2021-07-08, 16:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fallskärmsjägarutbildning vid Karlsborg.

Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
"Ursprungligen postat av styckjunkaren
Det finns en gemensam nämnare mellan Håkan I och HHs chaufför Rolf Dahlgren. Båda
hade utbildats till fallskärmsjägare vid Karlsborg i Skaraborg."

Intressanta uppgifter.

Även den sedan i juli 1985 försvunne Christer Poka i Frankrike utbildade sig till fallskärmsjägare vid Karlsborg.
Citera
2021-07-08, 18:36
Medlem
Intervju med Lisbet Palme

"Lisbeth Palme, hustru till Olof Palme, har knappt givit några intervjuer om Olof Palme sedan mordnatten 1986. Inför 25-årsdagen av mordet intervjuas hon nu av Studio Etts Helena Groll, och berättar om sina minnen av Olof Palme, om sorgen, och om sin syn på Olof Palmes politiska arv och varför han var så kontroversiell:

– Ja, för att han vågade säga ifrån, och det var inte alltid populärt - ta till exempelet Vietnamkriget - det var självklart inte populärt att han stod upp som liten nation och hävdade ett lite folks rätt att själva bestämma över sig själva, säger Lisbeth Palme i intervjun

Men Lisbeth Palme pratar inte om någonting som har med själva mordet eller mordnatten att göra:

– Jag tänker inte diskutera, det finns nedtecknat.

– Jag har ju identifierat mördaren, det här är ju en fråga för omgivningen, media har en stor del i det och även rättsväsendet...säger Lisbeth Palme
."

https://sverigesradio.se/artikel/4361158?fbclid=IwAR3tWCHXdZpKix3yhtvs9Jh_M0IHmeCyR or38aNjQ6g8AY4rCUXxRm9fqz0
Citera
2021-07-08, 19:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Min spekulation är att någon/några som avskyr OP , lokaliserar OP och utnyttjar möjligheten.

Till exempel Stay Behind behöver inte stått bakom mordet som helhet men att någon från Stay Behind genomförde sin egen agenda.
Om det fanns X antal personer i Stay Behind/Knarkspaning/ Enskilda personer osv fanns det säkert några som gillade OP några var neutralt inställda och några avskydde OP

OP ska ju ha varit övervakad sista dygnet han levde.
Vilka personer hade Walkie-Talkies?
Har dessa personer något med mordet att göra eller höll de på med något annat?
Skulle man kunna identifiera dessa personer kunde man eventuellt klargöra om man har med mordet att göra.
Har de inte med mordet att göra kan man ju gå vidare och koncentrera sig på andra saker.

Enligt Harry Hedlund använde polisen en bärbar radio av japanskt märke med fabrikatsbeteckning Avitec. Såg ut som en Motorola med kort antenn av svart gummi.
Citera
2021-07-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Enligt Harry Hedlund använde polisen en bärbar radio av japanskt märke med fabrikatsbeteckning Avitec. Såg ut som en Motorola med kort antenn av svart gummi.

Vet du vilken sorts bärbar radio SÄPO brukade använda 1986?
Samma som den vanliga polisen?
Citera
2021-07-08, 19:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Vet du vilken sorts bärbar radio SÄPO brukade använda 1986?
Samma som den vanliga polisen?

Vet ej säkert.
Citera
2021-07-08, 20:30
Medlem
Citat:
Vet ej säkert.
Vad är det för WT Anti A. håller i: https://lennartremstam.blogspot.com/2021/07/anti-13-1986.html
Senast redigerad av sovvandring 2021-07-08 kl. 20:50.
Citera
2021-07-08, 20:40
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Vad är det för WT Anti Avsan håller i: https://lennartremstam.blogspot.com/2021/07/anti-13-1986.html

