2021-07-09, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Som sagt tur att ni yttrar er här på forumet som ni kritiserar. I det offentliga hade ni blivit registrerade i brottsregistret.

Dubbelmoralen haglar.

Dubbelmoral? Eh, nej - det är relevant för oss alla att veta om Ebba är en brottsling eller inte. Om hon finns i brottsregistret när hon samtidigt ska stå och predika sin moral om lagar i Sverige. Pinsamt.
Det finns ett allmänt intresse om det.

Men Binninge? Vem bryr sig?
Ebba ville svartmåla honom för egen skull.
Stor skillnad.
2021-07-09, 03:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Dubbelmoral? Eh, nej - det är relevant för oss alla att veta om Ebba är en brottsling eller inte. Om hon finns i brottsregistret när hon samtidigt ska stå och predika sin moral om lagar i Sverige. Pinsamt.

Stor skillnad.

Så att Billinge ljuger är inte intressant för fallet?

Ok.
2021-07-09, 05:04
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Totalt irrelevant att jämföra någon random pundare med en partiledare, en partiledare som dessutom propagerar för hårdare straff gällande just grovt förtal, men som varken tycks kunna lagen eller anse sig behöva följa den. Ser du inte problematiken/ motsägelsen här ens om du försöker? Vilken annat parti har någonsin haft en partiledare som är dömd för grovt förtal någonsin?
Så, vad är den egentliga orsaken till dina irrelevanta jämförelser och försök till överslätning? Tycker du vi ska ha samma förväntningar på Ebba som random pundare dömd för ringa narkotikabrott alltså?
Eller räcker det att ha gud på sin sida så gör man lite som man vill?

Har hon vägrat ta sitt straff eller vägrat erkänna brott eller hur menar du att hon vägrar anse sig behöva följa lagen?

Vad jag förstått det som så har hon inte medvetet brutit mot lagen och helt enkelt inte brytt sig om att det var olagligt det hon gjorde utan hon trodde att det var i enlighet med lagen att skriva ut informationen så som hon gjorde.

Men jag vet inte, det vet nog du bättre får man väl anta, du verkar ha koll på det här med Ebba.
2021-07-09, 07:29
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det är väl lite magstarkt att be mig att respektera ditt fanatiska försvar av en politiker som visar både 81-åriga Esbjörn och lagen absolut noll respekt. Du deValverar moralen.

Ebba ska ge fan i Esbjörn hus.

Som Lars Adaktusson sa så borde Ebba be om ursäkt.

Du själv verkar visa lagen absolut noll respekt. Har du hört talas om avtalslagen? Att ingångna avtal skall hållas? På viilken grund ska just Esb har rätt att häva ingånget avtal?

Det där ombudet vet du lika väl som jag att han inte har rent mjöl i sin påse varken före eller efter denna affär. Varför ska en person, som inte är advokat, någon skrev också här att han inte ens har en juristexamen, utan vars enda erfarnehet av juridik tycks bestå av att som åtalad i ett sexbrottsmål, komma till Esb och lura i honom att man kan bryta ett formellt korrekt ingånget avtal.?

Du kan sitta bakom en skärm och vara spydig, fortsätter du med dina spydigher kommer jag att rapportera dig till moderatorna.
2021-07-09, 08:16
Medlem
Citat:

Stor skillnad.
Binninges klienter bryr sig. Speciellt barnen som farit illa som han riktar sig specifikt till med sin marknadsföring har ett berättigat skäl att veta att han är en tidigare dömd sexualförbrytare som suttit i fängelse för misshandel och våldtäktsförsök på barn.

Att inte du bryr dig förstår vi, men det finns många som tycker att barn som råkat illa ut har rätt att välja bort en rättshaverist som riskerar att sabotera deras möjligheter i rätten för att han själv känner sig felaktigt dömd.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=980917775687167&id=425635 421215408
2021-07-09, 08:41
Medlem
Citat:
Som sagt tur att ni yttrar er här på forumet som ni kritiserar. I det offentliga hade ni blivit registrerade i brottsregistret.

Dubbelmoralen haglar.

Inte om vad vi sagt om Ebba. Brottslingen.
2021-07-09, 08:42
Medlem
Citat:
Så att Billinge ljuger är inte intressant för fallet?

Ok.

Vilket fall? Ebbas förtal? Nej.
2021-07-09, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Binninges klienter bryr sig. Speciellt barnen som farit illa som han riktar sig specifikt till med sin marknadsföring har ett berättigat skäl att veta att han är en tidigare dömd sexualförbrytare som suttit i fängelse för misshandel och våldtäktsförsök på barn.

Att inte du bryr dig förstår vi, men det finns många som tycker att barn som råkat illa ut har rätt att välja bort en rättshaverist som riskerar att sabotera deras möjligheter i rätten för att han själv känner sig felaktigt dömd.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=980917775687167&id=425635 421215408

Som sagt, det var ju inte direkt för några barns skull Ebba uttalade sig.

Antar du skulle säga det vara ok sprida samma sak om personer dömda för rattfylla? Mord? Misshandel?

För alla dessa är det helt ok att få basunera ut dom mm med?
Klart man ska akta sig för dessa personer. De ska ju inte få jobba med människor heller, man vet ju aldrig när de kan dricka eller ha ihjäl nån eller puckla på folk.
2021-07-09, 08:50
Medlem
Citat:
Inte om vad vi sagt om Ebba. Brottslingen.
Du känner helt enkelt att du har bättre rätt till förtalet än andra på grund av din moraliska överlägsenhet. Men samtidigt så pissar du genom detta på Binninges brottsoffer, men du är alldeles för enfaldig för att förstå detta.

Binninge ska enligt dig skyddas från att avslöjas för sina tidigare sexulabrottsdomar, hans dåvarande offer var en flicka på 14 år. Samtidigt förtalar du med glädje och inre tillfredsställelse Ebba Busch, hennes ”brottsoffer” är Johann Binninge 57 år och tidigare dömd för misshandel och våldtäktsförsök.

Förstår du hur avskyvärd du framstår inför människor med normal empatisk förmåga?
2021-07-09, 08:55
Medlem
Citat:
Som sagt, det var ju inte direkt för några barns skull Ebba uttalade sig.

Antar du skulle säga det vara ok sprida samma sak om personer dömda för rattfylla? Mord? Misshandel?

För alla dessa är det helt ok att få basunera ut dom mm med?
Klart man ska akta sig för dessa personer. De ska ju inte få jobba med människor heller, man vet ju aldrig när de kan dricka eller ha ihjäl nån eller puckla på folk.
Om jag som anhörig till en människa ihjälkörd av ett rattfyllo skulle få en tidigare dömd rattfyllerist som ombud i en rättegång så skulle jag uppskatta kännedom om detta.

Om jag som misshandelsoffer fick en jurist som som biträde som suttit inne för grov misshandel så skulle jag helst vilja känna till dennes bakgrund.

Därför bör inte förtalslagstiftningen förhindra att den grundlagsskyddade offentlighetsprincipen inte ska få råda. Domar är enligt grundlagen offentliga och bör så vara fullt ut.

Att du inte förstår det säger en hel del om dig som människa, men det ingår i symptombilden.
2021-07-09, 09:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Har hon vägrat ta sitt straff eller vägrat erkänna brott eller hur menar du att hon vägrar anse sig behöva följa lagen?

Vad jag förstått det som så har hon inte medvetet brutit mot lagen och helt enkelt inte brytt sig om att det var olagligt det hon gjorde utan hon trodde att det var i enlighet med lagen att skriva ut informationen så som hon gjorde.

Men jag vet inte, det vet nog du bättre får man väl anta, du verkar ha koll på det här med Ebba.
Ur straffhänseende spelar det ju ingen som helst roll om hon medvetet bröt mot lagen eller om hon var omedveten om att hon gjorde det. Vet inte vilket som är värst i detta fall när en partiledare bryter mot en lag hennes parti vill skärpa och att hon sen inte känner till den eller avsiktligt negligerar den. Ja märkligt värre när det också görs gällande att det grova förtalet på hennes offentliga Facebook var noga genomtänkt och avstämt med flera partimedlemmar.
2021-07-09, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du känner helt enkelt att du har bättre rätt till förtalet än andra på grund av din moraliska överlägsenhet. Men samtidigt så pissar du genom detta på Binninges brottsoffer, men du är alldeles för enfaldig för att förstå detta.

Binninge ska enligt dig skyddas från att avslöjas för sina tidigare sexulabrottsdomar, hans dåvarande offer var en flicka på 14 år. Samtidigt förtalar du med glädje och inre tillfredsställelse Ebba Busch, hennes ”brottsoffer” är Johann Binninge 57 år och tidigare dömd för misshandel och våldtäktsförsök.

Förstår du hur avskyvärd du framstår inför människor med normal empatisk förmåga?

Hur vilka än må uppfatta mig, spelar ingen roll. Lagen är på min sida.
Har man normal intelligens så förstår man det korrekta sammanhanget.

Det är så förtalslagen ser ut, vill man förändra lagen kan man som politiker verka för det.
Men Ebba är en sådan hycklare. Det ville hon inte. Det ÄR patetiskt.

Ebbas förtal. Korrekt.
Att vi snackar om Ebbas dom. Kommer aldrig bli förtal så länge som hon är partiledare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in