2021-07-09, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Du vill gärna att det ska vara så va?
Hur skulle du annars få utlopp för ditt hat mot invandrare?
Det är en mycket liten andel invandrare som begår brott. Alla "Svenskar" begår heller inte brott!

Hur korkad får man bli? Varenda jävel förstår att alla invandrare inte begår brott, men nu råkar det vara så att vi bjudit in för många våldsbejakande och bidragstagande element i landet som hotar precis alla samhällsbärande funktioner. Är det verkligen så svårt för dig att förstå eller leker du bara helt jävla dum i huvudet?
Citera
2021-07-09, 12:48
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Vad är det som är så svårt att förstå?
Är man ett Troll för man inte håller med Rasisterna på FB? Väx upp!

Du förklarar ju inget. Du tjatar ju bara om att du inte håller med och gapar en massa utnötta och helt omotiverade anklagelser. Det är trollande.

I annat fall hade du kunnat diskutera detta ämne sakligt.
Citera
2021-07-09, 12:51
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Det är en mycket liten andel invandrare som begår brott. Alla "Svenskar" begår heller inte brott!

Så indirekt måste vi tåla det? Det är den praktiska konsekvensen av din retorik.

Varken du eller jag kan styra invandrarnas handlingar när de är inne i landet, oavsett din jävla intention eller att du inte "vill" att de ska mörda svenskar. Det enda vi kan kontrollera är om de ska få vara i landet eller ej och analysera hur väl det har gått hittills med invandringspolitiken.

Du är en feg jävel som inte vågar förhålla dig till att svenskar mördas och våldtas för att du ska känna dig god. Eller så bryr dig inte och tycker det är viktigare att blattar inte känner rasism emot dem. Som om det gör skillnad när demografin skiftar ytterligare.

Så här känns det som ensam svensk i ett område eller trappuppgång i sitt eget land:
Citat:
– Det här händer titt som tätt och det är jag som ringer polisen. Andra gör oftast inte det längre. Jag har till och med fått ringa till min dotter och sagt till henne att inte komma hem för de kastar de flaskor på gatan. Jag vill inte att hon kommer mitt i det.

– När jag flyttade hit var det helt annat. Då var jag inte ensam svensk i trappuppgången men nu är jag det. Min trappuppgång är precis rakt ovanför arabiska föreningen – de flyttade in efter att jag gjorde det. Jag känner mig inte hemma i mitt eget område längre. Det är nästan jag som är flykting här nu, berättar hon.

https://samnytt.se/video-storbrak-med-tillhyggen-mellan-invandrare-i-saffle/

Så är psykologin hos människor när främlingar övertar en plats, och det krävs inte att de är våldsamma/utagerande för att känna så, men om de också är det tilltar vad man märker av i det och känner om det, och vad lösningen är.

Du förnekar grundläggande saker här som gjort att människor och grupper över huvud taget har överlevt. Det är inte fult eller moraliskt fel att tröttna eller reagera emot allting som massinvandringen har gjort med landet och svenskarna.
Citera
2021-07-09, 12:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

I Afghanistan bor det 38 miljoner människor. Endast ca 60 000 av dem är talibaner. Men ändå så orsakar talibanerna en stor skada i Afghanistan.

Argumentet "en mycket liten andel av befolkningen" håller inte. Denna "lilla andel" kan orsaka mycket skada på omgivningen.

Gängmedlemmarna, mördarna, överfallvåldtäktsmännen, gaturånarna, terroristerna mm är inte så många sett till totalt antal. Men de orsakar ändå en stor skada i Sverige. Faktum är att problemet är så stort att vissa politiska partier pratar nästan enbart om det på dagarna. Och i Sverige håller ett nytt politiskt block på att bildas (SD + M + KD + L) som till stor del är baserat på detta.

Så även om gärningsmännen inte är många till antalet, så är det i Sverige ett väldigt uppmärksammat problem.

Tiden då man på vänstervis blundade för sådana här problem är förbi.
Citera
2021-07-09, 13:01
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellanFredOchKrig
Det är ingen som påstår att alla invandrare har begått brott. Det som påstås (och som är fakta) är att invandrare, särskilt från MENA, är överrepresenterade i brottslighet. Vad du tycker eller anser är inte av värde.

Har du belägg för det?
Citera
2021-07-09, 13:02
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Här är en story om en oskyldig 8-årig pojke som sprängdes ihjäl av en handgranat.
https://www.aftonbladet.se/story/yuusuf-8-dodad-av-handgranat-i-goteborg

Detta är alltså ett nytt och importerat fenomen. Man sprängde inte barn med handgranat när Sverige var ett utvecklat land. Sverige har förvandlats till ett land där barbari har blivit en del av vardagen.
Tycker du att det är fel att kritisera det?

