2021-07-09, 07:35
Medlem
hängballens avatar
Va, han kan fan inte ha flugit över Sverige och sett att vi har plats för många miljoner fler!
Citera
2021-07-09, 07:41
Medlem
Skönt att det finns andra partier än SD som börjar inse att nåt verkligt drastiskt måste måste ske...Hoppas bara att det börjar vända fort nu!
Citera
2021-07-09, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
En föredömligt pedagogisk ledare av PM Nilsson i Dagens Industri:

https://www.di.se/ledare/kristersson-har-tyvarr-ratt-om-invandringen/

En femåring skulle förstå denna text. Det är också den här typen av logiskt och pedagogiskt tydliga resonemang som biter bäst på vänsterpopulisternas narcissistiska känslostormar.

Bra ledare av PM Nilsson. Han tog även upp näringslivets del i katastrofen. Antagligen för att Svenskt Näringsliv har äntligen tagit bladet från munnen. Men PM Nilsson missar den värsta av alla invandringsförespråkare, Almega, vars politiska gren är Centerpartiet. De har slagits för öppna gränser för att ge sina tjänsteföretag billig arbetskraft samtidigt som de gett blanka fan i de stora problem som "hjärnkirurgimporten" fört med sig.

Näringslivet har varit en del av den gränslösa migrationsopinionen. Organisationer och enskilda profiler har förväxlat allmän öppenhet med stor flyktingmigration. Nu hörs en annan realism från Svenskt Näringsliv och många ansvariga för arbetsplatser ute i landet oroar sig för småstädernas utveckling och för organiserad brottslighet. Storföretagsledare börjar få svårt att rekrytera kvalificerad arbetskraft från utlandet på grund av Sveriges tilltagande dåliga rykte och illa fungerande skolor.

När synas mediernas del i invandringskatastrofen?

Aldrig tror jag då man tittar på snyftinslaget från TV4 där en ansvarslös marockansk hucklemamma berättar hur hon äventyrade livet på sin bäbis för att komma till EU. Ingen flykting ens, fast TV4 pratar om flykten, utan hon ville hit för bidragen antar jag.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/mamman-om-dramatiska-flykten-till-sj%C3%B6ss-n%C3%A4r-bebisen-r%C3%A4ddades-jag-orkade-inte-mer/13349989
Senast redigerad av Ikea-Kamprad 2021-07-09 kl. 07:53.
Citera
2021-07-09, 08:02
Medlem
Klart att Ulf har rätt när han säger ”Invandringen i Sverige har blivit en belastning”, När landet importerar ett stort antal( ca 1.800.000 ) på 20 år, och integrationen inte fungerar , pga för mycket folk under en för kort tid. Då blir det problem. Alla funktioner i samhället svajar på kanten till att kapsejsa.
Lagom är bäst . Och det viktigaste , Vilka har rätta att komma hit och stanna. Det tar för lång tid, mellan beslut och verkställighet. Eftersom icke behöriga kan gömma sig i samhället i åratal. Då har dom styrande ingen kontroll,
Citera
2021-07-09, 08:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
En föredömligt pedagogisk ledare av PM Nilsson i Dagens Industri:

https://www.di.se/ledare/kristersson-har-tyvarr-ratt-om-invandringen/

En femåring skulle förstå denna text. Det är också den här typen av logiskt och pedagogiskt tydliga resonemang som biter bäst på vänsterpopulisternas narcissistiska känslostormar.
PM Nilsson har dock hyllar massinvandring och folkutbyte i åratal, nu är det lite försiktigt kritiskt åt andra hållet.
Äcklig jävla roddare.
Citera
2021-07-09, 08:28
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jasså! Är det mycket godhetsrunkande och förnekelse-övningar på Twitter? Är det det som brukar kallas för Twitter-storm? Behövs väl inte mycket idag för att trigga igång en sådan kan jag tro. I konformismens och snöflingornas tidevarv. I detta fallet räckte det med att tala om en självklar sanning. Från att de har växt upp med det extrema PK-hycklandet, så fick de en för stor skopa sanning för att orka svälja. Hehe, blir roligt att bevittna när hela skutan nu ska gira tvärt. Synd bara att nationen hunnit bli så misshandlas. Det är ledsamt, men gjort är gjort. Fick iaf hinna växa upp när Sverige var Sverige. En underbar tid!

Hey Siix - du har väl varit med så pass länge att du vet att en snöflinga kan bli till en hel snöstorm...

Själv roar jag mig med att reta soja-pojkar när de står utanför den lokala butiken och vill försöka sälja in "Barns rätt till skolgång".... tydligen så är inte kommentaren: "Få de styrande i sub-sahara och mellan-amerika att sluta kriga så kan barnen få skolgång" inte rätt ordval..

Titta på Ebba - hon sade sanningen... vad hände.. det gick åt pipsvängen...

Kristersson sa sanningen också... och nu hotar Mållgan med att hans stol kan bli brunsmetad - vilket säger mer om Mållgans toa-vanor...

Nu väntar jag bara på Ebbas nästa utspel som ska få media att dra igång nästa snöstorm...
Citera
2021-07-09, 08:41
Medlem
Får känslan av att opposition morskar upp sig lite. För några dagar sedan sa Ebba Busch att om det var förtal att kallas en spade för en spade så får det väl vara så då. Hon struntat helt enkelt i vad vänstervridna journalisterna tycker. Och nu U K som bryter vänstertabun...
Citera
2021-07-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Undrar det samma - tror det är nåt i stil med att nationalister skall döma landsförrädare till döden vid nån slags rättegång eller nåt..?

Drömmen om en etniskt ren framtid eller liknande?

https://m.youtube.com/watch?v=CyY9gejYl_o

Märk väl att det enbart är pursvenskar i filmen om Finspång.
Citera
2021-07-09, 09:05
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
PM Nilsson har dock hyllar massinvandring och folkutbyte i åratal, nu är det lite försiktigt kritiskt åt andra hållet.
Äcklig jävla roddare.

Fan vad du snackar. Jag har följt honom i DI i många år. Han har varit kritisk hela tiden men som chefredaktör på en affärstidning kan han inte skriva om invandringen varje dag. Schuess!
Citera
2021-07-09, 09:05
Medlem
Eustaches avatar
Tuffe-Uffe fortsätter att sparka in öppna dörrar som SD låst upp, och öppnat. En mer patetisk opportunist har vi nog aldrig skådat i svensk politik och jag har skämts om jag var honom. Men någon måste göra det han gör, antar jag. M förvandlas i princip "sakta" men säkert till nya SD.
Citera
2021-07-09, 09:07
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Tuffe-Uffe fortsätter att sparka in öppna dörrar som SD låst upp, och öppnat. En mer patetisk opportunist har vi nog aldrig skådat i svensk politik och jag har skämts om jag var honom. Men någon måste göra det han gör, antar jag. M förvandlas i princip "sakta" men säkert till nya SD.

Mmmm säger samma sak. Nu funkar det för alla jävla hycklare att öppna käften.

Nej jag fortsätter rösta på Originalet som man vet vilken sida de står på.
Citera
2021-07-09, 09:08
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache

Ja det rubbar spelplanen när även M säger vad majoriteten av svenska folket tycker. Det lättar trycket på SD och skapar vilsenhet hos de mediala och politiska eliterna. Bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in