2021-07-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men hallå. Har du dragit i gång Fredagssupandet? Om fyll-sunes åsikt är att typ alla föräldrar borde avlida om barn driver smittan är det då så konstigt om jag noterar att fyll-sunes åsikt är att alla föräldrar borde avlida om barn driver smittan? Är du full eller? Det är liksom exakt det han säger. Alla vet att barn driver smittan i de flesta länder men det behöver inte betyda att föräldrarna dör liksom. Att fyll-sune fått för sig det bevisar bara att han inte kan tänka på fyllan. Inte du heller, tydligen. Gå nu hem och sov ruset av dig, fyllgubbe. *hihi*

Jaja jag förstår er debatt. Jag drar inga slutsatser kring huruvida smittan sprids eller inte bland barn utifrån era meningsutbyten. Det jag säger är att deras föräldrar inte verkar lida av någon eventuell urspårad smitta, det ser vi i statistiken. Då är det alltså en eller två generationer till bakåt som skulle kunna lida. Min poäng är alltså att det är vårt jobb att skydda barnens utveckling och hälsa på ena sidan av skalan och de gamla sjuka på andra sidan. Låt oss inte straffa barnen för att sjuk- och äldrevården är totalt nedmonterad och inte klarar av minsta avvikelse. Den stora frågan är hur många liv skulle vi rädda genom att isolera eller vaccinera barn? Är den nyttan värd kostnaden?

ECDC har nyligen tagit fram en rapport som visar att nyttan överstiger risken med att ha skolan öppen. De anser att skolan (barnen) inte bidrar till allmän smittspridning i större grad. Orkar man läsa lite i rapporten framgår även att det är vanligare att barn smittas i hemmiljö, alltså av vuxna.

”It has generally been concluded that SARS-CoV-2 transmission in school settings is not a primary determinant of community transmission”

https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/children-and-school-settings-covid-19-transmission

Ska bli intressant att höra hur du fnissar bort det här.
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-09 kl. 16:07.
Citera
2021-07-09, 15:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Hög vaccinationstakt + hög andel folk med naturliga antikroppar. Sverige ligger rimligen väldigt bra till inför hösten.

Ja det kommer att betala sig. Inte samma läge för norrmännen och finnarna tyvärr.
Citera
2021-07-09, 16:08
Medlem
Citat:
Personer som närvarar i barnomsorg- och utbildningsrelaterade aktiviteter i en miljö organiserad av typ respektive nations förskole- och utbildningsväsende? Från dagis till universitet liksom. Det är individer som vistas i den miljön som driver smittan. Mest barn, typ. Men om du känner till någon vuxen som går på dagis kan vi räkna med den personen också.

Fel. Smittan bland barn sjönk som en sten i maj och juni när skolorna fortfarande var öppna. Inte förväntat om barn driver smittan i skolor. Då skulle minskningen sammanfalla med lovet, vilket det alltdå inte gjorde.

Du gör bort dig gång på gång. Men jag ska inte mata trollet mer.
Citera
2021-07-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Fel. Smittan bland barn sjönk som en sten i maj och juni när skolorna fortfarande var öppna. Inte förväntat om barn driver smittan i skolor. Då skulle minskningen sammanfalla med lovet, vilket det alltdå inte gjorde.

Om du missade mitt inlägg tidigare så hittar du en rapport från ECDC nedanför som styrker dina tankar. Varken barn eller skolmiljöer bidrar i större grad till den allmänna smittspridningen. Risken visade sig vara större att smittas i hemmet, av vuxna antar jag, så bättre att de får vara ute och leka med varandra. Men det var ingen högoddsare direkt om man tänker logiskt.

https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/children-and-school-settings-covid-19-transmission
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-09 kl. 16:17.
Citera
2021-07-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Väldigt få döda per dag och det kommer bara sjunka nu när värmen kommer och alla sköra blir vaccinerade. Ta bort restriktionerna tack.
Nej det måste dröja! Flera länder som tagit bort restriktionerna har fått stora ökningar nu.
Citera
2021-07-09, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2

Smittan sjönk troligen i maj, eftersom så många barn och ungdomar redan har haft viruset. Stort mörkertal där.
Citera
2021-07-09, 16:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Lite kul att Johnny själv är totalt isolerad och i princip livrädd för att bli smittad samtidigt som han kritiserar alarmisten som isolerat sig.

Jaa och dessutom förespråkade han flockimmunitet genom infektion, samt att Zytomierska och hennes barn skulle bidra till den genom egen sjukdom. Å så hyllade han förstås ”vår” ofantligt kunniga guru, Andres Tegnell. Hela hans väsen lyste vänstertomte, d.v.s. kroniskt PK, falsk o opålitlig.
Citera
2021-07-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Smittan sjönk troligen i maj, eftersom så många barn och ungdomar redan har haft viruset. Stort mörkertal där.

Smittan sjönk även bland vuxna i maj. Om smtittan bland vuxna sjunker så följer barnen mef på köpet. Tror inte alls att 80% av barnen haft det. På mina barns skolor är det bara ett fåtal och en studie med antikroppar bland barn i skolor från Schweiz bekräftar det.
Citera
2021-07-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ja men hallå. Är det inte dags att du typ vaknar upp lite och slutar upp med att sitta här och fyllsvamla? Man undrar vilken sten du och dina kompisar bott under det senaste året liksom. En bro, kanske? Gå nu och sov ruset av dig istället för att fortsätta trolla den här forumet med en massa nonsens som du typ inte kan backa upp. Fyllo. *hihi*

https://www.expressen.se/nyheter/regionernas-oro-barn-driver-smittan/

Ska du ta och svara på frågan nu? Den som du slingrar dig från hela tiden?

Hur många dog totalt under perioden du hänvisat till då det dog 13000 med covid?

Eller ska du fortsätta tramsa?
Citera
2021-07-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ja men hallå. Är det inte dags att du typ vaknar upp lite och slutar upp med att sitta här och fyllsvamla? Man undrar vilken sten du och dina kompisar bott under det senaste året liksom. En bro, kanske? Gå nu och sov ruset av dig istället för att fortsätta trolla den här forumet med en massa nonsens som du typ inte kan backa upp. Fyllo. *hihi*

https://www.expressen.se/nyheter/regionernas-oro-barn-driver-smittan/

Citera du Expressen. Jag håller mig till statistik och fakta. Ditt argumenation är patetisk och tyder på att du bara är ett troll.
Citera
2021-07-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Nej det måste dröja! Flera länder som tagit bort restriktionerna har fått stora ökningar nu.

Dom svaga har fått vaccin nu. Smittan går ner.
Det är läge för en öppning av samhället nu. Vi kan inte köra med handbromsen i längre. Öppna upp!

Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66

Många vuxna har också haft det.

Citat:
Men snälla lilla gubben. Är du full nu igen? Det är ingen här som är intresserad av annat än hur många som dog i Covid liksom. Anledningen är att det inte är relevant. Det är inte heller intressant hur många som typ dog av nageltrång, för trång förhud eller mjäll. Vi bryr oss inte. Det dog drygt 13000 av Covid under en tolvmånadersperiod 2020-2021. Fattar du? Gå nu och sov ruset av dig. *hihi*

Hur vet du vad andra är intresserad av? Vi har alla olika intressen vad gäller Coviden liksom. Hade bara dödstalen vart intressanta är det väl bara att följa det på SVT text.
Citera
2021-07-09, 17:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz

Och? Sluta vara rädd.

Samtliga restriktioner ska bort nu. Och aldrig igen återinföras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in