Det är mycket man inte "hade" förr. Hela världen förändas. Det är trotts allt en mycket liten del invandrare som begår brott.
Citera
2021-07-09, 13:04
Medlem
MellanFredOchKrigs avatar
Citat:
Har du belägg för det?

(FB) Släpps det "i smyg" in massor av invandrare i Sverige?

(FB) Släpps det "i smyg" in massor av invandrare i Sverige?
Citera
2021-07-09, 13:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Har du belägg för det?

Nu vart det lite trollvarning på dig.

Ingen kan väl ha undgått att talas om denna BRÅ-rapport:

Citat:
Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet

https://www.bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2005-12-14-brottslighet-bland-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html
Citera
2021-07-09, 13:09
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Du förklarar ju inget. Du tjatar ju bara om att du inte håller med och gapar en massa utnötta och helt omotiverade anklagelser. Det är trollande.

I annat fall hade du kunnat diskutera detta ämne sakligt.

Hela denna tråd ÄR osaklig!
Den bygger Bara på att visa de brott som begåtts av ett fåtal invandrare.
Vad säger detta egentligen? Att vissa begår brott, Ja!
För att få en tydlig och rättvis bild, bör man sätta det i relation till brott som begås av "Svenskar". Först då ser man hur det verkligen ser ut. Allt annat är bara ett Runkobjekt för rasisterna på FB!
Citera
2021-07-09, 13:12
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Så indirekt måste vi tåla det? Det är den praktiska konsekvensen av din retorik.

Varken du eller jag kan styra invandrarnas handlingar när de är inne i landet, oavsett din jävla intention eller att du inte "vill" att de ska mörda svenskar. Det enda vi kan kontrollera är om de ska få vara i landet eller ej och analysera hur väl det har gått hittills med invandringspolitiken.

Du är en feg jävel som inte vågar förhålla dig till att svenskar mördas och våldtas för att du ska känna dig god. Eller så bryr dig inte och tycker det är viktigare att blattar inte känner rasism emot dem. Som om det gör skillnad när demografin skiftar ytterligare.

Så här känns det som ensam svensk i ett område eller trappuppgång i sitt eget land:

https://samnytt.se/video-storbrak-med-tillhyggen-mellan-invandrare-i-saffle/

Så är psykologin hos människor när främlingar övertar en plats, och det krävs inte att de är våldsamma/utagerande för att känna så, men om de också är det tilltar vad man märker av i det och känner om det, och vad lösningen är.

Du förnekar grundläggande saker här som gjort att människor och grupper över huvud taget har överlevt. Det är inte fult eller moraliskt fel att tröttna eller reagera emot allting som massinvandringen har gjort med landet och svenskarna.

Bara att länka till Nazi-Ratzi-Samnytt säger en hel del om din syn på människor, som inte är karbonkopior av dig själv!
Citera
2021-07-09, 13:14
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Bara att länka till Nazi-Ratzi-Samnytt säger en hel del om din syn på människor, som inte är karbonkopior av dig själv!

Haha. Du är ju sjuk i huvudet.

Men det är så ni hanterar: Skiter i vad vanliga svenskar tycker och tänker om det. För bara så kan ni försvara varför de ska mördas och annat för en invandringspolitik.

Ni har ingenting att komma med när det kräver argumentation mer än att hänvisa till religiöst förpliktande konventioner, lullig godhet och att allting som ni inte gillar är högerextremt. Vilken svensk känsla som går emot massinvandringen är numera inte högerextrem.
Senast redigerad av -GG 2021-07-09 kl. 13:23.
Citera
2021-07-09, 13:15
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I Afghanistan bor det 38 miljoner människor. Endast ca 60 000 av dem är talibaner. Men ändå så orsakar talibanerna en stor skada i Afghanistan.

Argumentet "en mycket liten andel av befolkningen" håller inte. Denna "lilla andel" kan orsaka mycket skada på omgivningen.

Gängmedlemmarna, mördarna, överfallvåldtäktsmännen, gaturånarna, terroristerna mm är inte så många sett till totalt antal. Men de orsakar ändå en stor skada i Sverige. Faktum är att problemet är så stort att vissa politiska partier pratar nästan enbart om det på dagarna. Och i Sverige håller ett nytt politiskt block på att bildas (SD + M + KD + L) som till stor del är baserat på detta.

Så även om gärningsmännen inte är många till antalet, så är det i Sverige ett väldigt uppmärksammat problem.

Tiden då man på vänstervis blundade för sådana här problem är förbi.

Nu pratar vi om vad som händer i Sverige!
Den som tror att den BlåBruna smeten är lösningen, är bra naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in