2021-07-09, 10:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Alla länderna i Östeuropa klarade sig finfint i första vågen med sina lockdowns, även våra nordiska grannar. Sen slappnade de östeuropeiska länderna av och sneglade på Sverige, sen gick det som det gick. Våra nordiska grannar höll i och höll ut, med det sagt så kan det ju ff gå åt helvete där med.

Ja men sen då? Zytomierska pratar om 3 veckor här. Facit: det blev inga 3 veckor.

De länder som började med lockdown som strategi fortsatte med det och notan tickar på.
Citera
2021-07-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men hallå. Det är dokumenterat och rapporterat från ganska många länder att det är just barn som driver smittan. Läser du ingenting om det här?
Hallå där... Jodå har läst en hel del i den här evighetstråden.

Barn verkar ju knappt få symptom av covid så det verkar väldigt osannolikt barn driver smittan.

Jag har nog missat alla seriösa rapporter om att samhällsspridningen drivs av barn. Dvs primära smittkedjan är barn - - > vuxen. Bifoga gärna ett axplock av alla rapporter om detta.
Citera
2021-07-09, 10:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Påstår du att brittiska myndigheter ljuger? Det är ju därifrån citatet kommer. De har alltså tittat på återinfektioner efter deltans intåg i UK och konstaterar att risken inte är högre. Låtsas du bara vara dum eller är du det på riktigt?

Citat från brittiska myndigheter som studerat återinfektion av deltan:

”There is currently no evidence that the Delta variant, or any other Variants of Concern, are more likely to cause reinfection than others”

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe

Jag tror att du tolkar dem fel. Påstår någon att de testat Deltavarianten i ett års tid, så anser jag att de ljuger ja. Detta eftersom inte Deltan funnits så länge. As simple as that.
Citera
2021-07-09, 10:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja men sen då? Zytomierska pratar om 3 veckor här. Facit: det blev inga 3 veckor.

De länder som började med lockdown som strategi fortsatte med det och notan tickar på.

Vaddå men sen då?
Citera
2021-07-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är värdelöst att bli infekterad med Covid19. Förutom att det är farligt, ger det inget varaktigt skydd mot återinfektion. Väldigt många här inne tror att "naturlig infektion" ger ett bättre skydd än vaccin, vilket alltså är helt felaktigt.

Referens?
Citera
2021-07-09, 10:34
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad löjlig du är! Deltan har ju inte funnits mer än några månader. Ska du sitta och ljuga och dra stories ur arslet kan du ju åtminstone tänka till lite innan din fjant!

Har du några bevis på att Delta orsaker re-infektioner i större utsträckning, eller är förolämpningar det enda du kan komma med?
Citera
2021-07-09, 10:35
Medlem
Citat:
Det blir ju lite svårt då det inte hunnit gå ett år. Iofs skulle man kunna leta upp de som deltog i fas3 studierna och testa dem.

Precis. Och det är alltid vettigt att gå till studien för att se vad de verkligen undersökt. Aftonbladets citeringar brukar sällan stämma helt korrekt.
Citera
2021-07-09, 10:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Referens?

Den nämndes här ovan i det inlägg jag refererade.
Citera
2021-07-09, 10:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har du några bevis på att Delta orsaker re-infektioner i större utsträckning, eller är förolämpningar det enda du kan komma med?

Nej, men det verkar finnas forskningsstöd på att forskningsstöd på att vaccinen hjälper sämre mot Deltan, då många vaccinerade ändå åker på skiten. Vad gäller vilka som varit infekterade och vilka som inte varit det och i vilken grad de i så fall varit infekterade finns det nog väldigt bristfällig statistik på så det är svårt att följa.
Citera
2021-07-09, 10:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Precis. Och det är alltid vettigt att gå till studien för att se vad de verkligen undersökt. Aftonbladets citeringar brukar sällan stämma helt korrekt.

Nu såg jag inget fel med det jag skrev iofs.
Citera
2021-07-09, 10:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vaddå men sen då?

Ja vad händer efter 3 veckor? Det blir inga 3 veckor när man väl börjat med lockdown... Det blir "bara 2 veckor till" osv osv.

Det finns ingen anledning att unga och friska isolera sig från första början. Det är bara de äldre och sköra man som behöver vara försiktiga. Och nu när det finns vaccin så finns det verkligen ingen anledning att fortsätta med dårskaperna.
Citera
2021-07-09, 10:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
När bröt Zytomierska sin och familjens isolering förresten? Det där var ju inspelat för över ett år sedan och jag gissar att Zytomierska inte levt isolerad i en stuga i över ett år tills hon fått vaccinet.

Nej antar att hon insåg att hon hade fel, annars hade hon väl suttit kvar där än idag... men hon litade väl blint på zero covid-björn olsens skrämselpropaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in