar skolorna här hemma.

Är rätt länge till dom börjar. Men vad har det med läget att göra egentligen?
Citera
2021-07-10, 22:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är Delta som bidrar till ökningen, klart det kommer ske på andra platser också på samma sätt som det gör i uk och Ryssland.

Nederländerna passerade 10000 smittade per dygn idag. En tiodubbling på en vecka ungefär.

Att öppna upp samtidigt som delta tar fart var deras recept för att bli veckans raket!

Sverige är dock fortfarande osäkert då social distansering är naturligt här.
Citera
2021-07-10, 22:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Hollands siffror stack iväg för fem dagar sedan. Knappast någon trend, ännu.
Citera
2021-07-10, 22:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja är de köpta av big pharma kanske?

Så kan det vara. Måste vara den naturliga förklaringen för en foliehatt

Citat:
Hur vore det om 95% slutade äta skräpmat, slutade röka och kröka etc istället. Det skulle vara mkt bättre och lösa så mkt mer än ett jävla vaccin, som i sig inte förbättrar hälsan det minsta.

Det är möjligt men en god öl i gott sällskap är bra för själen och gör mig veterligen varken till eller från för mottagligheten av Covid.

Citat:
Bara för att existerar betyder det inte att det är särskilt vanligt. Och det är såklart inte heller ett skäl att stänga ner en hel värld. Om man är orolig för låååångkåååvid får man stanna hemma så länge man önskar. På egen bekostnad. Det är inte svårare än så.

Nja, redan i december 2020 kunde forskare konstatera att långtidscovid drabbade omkring 10 % av de smittade: https://www.ons.gov.uk/news/statementsandletters/theprevalenceoflongcovidsymptomsandcovid19complica tions

Citat:
Ja på kort sikt möjligen, men på längre sikt vet ingen hur det blir. Det är därför vaccinerna bara är nödgodkända. Långsiktiga studier pågår fortfarande.

Detsamma kan sägas om viruset , eller hur?!
Senast redigerad av Leland1979 2021-07-10 kl. 22:45.
Citera
2021-07-10, 22:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Spanien har ökat senaste tio dagarna. Var så långt bak som Februari som det var lika många dagliga fall. Får se vart det leder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in