Passar i och för sig in på Hedlunds beskrivning. Men, är det verkligen Avsan på fotot?
Finns ju bröllopsfoto på Avsan från 1983 om jag minns rätt, ser inte ut som denne?
Senast redigerad av PeoFallmo 2021-07-08 kl. 20:43.
Citera
2021-07-08, 20:46
Medlem
Citat:
Passar i och för sig in på Hedlunds beskrivning. Men, är det verkligen Avsan på fotot?
Finns ju bröllopsfoto på Avsan från 1983 om jag minns rätt, ser inte ut som denne?
Bröllopsfotot är med på bloggen: https://1.bp.blogspot.com/-ZUKhLmHQQdA/YOdHbEQxrnI/AAAAAAAAef0/8dzZF6AAx1owmyO8FGOUXo7TqQCYHiRSwCLcBGAsYHQ/s443/207470612_1858356814324928_8211077605304260156_n.j pg
tycker du att han förändrades efter mordet?
Citera
2021-07-08, 23:21
Medlem
riskybizzys avatar
Är lite fundersam över vart Mvagrippa tagit vägen. Inget inlägg på två månader men profilen var aktiv så sent som igår...
Senast redigerad av riskybizzy 2021-07-08 kl. 23:26.
Citera
2021-07-08, 23:40
Medlem
Citat:
Lyfter några gamla inlägg från signaturen Styckjunkaren som jag själv inte kan värdera.

Jag har nu från flera håll fått bekräftelse på det jag hört tidigare, att det pågick en övning inom
kuppförsvaret på mordkvällen. Detta är intressant därför att ett flertal poliser från Wallingatsgänget
hade funktioner inom kuppförsvaret i kraft av sina militärutbildningar till jägare och/eller officerare.
CGÖ t ex var instruktör i dessa sammanhang. Och om Wallingatsgänget hade en aktiv kärna på åtta
man så får man förbubbla det totala medlemsantalet."

Det finns en gemensam nämnare mellan Håkan I och HHs chaufför Rolf Dahlgren. Båda
hade utbildats till fallskärmsjägare vid Karlsborg i Skaraborg."

Det är väl denna Pettersson som tillsammans med bl a I-B Ahlenius undertecknat
uppropet som kräver att man mera ingående granskar de paramilitära fribrytarna."

Man kan undra hur Ö, en av hundratals polisassistenter i Sthlm, kunde ha detta stora
inflytande i förhållande till sin formellt underordnade ställning?"

Intressant rapport från den polis som körde Östling och Åkebring till amerikanska
ambassaden. Vad nu två polisassistenter skulle där att göra? Polisiära mellanhavanden med
dessa sker väl på en högre nivå."

Hur kunde det komma sig? Möjligen att Å och Ö låg bra till genom sina
kontakter med WACL på Wallingatan 34."

Nej. Hans hemresa skedde i ett Tp 84 från F 7 som lämnade Stockholm och återvände
hem sedan militärövningen avblåsts efter MOP.
Detta är känsliga saker eftersom det officiellt sett rör sig om en icke-existerande övn."

Detta är ännu en punkt som för mig belyser att Rolf inte är färdigutredd. Om någon journalist läser detta, gräv! Det kanske är nada men Dallas måste utredas till botten han är en loose thread.
Citera
2021-07-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatredremains
Detta är ännu en punkt som för mig belyser att Rolf inte är färdigutredd. Om någon journalist läser detta, gräv! Det kanske är nada men Dallas måste utredas till botten han är en loose thread.
Och dessutom hans story om 28 februari är konstig. Den håller vatten tills han får besök i lägenheten och sen blir den bara mer och mer påhittad. Vad fan döljer karln, varför är han så kåt på att placera sig själv på mordplatsen med hans Holmer som bevisligen inte var där? Vad är det han döljer? Vad är det han känner skuld för?
Citera
2021-07-08, 23:56
Medlem
Vittnesmål Håkan Ingerwald.

https://drive.google.com/file/d/1_hErX-rJPtilYGDfaJdjxXNqWjC5IAkk/view

20120412 D21190
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem